Llaguna de Marovo

Coordenaes: 8°29′S 158°04′E / 8.48°S 158.07°E / -8.48; 158.07
De Wikipedia
Llaguna de Marovo
Situación
Tipu Llaguna costera
Coordenaes 8°29′S 158°04′E / 8.48°S 158.07°E / -8.48; 158.07
Llaguna de Marovo alcuéntrase n'Islles Salomón
Llaguna de Marovo
Llaguna de Marovo
Llaguna de Marovo (Islles Salomón)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata
la islla Vangunu vista dende l'espaciu, puede vese al norte de la islla.

La llaguna de Marovo ye la llaguna d'agua salao, ente coral, más grande del mundu.

El área ye una parte excepcional del Triángulo de Coral, en particular por su gran diversidad de petones y pexes, que solo ye comparable con el de les Raja Ampat en Indonesia.

Ta llocalizáu nes islles de Nueva Xeorxa, arrodiáu pola islla Vangunu y la islla Nggatokae, dambes islles volcániques estinguíes.

Una de sus carauterísticas más distintives ye que la llaguna Marovo ye el sistema de llagunes zarraes de doble barrera más grande y meyor definíu del mundu. Suxurióse que "los mares de coral nun ufierten un meyor exemplu de la teoría de la formación de petones de barrera de Darwin que'l que s'amuesa equí", (Davis, 1938).

La llaguna de Marovo ta identificada como una área con alta biodiversidá y valores de conservación.

Los sitios de los petones na vera de la llaguna fueron estudiaos en 2014. Los sitios con más alta cubierta de coral vivu (LCC) na Provincia Occidental y el segundu más altu de les Salomón taben nel llau espuestu del petón de marxe cerca de la llaguna de Marovo, midiendo una media del 49% de LCC.

El llau espuestu del petón de Marovo tenía una media de 38% de LCC. Los sitios con más baxos cobertores de coral vivu fueron atopaos cerca de Munda con una media del 18% de km².

La palabra "Marovo" derivase del nome de la "Islla Marovo", asitiada nel centru de la llaguna.

L'Área del Patrimoniu Mundial de la Llaguna de Marovo. Los avistamientos de delfines botella del Indo-Pacíficu (Tursiops aduncus) fueron confirmaos na llaguna.

Hai munches islles na llaguna, dalgunes de les cualos tán habitaes. La xente fala la "llingua Marovo" y vive principalmente pola agricultura de subsistencia y ye cualificada na pesca.

Los homes de la llaguna de Marovo son conocíos por ser talladores cualificaos, creando y diseñando belles talles de madera feches de la dura madera de ébanu.

La llaguna ye un destín popular pa bucéu de turistes procedentes d'Australia, Nueva Zelanda, Europa y los Estaos Xuníos.

Puede viaxase a la llaguna dende la capital de les Islles Salomón, Honiara en una hora n'avión de doble ala o de unes 10 hores nun ferry selmanal.

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

L'área tamién ye parte de la ecorrexón Bismarck Solomon Sías, una ecorrexón WWF Global 200 y ye parte del Triángulu de Coral, el centru global de diversidá de coral. Tamién ta incluyíu nel Área d'Aves Endémiques (EBA) del Grupu Salomón de BirdLife International y, xunto con Nueva Guinea, considérase un Centru de Diversidá de Botánica.[1]

Apocayá alcontrose, pos creiase sumida, l'aguarón de Vangunu, que ye la primer especie de royedor que s'afaya nes Islles Salomón en 80 años.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]