Provincia de Cuneo

Coordenaes: 44°23′N 7°33′E / 44.38°N 7.55°E / 44.38; 7.55
De Wikipedia
Provincia de Cuneo
Alministración
PaísBandera d'Italia Italia
RexónBandera de El Piamonte El Piamonte
ISO 3166-2 IT-CN
Tipu d'entidá provincia d'Italia
Capital Cuneo
President of the Province of Cuneo (en) Traducir Federico Borgna
División
Xeografía
Coordenaes 44°23′N 7°33′E / 44.38°N 7.55°E / 44.38; 7.55
Superficie 6902.65 km²
Llenda con Turín (es) Traducir, Provincia d'Asti, Provincia de Savona, Imperia, Alpes Marítimos (es) Traducir, Alpes de Alta Provenza (es) Traducir y Altos Alpes (es) Traducir
Demografía
Población 580 789 hab. (31 avientu 2021)
Densidá 84,14 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 y UTC+02:00
provincia.cuneo.it
Cambiar los datos en Wikidata

La Provincia de Cuneo (italianu: Provincia di Cuneo) ye una provincia na rexón d'El Piamonte, n'Italia. La so capital ye la ciudá de Cuneo.

Tien una área de 6.903 km² y una población total de 556.330 hab. (2001). Hai 250 conceyos na provincia (fonte: ISTAT, vease esti enllaz).

Los conceyos principales por población son (a día 31 de mayu de 2005):

Mapa de la provincia de Cúneo.
Conceyu Población
Cuneo 54,914
Alba 30,083
Bra 28,819
Fossano 24,198
Mondovì 22,068
Savigliano 20,456
Saluzzo 16,153
Borgo San Dalmazzo 12,011
Racconigi 9,998
Busca 9,727
Boves 9,507
Cherasco 7,633
Barge 7,584
Dronero 7,127

La provincia de Cúneo estender na parte suroeste d'El Piamonte y llinda al oeste con Francia y al sur con Liguria. Los Alpes, col macizu del Monviso, les llombes de les Langas, del Roero y del Monferrato, ocupen la mayor parte del territoriu, ente que la parte central, llana, cruciar el Po, el Tanaro y otros ríos.

Munches son les guapures del paisaxe: valles ricos de vexetación, llombes cubiertes de xeométricos viñeos, tou atayáu por castiellos y árees protexíes de singular guapura. Gracies a la so posición, el territoriu foi nel so tiempu un llugar de pasaxe y alcuentru ente pueblos y cultures distintes; cruciar los más importantes caminos del pelegrinaxe medieval: el Camín de Santiago, la Via Francigena y foi oxetu de llucha ente munches grandes families. Zarra sieglos d'historia, como reflexa'l so patrimoniu artístico y cultural: castiellos con torrexones que yá son parte integrante del paisaxe y maraviyosos monesterios como'l de Staffarda.

<Ciudá de Cuneo>

Nel de Cúneo cúntense delles villes llenes d'historia y arte como Saluzzo, unu de los llugares de mayor impautu d'El Piamonte, Alba, Fossano y Mondovì.

Gastronomía[editar | editar la fonte]

La viña blanca d'Alba, col so arume fondo ye buscada y desenterrada en distintos llugares: Langhe, Monferrato, Roero. Tamién sabrosa y apreciada ye la viña negra del valle Mongia y el valle Grana. Los primeros platos más espublizaos son los “dunderet de pataques”, los “tajerin”, los “agnolotti”; los “gnocchi alla bava” y el “risotto con -y quaglie”. Ente los quesos destaquen: Tome delle Langhe, Robiola di Dogliani y quesu Bruss. Ye típicu'l quesu Castelmagno, producíu nos valles occitanos d'El Piamonte, onde se fala l'antigua llingua d'Oc.

Ente los productos típicos destaquen los embutíos como'l “batiur” o “mariur”, puramente de carne de gochu condimentada con especies y vinu y l'embutíu de güe. Dulces típicos del territoriu son los “Cuneesi al rhum” y el “Torrone d'Alba”. Nos Valles del Monviso son populares los “Losétte", “Brut y bun” ("feos pero bonos") con almendres, “Risòle” ( raviolis rellenos de mermelada, tostaos y espolvoriscaos n'azucre). Productos típicos del altu valle del Po son los “batiaje” duces de farina de maíz.

Vino[editar | editar la fonte]

Tierra de los meyores vinos italianos, el cuneense ta amás influyíu pola cultura occitana: tradiciones folklóricas, relixoses y gastronómiques que faen d'él el llugar ideal pa unes vacaciones culturales y coles mesmes risonderes.

La rexón de Cúneo ye'l reinu de los grandes vinos como'l Barolo, el Barbaresco, el Dolcetto, el vinu de les llombes de Saluzzo, el Nebbiolo, el Freisa.

Fiestes y tradiciones[editar | editar la fonte]

Deportes[editar | editar la fonte]

Deportes d'iviernu[editar | editar la fonte]

Los montes de la zona de Cúneo y los sos valles ufierten la oportunidá de prauticar tolos deportes d'iviernu, gracies a modernos centros turísticos dotaos de pistes d'esquí, fondu, snowboard, patinaxe y barayones. Tamién puede realizase alpinismu y percorríos de trekking de tolos niveles de dificultá hasta la Gran travesía de los Alpes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]