Marilú Rojas Salazar

De Wikipedia
Marilú Rojas Salazar
Vida
Nacimientu Orizaba1965 (58/59 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidá Católica de Louvain
Oficiu filósofa
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Marilú Rojas Salazar ye una investigadora y teóloga católica mexicana, destacada pola so activismu feminista, la so actividá investigadora nos estudios de xéneru y la so postura en favor d'una reforma de la Ilesia católica na que se reconoza a les muyeres "el derechu a la ciudadanía".[1] Marilú Rojas ye una relixosa misionera de Santa Teresa de Lisieux y Doctora en teoloxía sistemática pola Universidá Católica de Lovaina, profesora de teoloxía na Universidá Iberoamericana en Puebla y nel Institutu Interreligioso de Méxicu. Pertenez a l'Asociación de Teólogues Españoles (ATE) y a l'Asociación Europea de Muyeres pa la Investigación Teolóxica (ESWTR),[2] y más apocayá de l'Asociación de Teólogues Itinerantes de recién creación en Méxicu.[3] Les sos investigaciones tán rellacionaes cola teoloxía feminista dende la perspeutiva de la teoloxía ecofeminista llatinoamericana.[2]

Postura[editar | editar la fonte]

La postura teolóxica de Marilú Rojas ye la de "una ecosofía como camín de diálogu intercultural, interreligioso y interepistemológico", na que s'integren la sabiduría de les poblaciones d'orixe indíxena y afroamerindio, y que tenga como fin superar l'eurocentrismu na ellaboración teolóxica.[4]

Rojas estrema ente la institución católica y la doctrina espiritual del catolicismu y sostién que:

Mientres el patriarcáu de la Ilesia nun camude a una doctrina más pastoral y espiritual, corremos el riesgu de quedanos como una alcordanza na hestoria. El Vaticanu tien que replantegase temes como los derechos humanos y, poques gracies, la participación de la muyer na Ilesia, ye una delda histórica que tien con nós.[5]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Mariana Carbajal (29 d'agostu de 2013). «Alderica sobre derechos en tiempos de Francisco». Páxina 12. Consultáu'l 29 d'agostu de 2013.
  2. 2,0 2,1 CTM (2013). «Marilú Rojas Salazar - Diplomáu n'Estudios de Xéneru editorial=Comunidá Teolóxica de Méxicu». Consultáu'l 29 d'agostu de 2013.
  3. Marilú Rojas Salazar (24 d'agostu de 2012). «Espiritualidad lliberadora». ADITAL. Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2016. Consultáu'l 29 d'agostu de 2013.
  4. «Congresu de la ESWTR (Asociación Europea de Muyeres pa la Investigación Teolóxica) en Salamanca». EFETA (2013). Consultáu'l 31 d'agostu de 2011.
  5. Alfonso Castañeda (2013). «El nuevu papa y la crisis de los derechos sexuales». Sicasí.mx. Consultáu'l 12 de marzu de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]