Membrío

Coordenaes: 39°31′36″N 7°03′15″W / 39.5268°N 7.0543°O / 39.5268; -7.0543
De Wikipedia
Membrío
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
ProvinciaBandera de Provincia de Cáceres provincia de Cáceres
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Membrío (es) Traducir Agustín Gilete Tapia
Nome oficial Membrío (es)[1]
Códigu postal 10580
Xeografía
Coordenaes 39°31′36″N 7°03′15″W / 39.5268°N 7.0543°O / 39.5268; -7.0543
Membrío alcuéntrase n'España
Membrío
Membrío
Membrío (España)
Superficie 207.74 km²
Altitú 334 m
Llenda con
Demografía
Población 572 hab. (2023)
- 306 homes (2019)

- 316 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.15% de provincia de Cáceres
0.05% de Estremadura
0% de España
Densidá 2,75 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

Membrío ye un pueblu y conceyu español, na provincia de Cáceres, Comunidá Autónoma d'Estremadura. Pertenez al partíu xudicial de Valencia de Alcántara y a la mancomunidá de la Sierra de San Pedro.

Xeografía física[editar | editar la fonte]

Llocalización[editar | editar la fonte]

Tien un área de 207,74 km². Con una población de 658 habitantes en 2017 y una densidá de 3,17 hab/km², Membrío ta asitiáu a 66 km de Cáceres y a unos trenta quilómetros de la frontera con Portugal nel so pasu por Valencia de Alcántara.

El términu municipal de Membrío tien les siguientes llendes:

Hidrografía[editar | editar la fonte]

Interesáu ye contemplar la pequeña presa construyida nel ríu de manera artesanal con bloques de piedra tallada que cumplen perfectamente'l so oxetivu. Puede trate unes piedres forzaes y ye que al paecer mientres la Segunda República, 1931-36, dalgún coleutivu de persones quixo destruyila, nun consiguiendo esforciar más que dos o trés d'aquellos bloques. La pequeña presa torga que les bogues (pexes autóctonos del ríu) remonten la mesma en primavera cuando pretenden xubir corriente enriba pa desovar, per Selmana Santa (primavera) ye bien prestosu contemplar a un cientu de peces ellí reteníos.

Tien el pueblu un pequeñu y guapu banzáu nel que se dexa pescar. Nun tiempu nel que'l mediu ambiente ocupa importancia nes nueses vides, de la sensibilidá de les autoridaes llocales va depender el desenvolvimientu de la riberes del banzáu.

Membrío tien una ribera bordiada de muries que dixebren los sos güertos y finques particulares, pola qu'escurre'l regueru qu'en tiempos d'agües ye caudalosu y pel branu apenes lleva un filo d'agua,

Naturaleza[editar | editar la fonte]

Fauna y flora[editar | editar la fonte]

Na fauna llocal tán incluyíos xabalinos, venaos, aves de presa y otres especies protexíes, que tienen un magnifico habitat ente jaras, retamas, canchales, chaparras, encines, plantes de romeru, etc.

Xeoloxía[editar | editar la fonte]

Llocalización del términu municipal de Membrío na provincia de Cáceres.

Con frecuencia'l llugar ye visitáu por téunicos xeolóxicos que recueyen muestres pa pescudar si dichu llugar contién oru, pero entá nun se conocen los resultaos pa les posibilidaes reales de la esplotación.

Nel so términu municipal y cercanu a la confluencia de la desaguada del ríu Salor nel Tajo, esistieron unes mines d'oru que fueron esplotaes a lo llargo de la historia y que la so última empresa, de capital inglés, llevaba la so ganga por Portugal a Inglaterra. Nel añu 1831 cerráronse definitivamente por causa de un hinchente y por que considerábense escosaes (fonte Espasa Calpe).

Puede visitase la guapa redolada y reparar los barracones de los trabayadores, el camín que percorríen les carretes, bordiando'l montículo p'acarretar la mena. Nuna paraxa del mesmu esistió un nial d'águila, nel que'l doctor Rodríguez de la Fuente rodó un capítulu del so documental sobre esta ave de presa. Tamién puede reparase la boca de la mina, esto ye, un pozu nel que llanzando una piedra compruébase que puede tener sobre setenta y cinco metros de fondura. Cualesquier que vaya por aquella paraxa, va poder reparar el llavaderu del material que s'estrayía de la mina, una obra pudiéramos dicir a manera d'acueductu del ríu Salor del que tomando parte del so caudal conducía l'agua a un llavaderu.

