Patinaxe

De Wikipedia

El patinaxe ye un deporte que consiste n'esmucise sobre una superfície regular por aciu unos patinos asitiaos nos pies.

Patinaxe sobre xelu[editar | editar la fonte]

Patinaxe sobre xelu al campu n'Austria.

Los patinos pal patinaxe artísticu de normal son blancos pero tamién pueden ser negros, tienen una cuchiella na parte inferior y el tacón ye de madera.

Llevar a cabu sobre una superficie de xelu, bien sía natural o artificial. Nel casu de superficie artificial, utilícense edificaciones zarraes llamaes pabellones o palacios de xelu que pueden cuntar con graderíos p'acoyer competiciones deportives de les diverses especialidaes de patinaxe sobre xelu. Nos últimos años tán popularizándose les llamaes pistes de "xelu sintético". Una superficie na que se puede patinar como en cualquier otra, pero que nun ye de xelu, sinón de polietilenu; un tipu de plásticu bien resistente. Dende la llegada del xelu sintético (tamién llamáu xelu ecolóxico) na década de los 60, la so evolución foi espectacular, llegando inclusive a algamar una semeyanza del 95 % col xelu convencional. Amás, el so usu ta abondando en munches pistes doméstiques, onde'l consumu llétricu ye un factor importante a tener en cuenta. Nesti sentíu, la National Ice Skating Association, la federación británica de patinaxe, aprobó, y encamenta, estes pistes pal so usu. Ente les ventayes de les pistes de xelu sintéticu ta'l fechu de que'l so montaxe y caltenimientu son bien baratos, yá que nun rique consumu llétricu, a lo qu'habría que sumar que falamos d'un material reciclable.

Patinaxe sobre ruedes[editar | editar la fonte]

Desenvolver en superficies distintes del suelu, polo xeneral d'asfaltu, formigón, terrazo o parqué que, de la mesma, pueden tener una capa de rodadura en material plástico, polo cual esti deporte convertir nun deporte verdaderamente difícil (poliuretano, resina sintética, etc.). El patinaxe sobre (rueda) puede desenvolvese en llugares específicos, como pistes o circuitos; o bien en llugares non específicos habilitaos pa la ocasión (como asocede con cais y carreteres nes pruebes de llarga distancia).

Los patinos de ruedes pueden ser de dos tipos: el clásicu, conocíu tamién como quad, que tien cuatro ruedes asitiaes por pareyes en dos exes; y el patín en llinia, que tien una disposición similar a los patinos de xelu; sustituyendo la cuchiella por una guía que sostién un númberu variable de ruedes (ente dos y cinco) asitiaes una de siguío d'otra. Estes ruedes tienen un diámetru variable ente 43 y 110 milímetros, pudiendo dase'l casu de guíes diseñaes p'agospiar ruedes de dellos tamaños. A empiezos de la década de los 2000 utilizóse una variante de los patinos clap qu'anguaño ta en desusu.

Modalidaes deportives del patinaxe[editar | editar la fonte]

Patinos clásicos o quad.

Federaciones de patinaxe[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]