Luftwaffe

De Wikipedia
Luftwaffe
fuercia aérea
Llocalización
Sede Air Force Command (en) Traducir
Direición Alemaña
Historia
Fundación9 xineru 1956
Eslogan Immer im Einsatz (de)
Participación empresarial
Organización matriz Ministerio Federal de Defensa de Alemania (es) Traducir
Forma parte de
Elementos esplotaos VFW 614 (es) Traducir
Nord Noratlas (es) Traducir
Douglas DC-3
Douglas DC-6 (es) Traducir
Convair CV-440
Percival Pembroke (es) Traducir
Dornier Do 28D Skyservant (en) Traducir
Transall C-160 (es) Traducir
Boeing 707
Hawker Siddeley HS 748 (es) Traducir
de Havilland DH.114 Heron (es) Traducir
Datos económicos
Bolsa de valores Bundeswehr
Emplegaos 28 456 (31 xineru 2017)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Anguaño la Luftwaffe (Tocante a esti soníu escuchar , lliteralmente «Arma aérea» n'alemán) ye la denominación de la fuercia aérea de la República Federal d'Alemaña formada en 1955 y reunificada cola de la República Democrática Alemana en 1990 tres la cayida del Muriu de Berlín. Ye una de los trés armes coles que cunta la Bundeswehr, la fuercia de defensa federal d'Alemaña.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

Dempués de la Segunda Guerra Mundial, l'aviación alemana quedó amenorgada considerablemente, y l'aviación militar foi prohibida totalmente cuando la Luftwaffe foi eslleida oficialmente n'agostu de 1946 pola Comisión Aliada de Control.

Panavia Tornado.
Airbus A310 al serviciu de la Luftwaffe

Esto camudó cuando la República Federal d'Alemaña xuntar a la OTAN en 1955, pos los aliaos occidentales creyeron que Alemaña precisaba ser rearmada ante l'amenaza del aumentu militar de la XRSS y de los sos aliaos del Pactu de Varsovia.

Al traviés de les décades siguientes, la Luftwaffe foise forniendo sobremanera d'aviones fabricaos llocalmente so llicencia. La Cruz de Fierro nel fuselaje, y la bandera nacional de República Federal d'Alemaña podíen vese nos terremplénes. Munchos pilotos bien conocíos, que llucharen cola Luftwaffe na Segunda Guerra Mundial, apuntar na nueva fuercia aérea de la posguerra y fueron grandes instructores nos Estaos Xuníos antes de volver a la República Federal d'Alemaña p'ameyorar el diseñu de los aviones. Estos incluyeron a Erich Hartmann* (352 aviones enemigos destruyíos), Gerhard Barkhorn (301), Günther Rall (275) y Johannes Steinhoff (176). Steinhoff, que sufrió un valtamientu nun Messerschmitt Me 262 pocu antes del final de la guerra, lo que-y dexó repulgu na cara y otres partes del cuerpu, foi designáu comandante en xefe de la Luftwaffe, con Rall como'l so socesor inmediatu. Hartmann retiróse como coronel en 1970. Kammhuber tamién sirvió cola Luftwaffe de la posguerra, retirándose en 1962 como inspeutor de la Bundesluftwaffe.

Mientres los años 60, la "crisis de los Lockheed F-104" constituyó un problema políticu de primer orde, yá que fueron munchos los pilotos d'estos Lockheed F-104 que s'estrellaron dempués de ser modificaos pa sirvir na Luftwaffe, d'un total de 916 unidaes adquiríes, perder por accidentes 300. Por ello'l Starfighter foi llamáu'l "fabricante de viudes". Per otra parte, la versión canadiense del F-86 norteamericanu SABRE, Canadair Cl-13, goció d'una llarga carrera colos escuadrones de caza de la Luftwaffe, yá que 75 d'ellos incorporáronse al serviciu dempués de 1957. Pa empiezos de los 80, la Luftwaffe, atopábase integrada a la 2ª ATAF y 4ª ATAF (ATAF Allied Tactical Air Force o Fuercia Aérea Táctica Aliada), les sos unidaes de combate taben subordinaes al Taktische Luftflotten Kommando (Comandu Tácticu de la Flota de Combate), y arrexuntábense en 4 Divisiones, la 1ª con sede en Messtetten, la 2ª en Birkenfeld, la 3ª en Kalkar, y la 4ª en Aurich, por esa dómina los F - 104 fueron reemplazaos polos Panavia Tornado. Los EE UU apurrieron les armes nucleares pal usu n'Alemaña según los términos d'un alcuerdu del arsenal nuclear de la OTAN. Nel 2005, apurrieron 60 bombes nucleares táctiques B61, almacenaes nes bases aérees de Büchel y Ramstein. Munchos países creen qu'esto viola los artículos I y II del tratáu nuclear de non proliferación.

Reunificación[editar | editar la fonte]

La fuercia aérea alemana del este foi la única ente los países del Pactu de Varsovia en ser fornida de cutiu col avión de combate soviéticu estándar. La Luftstreitkräfte der NVA goció de menos autonomía qu'otres fuercies aérees del bloque del Este.

Un Eurofighter Typhoon alemán

Al contrariu que la Luftwaffe de la República Federal d'Alemaña, les marques ensambladas nel avión reflexaron la identidá del país como perteneciente al bloque comunista. Estes marques consistieron nun diseñu de forma diamantada, nel cual podía tar vistu verticalmente empobináu trés rayes en negru, colloráu y l'oru superáu pol martiellu y el compás. Dempués de que se reunificaran la RDA y de la República Federal d'Alemaña n'ochobre de 1990, el control de la Luftstreitkräfte foi asumíu pola Alemaña Federal unificada, y les sos marques de RDA fueron substituidas pola Cruz de Fierro. Sicasí, la mayoría d'éstos fueron vendíos a los nuevos aliaos europeos del Este agora parte de la OTAN, como Polonia y los Estaos bálticos. Dende los años 70, siguióse viviegamente la construcción del avión de combate européu, tal como'l Panavia Tornado y el Eurofighter, pa llograr una mayor independencia de los EE UU.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]