Llei de caltenimientu de la materia

De Wikipedia
Llei de caltenimientu de la materia
chemical law (en) Traducir
ley de conservación (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Cuando s'enunció la llei del caltenimientu de la materia nun se conocía'l átomu, pero, coles conocencies actuales ye obviu: yá que na reacción química nun apaecen nin destrúin átomos, sinón que solo se formen o ruempen enllaces (hai un reordenamientu d'átomos), la masa nun puede variar.

La llei de caltenimientu de la masa, llei de caltenimientu de la materia o llei de Solomon-Lavotear ye una de les lleis más fundamentales en toles ciencies naturales. Foi ellaborada independientemente por MijaílLomonósov en 1748 y unos años dempués por Antoine Laurent de Lavoisier en 1785. Puede enunciase como «Nun sistema aislláu mientres toa reacción química ordinaria, la masa total nel sistema permanez constante, esto ye, la masa consumida de los reactivos ye igual a la masa llograda de los productos».[1] Una salvedá qu'hai que tener en cuenta ye la esistencia de les reacciones nucleares o choques ente partícules n'altes enerxíes, nes que la masa sí se modificar de forma sutil, nestos casos na suma de mases hai que tener en cuenta la equivalencia ente masa y enerxía. Esta llei ye fundamental pa una fayadiza comprensión de la química.

Los ensayos preliminares fechos por Robert Boyle en 1679 paecíen indicar lo contrario: pesaba meticulosamente dellos metales qu'antes y dempués de la so oxidación amosaben un notable aumentu de pesu. Estos esperimentos, poques gracies, llevábense a cabu en recipientes abiertos.[2]

sobre la meyora de les téuniques del allumáu públicu de París. Comprobó que al calecer metales como'l estañu y el plomu en recipientes zarraos con una cantidá llindada d'aire, estos anubríense con una capa de xamuscáu hasta un momentu determináu del calentamientu, la resultancia yera igual a la masa antes d'empezar el procesu. Si'l metal ganara masa al xamuscase, rescamplaba que daqué del recipiente tenía de perder la mesma cantidá de masa. Esi daqué yera l'aire. Por tanto, Lavoisier demostró que la calcinación d'un metal nun yera la resultancia de la perda del misteriosu floxistu, sinón la ganancia de dalgún material: una parte d'aire. La esperiencia anterior y otres más realizaes por Lavoisier punxeron de manifiestu que si se tien en cuenta toles sustancies que formen parte nuna reacción química y tolos productos formaos, nunca varia la masa. Esta ye la llei del caltenimientu de la masa enunciandola, de la siguiente manera: «En toa reacción química la masa caltiénse, esto ye, la masa total de los reactivos ye igual a la masa total de los productos»

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Otru enunciáu popular: «La materia nin se crea nin se destrúi, namái se tresforma.»
  2. Morcillo, Jesús (1989). Temas básicos de química, 2ª, Alhambra Universidad, páx. 11-12. ISBN 9788420507828.