Macla

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Macla de #Cuarzo Perú.

Una macla ye l'agrupación simétrica de cristales idénticos. La simetría puede ser especular respectu del planu de macla o pol xiru de los sos elementos alredor de la exa de macla en 60º, 90º, 120º o 180º.

Llamense de contactu» cuando los elementos #xunir nun planu, y «de compenetración» si tán cruciaos y compenetrados ente sigo. Polo xeneral presenten diedros entrantes; en casu contrariu #falar de mimetismu d'un cristal individual.

Tipos de maclas[editar | editar la fonte]

De cutiu los individuos que formen la macla xúnense como si pegárense unu al otru pol envés, per un sitiu o pola base, como la imaxe que se forma d'un oxetu si  lu adosamos a un espeyu. Nesti casu falamos de maclas de contactu. Nes maclas d'interpretación paez como si los individuos que les formen introduxérense unu a unu nel interior del otru. Otres vegaes los cristales que se xunen formen n'apariencia una simetría mayor que la que-yos correspuende. Falamos, entós, de les maclas mimétiques. Les maclas múltiples xunen más de dos individuos cristalinos. Ente elles podemos estremar les polisintétiques, que pueden arrexuntar dellos cristales según la dirección d'un solu planu, y les cícliques, que al xunir dellos individuos lleguen a cerrase sobre sí mesmes en forma anular.

En metalurxa, el maclado ye un mecanismu de deformación de monocristales. Tiense una distribución uniforme de la deformación, un cambéu na orientación d'un cristal y una imaxe especular de la rede ensin deformar.

Exemplos[editar | editar la fonte]

  • Macla de calcita
  • Macla de fluorita, de contactu o compenetración
  • Macla de yelsu, en "punta de llanza"
  • Maclas por deformaciones típiques de los metales BCC y HCP.
  • Maclas de recocido formaes dempués de tratamientos térmicos de recocido, típiques en FCC.