Mónica Aralí Soto Fregoso

De Wikipedia
Mónica Aralí Soto Fregoso
Vida
Nacimientu Baja California Sur (es) Traducir18 de setiembre de 1970 (53 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidad Autónoma de Guadalajara (es) Traducir
Oficiu abogadamaxistrada
Cambiar los datos en Wikidata

Mónica Aralí Soto Fregoso (18 de setiembre de 1970Baja California Sur (es) Traducir) ye una abogada mexicana que se desempeña como Maxistrada de la Sala Cimera del Tribunal Eleutoral del Poder Xudicial de la Federación (TEPJF) dende payares de 2016.

Estudios[editar | editar la fonte]

Llogró la llicenciatura en Derechu pola Universidá Autónoma de Guadalaxara (UAG); maestría n'Educación con Especialidá en Docencia na Universidá Internacional de la Paz, amás d'una especialidá en Xusticia Eleutoral y un diplomáu en Derechu Eleutoral, impartíos pol Tribunal Eleutoral del Poder Xudicial de la Federación.

Actividá profesional[editar | editar la fonte]

Mónica desempeñóse como Asesora Xurídica de la Xunta Local Executiva del Institutu Federal Eleutoral (IFE) en Baxa California Sur (1994 y 1996-1997); Téunica del Rexistru Federal Eleutoral en Jalisco (1995); Téunica en Procesu Eleutoral na Xunta Local Executiva del IFE en Baxa California Sur (1997-2003); Vocal de Capacitación Eleutoral y Educación Cívica de la 02 Xunta Distrital Executiva del IFE en Campeche (xineru-abril 2003) y Vocal de Capacitación Eleutoral y Educación Cívica de la 02 Xunta Distrital Executiva del IFE en Baxa California Sur (2003-2007).

Foi designada pol H. Congresu del Estáu de Baxa California Sur como Maxistrada de Numeraria del Tribunal Estatal Eleutoral de Baxa California Sur (2007). En marzu de 2013 foi designada Maxistrada de la Sala Rexonal Guadalaxara del TEPJF, órganu que presidió hasta marzu de 2016. A propuesta de la Suprema Corte de Xusticia de la Nación (SCJN), el Senáu de la República escoyer Maxistrada Eleutoral de la Sala Cimera del Tribunal Eleutoral del Poder Xudicial de la Federación, por un periodu de 9 años, empezando la so xestión el 4 de payares del mesmu añu.

Actividá docente y académica[editar | editar la fonte]

Profesora de la Universidá Autónoma de Baxa California Sur, impartiendo les cátedres de “Socioloxía del Derechu”, “Derechu Eleutoral” y “Ética Xurídica”; Coordinadora de la materia de Xéneru na Tercer Xeneración de la Especialidá en Xusticia Eleutoral del Tribunal Eleutoral del Poder Xudicial de la Federación. Vocal de Capacitación Eleutoral y Educación Cívica, como actividá inherente al cargu, impartió de manera permanente clases, cursos y talleres d'educación cívica, derechos humanos, principios y valores de la democracia, xéneru y xusticia, ente otros.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

Coautora de la obra Derechu Procesal Constitucional, col capítulu III “L'Exerciciu del Control de Convencionalidad por Xueces Mexicanos” que dirixó Eduardo Andrés Velandía Canoxa, editorial Legis, mayu de 2015, Bogotá, Colombia.

La Reforma Constitucional en Materia Político Eleutorales ¿Un Entorno al Centralismu?, participación nel Monitor Democráticu 2015 sobre'l Nuevu Federalismu Eleutoral en Méxicu, coordináu pola editorial Procesos Editoriales Don José, S.A. de C.V., Méxicu, 2015.

Les Eleiciones Presidenciales 2012, so la coordinación de Luis J. Molina Piñeiro, José Fernanfo Ojesto Martínez Porcayo y María Leoba Castañeda Rivas, Talleres Xeográficos de Jano S.A. de C.V., Estáu de Méxicu, 2013.

“El principiu de proporcionalidad en tres pieces”, nel añu 9 volume 27 de la Revista Inquiz Iuris, Tribunal Estatal Eleutoral del Estáu de Chihuahua, Chihuahua, 2014. Tresparencia en Materia Eleutoral: L'Accesu a les Boletas Utilizaes nuna Eleición en revistir Diálogu Eleutoral, añu 5 non. 9, Tribunal Estatal Eleutoral del Estáu de Veracruz, Veracruz, 2014.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]