Marquesáu d'Argüelles

De Wikipedia

El Marquesáu d'Argüelles ye un títulu concedíu a favor de Ramón Argüelles Alonso, conocíu banqueru ya industrial asturianu, coronel de voluntarios de L'Habana, fundador del Batallón Urbanu, promotor d'importantes donaciones a la Corona Española mientres la Guerra de Cuba que llegaron a superar los 10 millones de la dómina, el 28 de xunetu de 1897. Títulu que tien el tratamientu de Grande d'España dende'l 18 de xunetu de 1925.

Vida social[editar | editar la fonte]

Ente les diverses propiedaes qu'encargó construyir Ramón Argüelles destaca'l Palaciu de Garaña, que construyóse ente los años 1881 y 1882. Anguaño utilízase como Hotel, pero caltién bona parte de les sos carauterístiques orixinales. Trátase d'una gran residencia, rematada por una peculiar galería articulada con madera, fierro y cristal. A la izquierda del cuerpu central llevántase una formación triforme, y a la so derecha una capiya dedicada a San Ramón, que foi inaugurada en 1887. Dambes construcciones menores quedaron xuníes al cuerpu central por aciu dos talos corredores volaos. Nos terrenes del palaciu atópase tamién un camping de 1ª categoría, llindáu polos murios de piedra orixinales.

En Madrid mercó La Güerta de Canovas na Cai Serrano en 1898 a la vilba de Canovas del Castillo. Mientres la Guerra Civil el Palaciu de la Güerta tuvo baxu pabellón cubanu dependiendo de la embaxada de Cuba pos la marquesa yera cubana de nacencia y por eso nun foi escalada nin destruyida. La marquesa vencer pal Desfile de la Victoria de Madrid de 1939 por que morara Franco. Foi baltáu en 1950 y construyóse nel so llugar la "Embaxada Americana".

El papel urbanizador de la II Marquesa d'Argüelles en Ribeseya foi bultable. Dizse que foi nuna de les sos propiedaes en Ribeseya, villa Cochola, durmió Manolete na so última estancia n'Asturies antes de la so muerte.

El papel d'esta Marquesa na vida social nel Madrid de los años 20 y 30 foi relevante, acoyendo les sos cases munches de les fiestes más sonaes de la dómina a la qu'asistieron políticos como Antoniu Maura, aristócrates, militares como'l marqués de Estella y artistes como Mariano Benlliure, col que-y xunió una particular amistá. Los Reis d'España y l'Infante don Jaime moraron nes sos cases en Llanes y Ribeseya mientres los branos regios entamándose fiestes n'honor a Los sos Majestadades según a la de los sos fíos. Finaría doña María Josefa Argüelles volviendo de la boda de doña Cayetana Fitz-James Stuart, XVIII Duquesa d'Alba, en Sevilla, n'accidente de coche del que sobrevivió la so nieta, condesa del Sacru Imperiu y Marquesa consorte de Tablantes.

Dende'l puntu de vista históricu, el entroncamiento de los Argüelles colos Bernaldo de Quirós y Mier, fai que perteneza a esta caña'l Palaciu de la Espriella en Villahormes que vien siendo propiedá de la mesma familia dende hai más de 500 años. Primeramente esti Palaciu pertenecía al llinaxe Espriella magar nel sieglu XVIII, doña Francisca de la Espriella y Rivero, propietaria de los bienes anexos al Mayoralgu, ente los que s'incluyía'l Palaciu, casó con don Cosme de Mier y Salceda, Señor de la Casa de Salceda, de la de Sánchez de Buelna, y de la de Celis, escastándose la llinia masculina del llinaxe. Nesti Palaciu nacería Federicu Bernaldo de Quirós y Mier y contraería matrimoniu con María Josefa Argüelles, II Marquesa d'Argüelles.

Pela rodiada de Madrid, los marqueses teníen una finca llamada Devesa Vieya, nel términu de Galapagar.

