Pólder

De Wikipedia
Imaxe d'un pólder nos Países Baxos, tomada dende un satélite.
Pólder
Vista aérea del Flevopolder, nos Países Baxos.
Molinos (bombes) nel dique del pólder Overwaard en Kinderdijk.

Un pólder ye un términu neerlandés que describe les superficies terrestres ganaes al Mar del Norte. Esta téunica utilizar por primer vegada nel sieglu XII, na rexón de Flandes. Los neerlandeses convirtiéronse n'auténticos maestros nel arte de conquistar les tierres asitiaes a veres del mar, que se topen al so mesmu nivel o inferior, pa da-yos d'esta forma un aprovechamientu agrícola.

Un pólder del sieglu XII en Bruxes (Bélxica)

Unu de los exemplos más significativos de pólder atopar nel llagu d'IJssel, parcialmente desecado y cultiváu. Esti tipu de téuniques fueron aplicaes n'otros llugares del mundu: consisten n'aisllar per mediu de diques un espaciu cubiertu pel mar, permanentemente o mientres la marea alta. La desecación realizar por aciu el bombéu escontra'l mar del escedente d'agua de la cubeta artificial resultante, construyendo de siguío una rede de drenaxes y canales que conducen les agües pluviales y eviten el encenagamiento de los suelos. Esti procesu da llugar a un paisaxe xeométrico, animáu antaño por bombes d'agua movíes pol vientu, en forma de molinos, que la so función yera activar les maquinaries de captación de l'agua, col fin de reconducila al traviés del sistema de canales.

Por estensión, el términu «pólder» aplicar a tolos terrenes húmedos (como marismas, llagos y llanures aluviales) que fueron desecados con fines agrícoles, industriales o portuarios. Fora de los Países Baxos, construyéronse pólderes principalmente en Francia (antigües marismas costeres de La Vendée, Saintogne y Flandes), en Bélxica, n'Italia (na Toscana, el Lazio y el Vénetu), n'España (n'Andalucía y n'Asturies), n'Israel (nel Valle de Jule), en Portugal, en Xapón, n'Exiptu y en Singapur (Isla Jurong).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]