Los Corrales (Sevilla)

Coordenaes: 37°05′57″N 4°58′59″W / 37.0992°N 4.9831°O / 37.0992; -4.9831
De Wikipedia
Los Corrales
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Sevilla
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Corrales, Los (es)[1]
Códigu postal 41657
Xeografía
Coordenaes 37°05′57″N 4°58′59″W / 37.0992°N 4.9831°O / 37.0992; -4.9831
Los Corrales alcuéntrase n'España
Los Corrales
Los Corrales
Los Corrales (España)
Superficie 66 km²
Altitú 385 m
Llenda con El Saucejo, Osuna, Martín de la Jara, Campillos, Teba y Almargen
Demografía
Población 3996 hab. (2023)
- 2013 homes (2019)

- 1928 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.21% de provincia de Sevilla
0% de Andalucía
0.01% de España
Densidá 60,55 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Los Corrales ye un conceyu español de la provincia de Sevilla, Andalucía. Anguaño tien una población de 3996 hab. (2023)[2][3] y la so estensión superficial ye de 66 km².

Situación[editar | editar la fonte]

Les sos coordenaes xeográfiques son 37º 06' N, 4º 59' O. Asítiase a una altitú de 385 metros y a 107 quilómetros de la capital de provincia, Sevilla. La ciudá de Málaga #asitiar a unos 105 km.. Tamién tán mui cerca les provincies de Cádiz y Córdoba.

Historia[editar | editar la fonte]

Nel so términu municipal atopáronse importantes restos, alcontraos sobremanera en dos puntos: unu nel llugar denomináu La güerta de la Fuente del Espartu y l'otru de mayor importancia nel llugar llamáu Cortixu de Repla. Nesti postreru atopáronse, xusto al llau d'un covarón de la que brota un manantial d'agua, restos d'una fortificación romana, y en toos la so contorna apaecieron numberosos cachos de vasíes y delles monedes de plata llamaes denarios, moneda cola que yeren pagaos los lexonarios romanos. Según la opinión de bastantes arqueólogos, los restos d'esta ruines podríen pertenecer a Ilipa o Ilipula Minor, que según los itinerarios de Antonino atopábase allugada aproximao per esta zona.

Mientres la dominación árabe, la zona quedó totalmente despoblada en gran parte por cuenta de que por esti llugar taba la frontera ente los dominios árabes y cristianos, polo que la zona yera considerada de riesgu y de munchos conflictos, siendo este'l motivu pol cual nun s'atoparon apenes restos arqueolóxicos d'esta dómina, solo unos pocos na enantes citada Fonte del Espartu y otros nel llugar llamáu Les Alcaidías, onde se cunta qu'un llabrador atopó un tesorillo de monedes de plata, que por #inorancia del so valor camudó en Osuna por una pulsera.

Tres #reconquistar y espulsión de los musulmanes, la zona onde anguaño s'atopa allugáu'l pueblu de Les Corrolades y el so términu municipal tuvieron suxetu a continuos controles per parte del Cabildru de Osuna, nun dexando'l llendo nin l'asentamientu na zona.

A midida que aumentaba la población fíxose necesariu'l repartu de nueves tierres. Sobre 1540 partiéronse tierres del vecín pueblu de Martín de la Jara y pue que parte de monte del actual términu de Les Corrolades.

Anque la hipótesis más usada sobre l'orixe de Les Corrolades ye que na zona establecieren ganaderos de los Duques de Osuna, que nel llugar atopaben los corrolades de los ganaos del Duque o inclusive que por equí se celebraben feries de ganáu, nenguna d'estes teoríes paecen bien probables, pos neses feches la mayor parte de los terrenes d'esta zona yeren baldíos, esto ye, tierres que pertenecíen a la Corona y non a los Duques.

Sería sobre 1570 cuando se dexó l'asentamientu de los primeros pobladores. Esti realizó sobre'l marxe derechu del regueru de la Fuente Mala, yá que yera'l terrén más apropiáu de les 278 fanegas de tierra que se partieron na zona. La mayor parte de les tierres #atopar na marxe izquierda de dichu regueru, siendo la mayoría d'estos terrenes non bien apoderaos pa l'agricultura, polo que fueron usaos pal llendo.

Les primeres cases construyéronse mirando escontra'l regueru y na so parte delantera edificáronse corrolades pal ganáu polo que casi con toa seguridá lo primeru que víen les persones que llegaben al llugar yeren estes corrolades y de ende que se-y denominara nun principiu col nome de #Poblar de Les Corrolades y darréu quedara'l so actual nome.

Nun principiu fueron sobre unes diez families les que s'establecieron y por cuenta de la probeza de les tierres partíes, la crecedera del asentamientu mientres los próximos años sería bastante lentu.

La so hestoria hasta los nuesos díes ye paecida a la de munchos pueblos andaluces, con más penes que glories, pero na actualidá por fortuna y gracies al esfuerciu y el trabayu de tolos corraleños, estos esfruten de más glories que penes.

Pueblu mayoritariamente agrícola y ganaderu qu'adulces se foi montando nel tren de la industrialización, una y bones l'agricultura acaldía ta peor y más mecanizada. Fueron delles les empreses que s'establecieron nel Polígonu industrial y fora d'él, pero per #desgracia y debíu en parte a la crisis dalgunes sumieron.

Centros d'enseñanza[editar | editar la fonte]

IES Francisco Gallardo

El pueblu tien dos centros d'enseñanza: el C. E. I. P. San José de Calasanz y el I. E. S. Maestru Francisco Gallardo, que s'emplega pa dos llocalidaes, Martín de la Jara y Les Corrolades.

Actividaes culturales y d'ociu[editar | editar la fonte]

El pueblu tien una casa de la cultura con cine, chigre, biblioteca, sala d'internet Guadalinfo, videoclub, centru de formación, etc. . Coles mesmes, esisten numberosos restoranes por tol pueblu.

La so gastronomía ye práuticamente la de toa Andalucía.

Amás,construyóse una ermita a la Virxe del Buensuceso na casa que dicen que se-y apaeció a un home. El Padre Diamantino tuvo na Ilesia Santiago Apóstol. Esisten dos conceyos; el nuevu, que ye'l verdaderu conceyu y el vieyu. Tamién tien una pilastra reformada nel cual antes #llavar ropa y que se caltién como monumentu.

Ilesia de Santiago Apóstol

Monumentos[editar | editar la fonte]

  • Ilesia de Santiago Apóstol del sieglu XVIII.
  • Pilar
  • Les ruines de pila

Fiestes[editar | editar la fonte]

Tien fiestes como la feria d'agostu, el día de la Virxe del Buensuceso (o Virxe de Mayu), la romería de la fonte del espartu, les candelarias en febreru (una especie de san juan), y les demás son fiestes que se celebren en tol país.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Afirmao en: Padrón municipal d'España de 2023. Autor: Institutu Nacional d'Estadística. Data d'espublización: 13 avientu 2023.
  3. oficina de rexistru

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]