Historia[editar | editar la fonte]

Lo fértil del paisaxe xunto a la bayura de los recursos naturales, redunden nun poblamientu relativamente ceo, magar nun esiste constancia de nengún asentamientu duraderu antes del sieglu XV. En tiempos recién, topar na cercanía del cascu urbanu unos sarcófagos antropomorfos d'estrañu parentescu colos topaos en necrópolis céltiques.

En 1594[2] formaba parte de la Tierra de Alcántara na Provincia de Trujillo

Citada nes cróniques del portugués Marqués das Mines, António Luís de Sousa: «Concentrando num só corpo toos as suas tropes, dirigiu se rápido para o Norte deixando Badayoz à sua direita, ocupou de surpresa vos llugares de S. Vicente y de Membrio, y travou renhido combate com o inimigo em Balses

A la cayida del Antiguu Réxime la llocalidá constituyir en conceyu constitucional na rexón d'Estremadura, dende 1834 quedó integráu nel Partíu Xudicial de Valencia de Alcántara.[3] Nel censu de 1842 cuntaba con 530 llares y 2903 vecinos.[4]

Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución del númberu d'habitantes dende 1900:[5][6]

Economía[editar | editar la fonte]

El pueblu cunta con una cierta riqueza natural: el mediu ambiente, la so flora y fauna, la esplotación especialmente del corchu, los derivaos de la lleche de cabra y una cobarde ganadería (l'agricultura ta abandonada por improductiva).

Tresportes[editar | editar la fonte]

El conceyu dispón de bones comunicaciones per carretera, yá que al sur del pueblu pasa la carretera nacional N-521, que xune les ciudaes de Cáceres y Portalegre y ye una de les carreteres de meyor calidá na provincia. Nel términu de Membrío, d'esta carretera sale escontra'l norte l'autonómica EX-117, que ye l'avenida principal del pueblu col nome de "avenida del Emigrante" y lleva escontra'l norte a Alcántara y Zarza la Mayor. De la EX-117 sale al norte del pueblu un camín rural que lleva a Carbajo, la carretera provincial CC-126. Magar ser un pueblu fronterizu, al traviés del so términu nun hai conexón per carretera con Portugal, yá que na frontera de Membrío tópase parte del parque natural del Tajo Internacional.[7]

Servicios públicos[editar | editar la fonte]

Educación[editar | editar la fonte]

El pueblu forma parte del CRA Sierra de San Pedro de Salorino.[8]

Sanidá[editar | editar la fonte]

Pertenez a la zona de salú de Salorino nel área de salú de Cáceres.[9] El pueblu cunta con un consultoriu d'atención primaria na cai Rodríguez de la Fuente.[10] En Membrío hai amás una farmacia, que coordina les sos veces de guardia coles farmacies de Valencia de Alcántara.[11]

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

Ilesia de Membrío.

Los principales monumentos del conceyu son:[12]

  • Ilesia de La nuesa Señora de Gracia, templu barrocu del sieglu XVIII que'l so orixe remontar a mediaos del sieglu XVI;
  • Ermita de San Bernabé;
  • Delles fontes d'agües ferriales y sulfuroses;
  • Ruines na finca del Parral que podríen ser d'un antiguu castru;
  • Antigües mines d'oru.

Cultura[editar | editar la fonte]

Festividad[editar | editar la fonte]

La so fiesta mayor ye'l 15 d'agostu, tando dedicada a la santa patrona, Nuesa Señora de Gracia. Nestos díes el pueblu ve aumentar la so población de manera notable. Otres fiestes apreciaes son les sos Antroxos y la Selmana Santa, mientres la cuál entamen procesiones de gran vistosidá.

Tradiciones[editar | editar la fonte]

El folclor y el cancioneru marmellales inclúin una gran variedá de manifestaciones, como son les cantaraes de bodes. Por casu, A la gala de la casada ye una llarga xota que los convidaos a una llacuada dediquen a la pareya acompañándose de percusiones improvisaes.

Gastronomía[editar | editar la fonte]

  • Migues: pan picao, mantega de gochu y aceite d'oliva, pimientu coloráu en caña, pimentón, ayos y sal. Comer con sardines asaes.
  • Prueba de gochu: prepárase adobando la carne de gochu en tiempos de matanza.
  • Frite: carne de corderu, y cubitos de pataca son la base d'esti ensundiosu platu.
  • Quesos : de cabra y oveya.
  • Empanaes duces : delicioses empanaes rellenes de masa duce a base d'anís. enfornar na panadería. Una delicia.
  • Rosquíes blanques : rosquíes planes y d'enorme tamañu, típiques de les bodes y recubiertes d'un deliciosu revestimiento fundente d'un blancu relluciente.

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.