Patricia Arancibia Clavel

De Wikipedia
Patricia Arancibia Clavel
Vida
Nacimientu Viña del Mar13 de xineru de 1953 (71 años)
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Estudios
Estudios Universidad de los Andes (es) Traducir 2015) : alta dirección (es) Traducir
Pontificia Universidá Católica de Chile
(1972 - 1978) llicenciatura : historia
Universidá Complutense de Madrid
(1982 - 1985) doctor : historia
Nivel d'estudios doctor en ciencias históricas (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu historiadora, oficial, biógrafamiembru del claustru de profesoráu
Emplegadores Universidá Metropolitana de Ciencies de la Educación  (1985 –  1995)
Universidad Finis Terrae (es) Traducir  (1998 –  2005)
Universidá Andrés Bello  (2009 –
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército de Chile (es) Traducir
Graduación Teniente
Cambiar los datos en Wikidata

Patricia Arancibia Clavel (13 de xineru de 1953Viña del Mar) ye historiadora. Pertenez a una familia de tradición militar, siendo la quinta de diez hermanos. Llogró la llicenciatura n'historia na Pontificia Universidá Católica de Chile y el doctoráu n'historia na Universidá Complutense de Madrid.[1]

Escribió innumberables llibros y artículos sobre historia de Chile, especializándose n'historia de Chile contemporánea. Realizó trabayos en xunto con Gonzalo Vial, Cristián Gazmuri, Joaquín Fermandois y Álvaro Góngora.

Ente los sos llibros más conocíos tán La escuadra n'aición, que rellata'l conflictu Chile-Arxentina de 1978; Sergio de Castro, l'arquiteutu del modelu económicu chilenu; Carlos Cáceres y la transición a la democracia; Al otru llau del camín; La Historia de los árabes en Chile; Federico Santa María, azar y destín d'una fortuna porteña; La violencia política en Chile, del discursu a l'aición; Carmen Saenz una muyer de la frontera; Jarpa, Confesiones Polítiques; Matthei; Parolando con Roberto Kelly; Cita cola Historia; Mario Gongora en busca de sigo mesmu; Una interpretación política de la Historia de Chile; Jorge Alessandri, una biografía; Eduardo Frei Montalva; Ricardo Nuñez; L'exércitu de los chilenos; La Marina na historia de Chile; l'Agronomía na agricultura chilena y munchos otros.

Académica en diverses universidaes, foi direutora del Departamentu d'Historia y Xeografía de la Universidá Metropolitana de Ciencies de la Educación; Direutora d'Investigación de la mesma universidá y fundadora y direutora del CIDOC, Centru d'investigación n'Historia de Chile Contemporaneu de la Universidá Finis Terrae. Dirixó revistir Dimensión Histórica de Chile y foi miembru fundador de ADHILAC, asociación d'historiadores latinaomericanos y del Caribe.

Creó'l programa de televisión Cita cola Historia onde por más de 10 años entrevistó a los más destacaos personaxes del ámbitu político y económico del país que yera emitíu por ARTV; foi panelista del programa El Primer Café de Radio Cooperativa por cinco años y del programa "Somos lo que parolamos" n'El Mostrador. Entrevistadora de la Revista Capital y del Diario Financiero.

Nel añu 2009 recibió'l premiu “Mujer Siglo XXI” dau pola Universidá del Pacíficu y foi escoyida delles vegaes ente les 100 muyeres líderes pol diariu El Mercurio.[1]

Ye socia fundadora de la empresa Clio Ltda., dedicada especialmente a la realización d'hestories d'empreses y empresarios. Ente los sos llibros más reconocíos nesti ámbitu tán la Historia del Bancu de Chile; de la Compañía Suramericana de Vapores; de Embotelladora Andina; Interoceánica; Alberto Kassis, un home d'aición y munchos otros.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Patricia Arancibia Clavel (s/f). «Trayeutoria de Patricia Arancibia Clavel». Consultáu'l 4 d'ochobre de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]