NGC 6826

De Wikipedia
Nebulosa del Güeyu que Ceguña
Datos d'observación:
Dómina J2000.0
Ascensión reuta 19h 44m 48.2s
Declinación +50° 31′ 30.3"
Distancia 2200 al
Magnitú aparente (V) 10
Tamañu aparente (V) 2,3 minutos d'arcu
Constelación Cygnus
Carauterístiques físiques
Otres designaciones GC 4514 / PK 83+12.1
[editar datos en Wikidata]

NGC 6826 ye una nebulosa planetaria na constelación de Cygnus a unos 2200 años lluz de distancia de la Tierra. Ye la fase final d'una estrella similar al Sol, una fase bien curtia (envalórase la edá de la nebulosa en 10.000 años) en comparanza cola edá de la estrella (aproximao 10.000 millones d'años).[1]

Cola apariencia d'un güeyu con dos enllordies coloraes a los llaos ye conocida tamién como Nebulosa del Güeyu que Ceguña, tamién llamada, na fala inglesa, Blinking Nebula. La parte circundante de color verde maciu piénsase que ye gas equivalente a la metá de la masa de la estrella.[2] El remanente de la estrella (nel centru de la imaxe) produz un vientu estelar qu'emburria al material más antiguo, formando una burbuya caliente interior. La estrella ye una de les más brilloses nuna nebulosa planetaria.

Afayóse en 1793 por William Herschel.

Información y datos[editar | editar la fonte]

Suel recibir tamién el nome de Nebulosa Parpadeante, n'inglés Blinking Nebula.

Esta nebulosa planetaria recibe'l so nome por una ilusión óptica. Cuando se mira alternativamente la nebulosa y la so estrella principal, de décima magnitú, la nebulosa paez esmorecese y depués apaecer de nuevu, polo que s'asemeya al ceguñar d'un güeyu, esti efeutu ye más acusáu según reparar cola téunica de visión esviada.

Ónde atopala[editar | editar la fonte]

Esta nebulosa alcuéntrase a 1,3 graos al este de Theta Cygni, una de les dos estrelles que formen la punta de l'ala del Cisne. Como ye pequeña (aproximao mediu minutu d'arcu), con un telescopiu pequeñu suelse ver malapenes un oxetu de rellumu débil similar a una estrella. Pa ver dalgún detalle precisa un telescopiu de 200 mm, que va amosar el brillosu discu de color verde neón. Con una mayor potencia óptica vense dos enllordies coloraes llamatives llamaes volantes que naide consiguió inda esplicar.

Con prismáticos[editar | editar la fonte]

Con unos prismáticos 9x63 y una magnitú llende próxima a 6 apréciase como un oxetu d'apariencia práuticamente estelar, pero bien brillosu y, cola téunica de visión esviada, puede apreciase un ceguñu llixeru, igualmente apréciase como un oxetu estrelliforme.

Con más aumentos (15-20x) puede apreciase como una estrella desenfocada y pocu más.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]





http://cs.astronomy.com/asycs/forums/p/46114/443416.aspx Coordenaes: Sky map 19h 44m 48.15s, 50° 31 30.251