Luis García-San Miguel

De Wikipedia
Luis García-San Miguel
Vida
Nacimientu Uviéu10 de payares de 1929
Nacionalidá España
Muerte 17 d'avientu de 2006 (77 años)
Estudios
Estudios Universidá d'Uviéu
Llingües falaes castellanu
Oficiu xurista
Cambiar los datos en Wikidata

Luis García-San Miguel Rodríguez-Arango (10 de payares de 1929Uviéu – 17 d'avientu de 2006) foi un xurista español, catedráticu de Filosofía del Derechu, y famosu autor de publicaciones didáctiques y d'investigación.

Biografía[editar | editar la fonte]

A partir de 1987 foi decanu de la Facultá de Derechu de la Universidá d'Alcalá, yá que desempeñaría mientres 12 años. Cuando finó, a la edá de 77 años, llevaba siete como profesor eméritu na mesma facultá.

Llogró'l doctoráu en Derechu pola Universidá de la so ciudá natal. Asina mesmu, llograría la Llicenciatura en Filosofía, esta vegada en Madrid. En 1979 entraría como vocal na Asociación Española de Filosofía del Derechu. Tamién sería direutor del Institute of European Studies hasta 1988.

De convencimientos democráticos, vio bloquiáu'l camín escontra la cátedra mientres el tardofranquismu, daqué común na dómina, y previsible tres les publicaciones de Notes pa una crítica de la razón xurídica (1969) y La sociedá autogestionada: una utopía democrática (1972), ente otres.

La so posición frente a la transición española defendía un tresformamientu del réxime dende l'interior del propiu aparatu políticu del Estáu franquista. La so postura quedaría reflexada en Teoría de la transición (1981). Asina, pensaba que nun yera necesaria una rotura col anterior réxime, creyendo nuna reforma como la vía más eficaz pa instaurar una democracia n'España.

D'ideoloxía lliberal, tenía enclinos socialdemócrates, y él mesmu asitiábase ente los dos escueles que na España preconstitucional acopaben el mundu de la filosofía del Derechu: la escuela cercana a la socialdemocracia non marxista ("los de Ferraz", como él mesmu moteyar), y el iusnaturalismo católicu, defendíu polos discípulos d'Elías de Tejada (nesti casu, García-San Miguel referir a ellos como "los de Trento").

Referencies[editar | editar la fonte]