Semeya de Devesa Vieya, propiedá en Galapagar de los Marqueses d'Argüelles
Semeya de La Güerta na Cai Serrano de Madrid, propiedá de los Marqueses d'Argüelles

Titulares[editar | editar la fonte]

  • Ramón Argüelles Alonso (1830 - 1900), I marqués d'Argüelles, casáu con Perfecta del Rosario Díaz y Díaz Pimienta, de la Casa de los Marqueses de Villareal de Buriel
  • Maria Josefa Argüelles Diaz(1869-1947), II marquesa d'Argüelles, Dama de la Reina Victoria Eugenia, a quién concede la Grandor d'España, casó nel Palaciu de la Espriella de Villahormes con Federicu Bernaldo de Quiros y Mier, Caballeru de la Orde de Calatrava, Gentilhombre de La so Maxestá'l Rei Alfonso XIII con exerciciu y servidume, impulsor y conseyeru del Bancu Hispanoamericanu, Senador pola Provincia de Pinar del Río, Diputáu Provincial per Uviéu, de la llinia mayor y principal de la Casa de Quirós, señores de Lluniego y de Carrandi, y de la casa Marquesal de Vista Allegre y de la Deleitosa per vía materna. Esti matrimoniu tendría dellos fíos:
    • Amalia Bernaldo de Quirós y Argüelles, casada en primeres nupcias con Manuel Liñán y Lleón de la casa marques al de les Atayuelas y en segundes, col so primu segundu, don Augusto Díaz-Ordoñez y Bailly, conde de San Antolín de Sotillo, títulu históricu de la llinia mayor y principal de los Bernaldo de Quirós que tiempu dempués por sentencia xudicial volvería a la llinia Bernaldo de Quirós y Argüelles. Asesinada pol Frente Popular en 1936.
    • Ramón Bernaldo de Quirós y Argüelles, casáu nel Palaciu d'Altares, cola so prima hermana María Concepción Bernaldo de Quirós y Bustillo, fía de los Marqueses d'Altares. Fináu en 1920, la so única fía María de la Salud Bernaldo de Quirós y Bernaldo de Quirós morrió de neña.
    • Federicu Bernaldo de Quirós y Argüelles, que sigue **

José María Bernaldo de Quirós y Argüelles, casáu con Carmen Cuesta Reixa

    • Rosario Bernaldo de Quirós y Argüelles, casada con Ernesto Luque y Maraver, Coronel de Caballería, Gobernador Militar de Cáceres, Amestáu Militar na Corte de Nicolás II, Zar de Rusia **

María Bernaldo de Quirós y Argüelles, casada con don Xuan de Nardiz y Oruña, barón de Velli, de la casa marquesal del Castiellu de Jara per llinia femenina, abogáu y militar, caballeru de la Orde de Montesa, Infanzón de Illescas, del Real Estamentu Militar del Principáu de Girona.

    • María Ignacia Bernaldo de Quirós y Argüelles, primer muyer aviadora de la Historia d'España, casada con don Franciscu Ansaldo y Vejarano, fíu de Franciscu Ansaldo y Otárola, vizconde consorte de San Enrique, diputáu a Cortes pol distritu de Vergara, y de María de la Misericordia Vejarano y Cabarrús, vizcondesa de San Enrique.

María del Carmen Bernaldo de Quiros y Gutierrez (1921-1988), IV Marquesa d'Argüelles, casó con Manuel Ibañez y picu, de la casa condal de Rivadeva, descendiente direutu de Manuel Ibanez y Posada, conocíu indianu ya industrial asturianu.

Titular Actual[editar | editar la fonte]

L'actual Marqués ye M. Ignacio Ibáñez y Bernaldo de Quiros, dende'l 15 de setiembre de 1988, anque salió publicáu nel Boletín Oficial del Estáu el 23 de mayu de 1988. Trátase del 5º Marqués d'Argüelles, y ta casáu con María Suárez-Infiesta Pidal.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]