Namur

Coordenaes: 50°28′N 4°52′E / 50.47°N 4.87°E / 50.47; 4.87
De Wikipedia
Namur
flag of Namur (en) Traducir coat of arms of Namur (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Bélxica Bélxica
Rexón[[Archivu:|20x20px|border|link=|]] Valonia
Provincia Provincia de Namur
Distritu Arrondissement de Namur (es) Traducir
Tipu d'entidá conceyu de Bélxica
Mayor of Namur (en) Traducir Maxime Prévot
Códigu postal 5000, 5100, 5002, 5020, 5022, 5101, 5004, 5001, 5024, 5021 y 5003
Xeografía
Coordenaes 50°28′N 4°52′E / 50.47°N 4.87°E / 50.47; 4.87
Namur alcuéntrase en Bélxica
Namur
Namur
Namur (Bélxica)
Superficie 175.69 km²
Altitú 83 m
Llenda con
Demografía
Población 114 007 hab. (1r xineru 2024)
Porcentaxe 100% de Arrondissement de Namur (es) Traducir
22.64% de Provincia de Namur
3.13% de Valonia
0.98% de Bélxica
Densidá 648,91 hab/km²
Más información
Prefixu telefónicu 081
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes
namur.be
Cambiar los datos en Wikidata

Namur (Nameur en valón, Namen en neerlandés) ye la capital de la rexón belga de Valonia y, al empar, de la provincia de Namur. La ciudá, que al 1 de xineru de 2013 tenía 110 691 habitantes, atópase onde conflúin los ríos Sambre y Mosa. Namur ocupa una área de 175,69 km², lo que da una densidá de población de 630 habitantes per km² aproximao. La llocalidá entiende tres zones: Hesbaye al norte, Condroz al sureste y Ente Sambre et Mosa al suroeste. La llingua oficial ye'l francés. El dialeutu llocal ye'l valón de Namur.

Historia[editar | editar la fonte]

Ríu Mosa, la ponte de Jambes y la Fortaleza ("Citadelle").
Namur, el Mosa, el parllamentu valón y la ciudadela.
Namur, la Catedral de san Albín (Cathédrale Saint-Aubain).

El pueblu empezó como un importante asentamientu comercial celta nes rutes comerciales al traviés de les Ardenas. Roma tamién estableció la so presencia dempués de que Xuliu César ganara a los aduáticos.

Namur llegó a la prominencia mientres la temprana Edá Media cuando los merovinxos construyeron un castiellu o ciudadela nel espolón predresu con vistes a la ciudá, na confluencia de dambos ríos. Nel sieglu X convertir nun país coles sos propies lleis. La ciudá desenvolvióse un tanto desigualmente, una y bones los condes de Namur asitiar na oriella norte del Mosa, siendo orellar sur propiedad del obispu de Liexa y qu'evolucionó más amodo, na ciudá de Jambes (agora efeutivamente un suburbiu de Namur). En 1262, Namur cayó en manes del Conde de Flandes y pasó a ser posesión del duque Felipe'l Bonu de Borgoña en 1421.

Dempués, Namur pasó a formar parte de los Países Baxos españoles y na década de 1640 la so ciudadela reforzóse considerablemente. El rei Lluis XIV de Francia invadir en 1692 y la anexonó a Francia. El so famosu inxenieru militar Vauban reconstruyó la ciudadela.

El dominiu francés foi de curtia duración, yá que Guillermu III d'Orange-Nassau conquistar namái trés años más tarde, en 1695, mientres la Guerra de la Gran Alianza. En virtú del primer Tratáu d'Utrecht, o de la Barrera, de 1709, los Países Baxos ganaron el derechu a la guarnición de Namur, anque'l posterior Tratáu d'Utrecht de 1713 dio'l control de los antiguos Países Baxos españoles a l'Austria de la Casa d'Habsburgu. D'esta miente, anque los austriacos apoderaron la ciudá, la ciudadela foi controlada polos holandeses y foi reconstruyida de nuevu sol so mandatu.

