Movimientu 5 Estrelles

De Wikipedia
Movimientu 5 Estrelles
partíu políticu
Llocalización
Sede Xénova
Direición Italia
Historia
Fundación4 ochobre 2009
Fundador Beppe Grillo
Gianroberto Casaleggio
Organigrama
Presidente Beppe Grillo (4 ochobre 2009)
Participación empresarial
Forma parte de
Formáu por Beppe Grillo's blog (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Movimientu 5 Estrelles (italianu: Movimento 5 Stelle, M5S) ye un partíu políticu italianu. Se autodefine como una «llibre asociación de ciudadanos». Esti movimientu foi fundáu'l 4 d'ochobre de 2009 pol cómicu y actor Beppe Grillo y por Gianroberto Casaleggio. El M5S dar a conocer como un movimientu ecoloxista. Aboga pola democracia direuta, el llibre accesu a Internet, la política financiada por pequeñu donaciones privaes y non al traviés de fondos públicos ("zero-cost politics"[1]) y condena abiertamente la corrupción. Por esta razón, el Movimientu refugó 42 millones d'euros en reembolsos a les eleiciones xenerales de 2013 y los sos diputaos arrenunciaron a gran parte del so salariu.[2]

Los cinco estrelles del nome designen les polítiques fundamentales del movimientu: agua público, tresporte, desenvuelvo, conectividad y mediu ambiente.

Historia[editar | editar la fonte]

Eleiciones rexonales de 2010[editar | editar la fonte]

El Movimientu 5 Estrelles participó nes eleiciones rexonales y alministratives de 2010, a les que presentó candidatos propios pa cinco de les trelce rexones (Piamonte, Lombardía, Vénetu, Emilia-Romaña y Campania), nes cualos llográronse sonantes resultaos. Asina, Giovanni Favía llogró'l 7,0% del votu na rexón d'Emilia-Romaña, consiguiendo dos conceyales; Davide Bono llogró n'El Piamonte el 4,1% de los votos y otros dos conceyales; en Vénetu, David Borrelli algamó'l 3,2% del votu, ensin nengún conceyal. En Lombardía y Campania, Vito Crimi y Roberto Fico llograron el 3,0% y 1,3% de los votos respectivamante, anque nengún d'ellos llogró conceyales.

Eleiciones llocales de 2012[editar | editar la fonte]

Nes eleiciones llocales de 2012, el M5S destacó en diverses ciudaes del norte d'Italia, especialmente en Xénova (14,1%), Verona (9,5%), Parma, Monza (10,2%) y en Piacenza (10,0%). Nel pequeñu conceyu italianu de Sarego, na rexón de Vénetu, el candidatu de M5S foi escoyíu alcalde tres reclutar el 35,2% del votu eleutoral. Na vuelta final de les eleiciones, el movimientu ganó les alcaldíes de Parma (60,2%), Mira (52,5%) y Comacchio (69,2%).

Tres les eleiciones, el movimientu consiguiera asitiase con un 15-20% nes encuestes d'opinión nacionales, superando al Pueblo de la Llibertá hasta asitiase en segundu llugar xunto col Partíu Demócrata.

Eleiciones rexonales de Sicilia de 2012[editar | editar la fonte]

Pa estes eleiciones, el M5S presentó a Giancarlo Cancelleri como candidatu. La campaña empezó cola llegada de Grillo a Messina a nadu dende tierra firme'l 10 d'ochobre del mesmu añu. En diches eleiciones, Cancelleri llogró la tercer posición con un 18,2% del votu, al empar que'l M5S resultó'l movimientu más votáu con un 14,9% del total. D'esta manera, el Movimientu 5 Estrelles consiguió 15 escaños de los 90 totales na Asamblea Rexonal, no que se tornaba como un panorama políticu bien fraccionáu. Sicasí, estes eleiciones carauterizar pol baxu nivel de participación, nes cualos tan solo'l 47,4% del total de los votantes exercieron el so derechu a votu.

Eleiciones xenerales de 2013[editar | editar la fonte]

El 29 d'ochobre, Grillo anunció les llinies xenerales del programa eleutoral de la presidencia pa les eleiciones xenerales de 2013.

Nes eleiciones, resultó ser el movimientu más votáu (25,5% de los sufraxos, con 8.689.168 votos), percima del Partíu Demócrata (25,4%) y del Pueblu de la Llibertá (21,5%). Sicasí, sumando los votos de les llistes asociaes con estos partíos, el Movimientu 5 Estrelles quedó en tercer posición.[3]

Eleiciones europees de 2014[editar | editar la fonte]

El movimientu participó nes eleiciones al Parllamentu Européu de 2014, llogrando 5.807.362 de votos (21,2%) y 17 eurodiputaos. Integrar nel eurogrupo Europa de la Llibertá y la Democracia, xunto al UKIP británicu (24 escaños), el partíu d'estrema derecha Demócrates de Suecia (2 escaños), el partíu eurófobo lituanu Orde y Xusticia (2 escaños), la formación checa Partíu de los Ciudadanos Llibres (1 escañu), la Unión de Verdes y Llabradores letona (1 escañu) y a Joëlle Bergeron, eurodiputada tránsfuga del Frente Nacional francés.[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Zero Cost Politics» (inglés).
  2. «Grillo requests Napolitano meeting» (inglés).
  3. «Ministeriu del Interior» (italianu). Elezioni.internu.it. Archiváu dende l'orixinal, el 26 de febreru de 2013. Consultáu'l 3 de marzu de 2013.
  4. «Farage adelantrar a Le Pen y reedita grupu propiu na Eurocámara». El País (18 de xunu de 2014).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]