María Rosario Amorós

De Wikipedia
María Rosario Amorós
Vida
Nacimientu Madrid10 de payares de 1939
Nacionalidá España
Llingua materna castellanu
Muerte 10 d'avientu de 1996 (57 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodistaescritora
Cambiar los datos en Wikidata

María Rosario Amorós (10 de payares de 1939Madrid – 10 d'avientu de 1996) foi una periodista y escritora madrilana.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Madrid el 10 de payares de 1939 na castiza Plaza del 2 de Mayu, nel senu d'una familia artística. El so padre yera belenista (d'ende'l nome d'una de les sos fíes). El so güelu, Don Isidro Amorós, de seudónimu "Don Justo", que yera críticu taurín,[1] marcó la so trayeutoria periodística a pesar de qu'ella siempres se declaró antitaurómaca y defensora de los animales, como prueba la so pertenencia a delles sociedaes proteutores d'animales. Una de les sos fíes tamién ye escritora: Paloma Orozco Amorós.[2]

Obra lliteraria[editar | editar la fonte]

"La Dama Azul". Publicación: 09/07/1997. Editorial Anaya.

De la mano de la Dama Azul, vamos pasiando por una sienda fecha de lleendes que nos falen del amor, de l'amistá, del valor, del coraxe, al empar que del desamor, del odiu, de la murnia...

Estes hestories a manera de lleendes tienen como protagonistes a seres singulares que nos averen a la inmensidá de lo cotidiano, a los fechos sorprendentes que s'escuenden detrás d'una apariencia sele. D'últimes, lleendes que nos asomen a un mundu onde los sentimientos sirven de marcu a los más estelantes sucesos.

Con una gran sensibilidá narrativa y una bona recreación de los personaxes, l'autora fainos partes d'unos cuentos curtios d'estensión, pero intensos en cuanto al conteníu: dende'l marineru al que'l so amor esperó más allá de la muerte hasta'l pianu embruxáu de Doña Rosita, que tocaba solo poles estancies. De xuru toos quixímos tener un diente llargu que nos redimiera como a Panchu, conocer a la bella Caucubú, atopar una ayalga soterrada y nun crucianos nunca con María Manuela, la endemoniada.

La obra foi forxada dempués del namoramientu que sintió l'autora por Cuba y les sos tradiciones, tres dellos viaxes nos que tomó les hestories a viva voz de xente que nun conocía y que s'emprestó atentamente a collaborar con ella recordando sucesos contaos polos sos güelos en dómines pasaes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. anu-177/ Sobre la inauguración de la Plaza de Toros de Les Ventes nel so llibru “Dos llustros de toros na Plaza Monumental de Madrid (1931 - 1941)”)
  2. Entrevista a Paloma Orozco Amorós.