Mientres les guerres que siguieron a la Revolución francesa, Francia invadir en 1794. Un réxime represivu revolucionariu impúnxose. Dempués de la derrota de Napoleón en 1815, el Congresu de Viena incorporó lo que güei ye Bélxica al Reinu Xuníu de los Países Baxos. Bélxica dixebrar de los Países Baxos en 1830 tres la Revolución belga, y Namur siguió siendo una importante guarnición nel marcu del nuevu réxime. La ciudadela foi reconstruyida una vegada más en 1887.

Namur foi un importante oxetivu d'Alemaña mientres la invasión de Bélxica en 1914, que trató d'utilizar el valle del Mosa como una ruta escontra Francia. A pesar de ser considerada como práuticamente inexpugnable, la ciudá cayó dempués de namái tres díes de combates y foi ocupada polos alemanes pal restu de la guerra. Namur nun tuvo meyor suerte na Segunda Guerra Mundial, yá que s'atopaba nes llinies del frente de la Batalla de les Ardenas en 1940 y en 1944. La ciudá sufrió graves daños en dambes guerres.

Namur siguió acoyendo al Exércitu belga y los sos paracaidistes, hasta la so partida en 1977.

Educación[editar | editar la fonte]

Universidá !Fundación Acrónimu Tipu
Universidá de Namur 1831 UNamur Universidá privada católica


Turismu[editar | editar la fonte]

La temporada turística de Namur ábrese'l tercer sábadu d'abril, col "día del folclor" (Journée du folclor), nel cual danse cita na Plaza d'Armes dellos grupos locales, qu'amarutaos y al son de la música, desfilen pela ciudá pa depués tornar al llugar de partida, onde se brinda un gran ágape.

En mayu tien llugar "Namur en mayu", un gran festival de teatru caleyeru qu'atrai a propios y estraños mientres tres díes.

En setiembre, al rematar el branu, Namur cimbla tamién al ritmu de les "Fiestes de Valonia" (Fêtes de la Wallonie). La ciudá enllenar de casetes, xuegos, puestos de cerveza y del tradicional "péquet", especie d'aguardiente de frutes. Nestes fiestes efectúense numberoses manifestaciones culturales, esposiciones, conciertos, recitales y hasta deportivos, col fin d'alicar y guardar vieyes tradiciones de la rexón.

Setiembre remata col Festival Internacional del Cine Francófono (F.I.F.F.).

Dellos monumentos d'interés son:

  • La Fortaleza de Namur ("la Citadelle",) construyida ente los sieglos XIII y XVIII.
  • Ilesia "Saint-Loup", de bellu estilu barrocu (sieglu XVIII).
  • La Catedral de San Albín (Cathédrale Saint-Aubain) (sieglu XVIII.)
  • L'antiguu palaciu episcopal (sieglu XVIII).
  • La Ilesia de San Xuan Bautista (sieglu XVI).
  • La Torre de "Marie Spilar" (sieglu XVI).
  • El "donjon" (sieglu XI).
  • Muséu Arqueolóxicu.
  • Muséu "Hôtel de Groesbeeck de Croix" (sieglu XVIII).
  • Muséu de Belles Artes namurenses.
  • Ilesia de "Notre-Dame" (sieglu XVIII).
  • L'Arsenal. Orixinal estructura llevantada en tiempos de Lluis XIV de Francia, utilizada como armería. Güei día ye un restorán universitariu (sieglu XVIII).
  • El "Hospice Saint-Gilles", sede del Parllamentu valón (sieglu XVIII).
  • Teatru Real de Namur (sieglu XIX).
  • Muséu Provincial d'arte antiguo namurense.
  • Muséu de tradiciones namurenses.
  • Muséu diocesanu y ayalga de la catedral de San Albín.
  • Muséu d'arte "Félicien Roops".

Namur tien tamién delles atraiciones naturales, gracies a la so estratéxica posición na confluencia de dos ríos. El valle del ríu Mosa ye aparente mientres el branu pa prauticar deportes náuticos, pasiar en barcu (en dalguna de les "namourettes") o en bicicleta.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]