Patricia Derian

De Wikipedia
Patricia Derian
Vida
Nacimientu Nueva York12 d'agostu de 1929
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Chapel Hill (es) Traducir20 de mayu de 2016[1] (86 años)
Causa de la muerte Alzheimer
Familia
Casada con Hodding Carter III
Estudios
Estudios Universidá de Virginia
Oficiu enfermeraactivista polos derechos humanos
Creencies
Partíu políticu Partíu Demócrata
Cambiar los datos en Wikidata

Patricia Murphy Derian (12 d'agostu de 1929Nueva York – 20 de mayu de 2016Chapel Hill (es) Traducir)[2] foi una política y activista de derechos humanos d'Estaos Xuníos que se desempeñó como Secretaria pa Derechos Humanos y Asuntos Humanitarios mientres l'alministración del presidente James Carter.[3]

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Creció en Virxinia y graduóse en 1952 na Universidá de Virxinia como enfermera. Mientres la década de los 60 trabayó en Mississippi y en 1968 foi escoyida por esi estáu pa la convención nacional demócrata. Permaneció activa nel área de los Derechos civiles siendo destacada pol presidente Jimmy Carter en 1976 como Secretaria pa Derechos Humanos y Asuntos Humanitarios.

Tuvo un rol destacáu na denuncia y condena de los delitos de lesa humanidá que cometió la dictadura militar arxentina autodenominado Procesu de Reorganización Nacional (1976-1983) impulsando de manera decisiva la misión d'inspección a l'Arxentina que realizó la Comisión Interamericana de Derechos Humanos (CIDH) de la OEA en 1979.[4] Los militares arxentinos nel gobiernu considerar como la enemiga númberu unu y llegaron a entamar el so asesinatu.

Patricia Derian declaró como testigu nel Xuiciu a les Xuntes nes que resultaron condergaos dellos de los dictadores en 1985. Nesa oportunidá Derian declaró ente otres coses:

El día 10 d'agostu de 1977 a les 11 axunté col almirante Massera na Escuela de Mecánica de l'Armada; yo empecé la xunta repitiendo lo que yera de dalguna manera la mio introducción, que yera esplicar cuál yera l'interés del mio país na Arxentina, cuálos yeren los nuesos oxetivos y les dificultaes que plantegaben los derechos humanos pa les bones rellaciones de los nuesos países. Pasó enforma tiempu y nun recuerdo totalmente la conversación, pero hai, sí, dellos tramos que quedaron grabaos na mio memoria; taba falando sobre les tortures. L'almirante Massera dixo entós que l'Armada nun torturaba a naide, que yeren l'Exércitu y la Fuercia Aérea los que lo faíen; yo díxi-y que nós teníamos cientos d'informes de persones torturaes por oficiales navales y que inclusive dalgunos d'esos informes proveníen de xente dientro de l'Armada y n'otros casos de xente del Exércitu y la Fuercia Aérea. El negó que tuviera nenguna participación en tortures y falóme de los esfuercios que fixera en favor de líderes sindicales que taben deteníos a bordu d'un barcu fondiáu frente a la mariña. Los esfuercios que realizara por ameyorar la so suerte; punxérase en contautu colos sos familiares y otres xestiones. Yo entós volví llevar el discutiniu a la tema de les tortures y díxi-y que yo viera un esquema rudimentariu del pisu que taba xustamente debaxo d'aquel onde atopábamos y díxi-y: «"ye posible que mientres nós tamos falando, nel pisu de baxo téase torturando a daquién»; entós asocedió lo que realmente foi estelante: él sonrióme con una enorme sorrisa, fixo'l xestu de llavase les manes y díxome: «Usté recuerda lo que pasó con Poncio Pilatos».

En 2006 foi condecorada pol gobiernu democráticu de l'Arxentina cola Orde del Llibertador Xeneral San Martín en grau d'Oficial, la máxima condecoración que da l'Arxentina a funcionarios de gobiernos estranxeros, en reconocencia al so desempeñu en favor de los derechos humanos mientres la dictadura.[5]

Criticó la posición de Jeane Kirkpatrick na década de 1980.[6]

En 1978 casóse con Hodding Carter III, funcionariu de la Casa Blanca, asistente del secretariu d'Estáu por Asuntos Públicos.

Finó en Chapel Hill, Carolina del Norte, el 20 de mayu de 2016 a los 86 años.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

  • Human Rights: A World Perspective (1978)
  • Human Rights: The Role of Law and Lawyers (16 de marzu de 1978, Washington, D.C)
  • Four Treaties on Human Rights (1979) con Warren Christopher.
  • Human Rights in Latin America (1979)
  • Human Rights in Jeopardy (1980)
  • Review of Human Rights in Latin America (1980)
  • Human Rights in South Africa (1980)
  • U.S. Commitment to Human Rights (1980)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]