Letizia Ortiz

De Wikipedia
Letizia Ortiz
Consorte de España (es) Traducir

19 xunu 2014 -
Sofía de Grecia
Vida
Nacimientu Uviéu[1]15 de setiembre de 1972[2] (51 años)
Nacionalidá España
Residencia Uviéu
Rivas-Vaciamadrid
Madrid
Palaciu de la Zarzuela
Grupu étnicu Raza mediterranea (es) Traducir
Llingua materna castellanu
Familia
Padre Jesús José Ortiz Álvarez
Madre Paloma Rocasolano Rodríguez
Casada con Alonso Guerrero Pérez (1998 – div. 1999)
Felipe de Borbón (2004 – )[3]
Pareyes Alonso Guerrero Pérez
Kitín Muñoz
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa los Borbones n'España
familia real española
Estudios
Estudios Instituto Ramiro de Maeztu (es) Traducir
(1987 - 1990)
Facultá de Ciencies de la Información de la Universidá Complutense de Madrid
(1990 - 1995) licenciatura en Ciencias de la Información (es) Traducir : periodismu
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, presentadora de televisión, aristócratacorresponsal de guerra
Pesu 58 kg
Altor 1,68 m
Emplegadores Siglo 21 (periódico mexicano) (es) Traducir
Vocento
Prensa Ibérica (es) Traducir
Axencia EFE  (mayu 1997 –  xineru 1999)
Grupo Prisa (es) Traducir  (xineru 1999 –  xunu 2000)
RTVE  (xunu 2000 –  payares 2003)
Premios
Miembru de Academia de Televisión y de las Ciencias y Artes del Audiovisual de España (es) Traducir[7]
Asociación de la Prensa de Madrid
Creencies
Relixón catolicismu[8]
IMDb nm1474562
Cambiar los datos en Wikidata

Letizia Ortiz Rocasolano, (15 de setiembre de 1972Uviéu) ye l'actual Reina d'España. Casada col rei Felipe VI, recibe'l tratu d'Alteza Real. La so fía Lleonor ye la primera na llinia socesoria y la so fía Sofía, la segunda. Enantes del so matrimoniu col daquella príncipe Felipe, trabayó como periodista pa dellos periódicos y cadenes de televisión.

Biografía[editar | editar la fonte]

Letizia Ortiz ye la fía mayor del periodista Jesús José Ortiz Álvarez (1949) y de la enfermera María Paloma Rocasolano Rodríguez (1952) [9]. Nació nel Sanatoriu Miñor d'Uviéu. La pareya tuvo casada dende 1971 hasta'l so divorciu en 1999, tuvo dos fíos más: Telma (25 d'ochobre de 1973), economista que trabayó pa Médicos ensin Fronteres [10] y como subdireutora de Rellaciones Internacionales nel Conceyu de Barcelona (de 2009 a 2012), y Erika, nacida en 1975 y finada el 7 de febreru de 2007 a los 31 años d'edá por ingestión masiva d'un fármacu [11], y que trabayó como interiorista y diseñadora gráfica de la productora Globomedia.

La güela paterna de Letizia Ortiz, Menchu Álvarez del Valle (n. 1928), foi llocutora de radio n'Asturies más de 40 años. La madrina de bautismu foi la so tía paterna Cristina, fía de Menchu y José Luis. El so padrín foi'l so tíu maternu Francisco, fíu de Enriqueta y Francisco. El so bautismu tuvo llugar na Capiya del Cristu de les Cadenes, a los catorce díes de la so nacencia. N'agostu de 2008 someter a una septorrinoplastia pa correxir una esviación del tabique nasal [12]. Esanició asina'l caballete de la so ñariz.

Estudios y formación como periodista[editar | editar la fonte]

Recibió la Educación Xeneral Básica nel Colexu Públicu La Gesta d'Uviéu y siguió los sos estudios nel Institutu Alfonsu II, al empar que recibía clases de ballet trés díes a la selmana. Debíu al trabayu del so padre, tola familia tuvo que treslladase a vivir a la llocalidá de Rivas-Vaciamadrid (Madrid), colo que Letizia Ortiz, que cuntaba 15 años, prosiguió la so formación nel Institutu Ramiro de Maeztu.

En terminando'l bachilleratu, Ortiz matricular na Universidá Complutense de Madrid, na que se llicenció en Ciencies de la Información, caña de Periodismu. Inda na facultá, empezó a collaborar col diariu ABC y con Agencia EFE, integrándose nel área de política internacional d'ésta mientres l'últimu añu de carrera. Más tarde, ente 1992 y 1993, realizó práutiques como becaria nel periódicu La Nueva España d'Uviéu, dedicándose a les árees d'economía, televisión y espectáculos. De siguío llogró un máster n'información audiovisual y viaxó a Guadalajara (Méxicu) pa empezar los sos estudios de doctoráu (que nun terminó) y trabayar nel periódicu Sieglu 21.

Letizia Ortiz recibió nel añu 2000 el Premiu Larra que concede l'Asociación de la Prensa pol so llabor como Meyor Periodista menor de 30 años.

Boda Civil y divorciu[editar | editar la fonte]

N'agostu de 1998, Letizia Ortiz y Alonso Guerrero [13] (profesor de Llingua y lliteratura nel Institutu Ramiro de Maeztu de Madrid, nel qu'ella estudiara) contraxeron matrimoniu civil en Almendralejo, Badajoz, tres un novialgu de cerca de diez años, divorciándose un añu dempués.

Periodismo en televisión[editar | editar la fonte]

Letizia Ortiz empezó a trabayar en televisión en CNN+, una canal privada de noticies del Grupu PRISA. Al pie de Marta Fernández, tuvo mientres dos años retresmitiendo les noticies na vez mañanera, qu'empezaba la so emisión a los cinco de la mañana. Tamién trabayó na cadena estauxunidense Bloomberg TV, otra canal privada, especializáu n'economía, finances y mercaos, con sede n'España, so la supervisión de Percanciar EFE Televisión.

Incorporar en 2001 a Televisión Española, onde se fixo cargu de la presentación d'Informe Semanal pel branu, y darréu trabayó col equipu d'edición de Telediario Segunda Edición, qu'algamaba audiencies de cuatro millones de persones a partir de 2003. Tamién presentó Telediariu Mañaneru, los especiales sobre l'euru que s'ufiertaron nos telediarios de TVE y foi unviada especial a distintos puntos de tol mundu pa cubrir acontecimientos d'actualidá, como los atentaos del 11 de setiembre, el fundimientu del Prestige o la invasión d'Iraq. Ello ye que cubrió la información d'esti últimu eventu calteniendo yá una rellación de callao col Príncipe d'Asturies. Meses enantes del anunciu de compromisu col Príncipe d'Asturies, empieza a co-presentar el telediariu con más audiencia de TVE, la segunda edición.

Compromisu matrimonial col Príncipe d'Asturies[editar | editar la fonte]

Tres l'aprobación del compromisu polos Reis, la Casa Real estableció un plan estratéxicu por que la noticia de la rellación nun llegara a los medios de comunicación hasta que fuera conveniente. Y nun foi hasta l'1 de payares de 2003 cuando s'anunció por sorpresa'l compromisu matrimonial de la periodista col príncipe Felipe de Borbón. La pidida produció'l 6 de payares de 2003, y la boda d'Estáu celebró'l 22 de mayu de 2004 na Catedral de l'Almudena de Madrid. Nesti momentu, Letizia Ortiz Rocasolano convirtióse, d'alcuerdu al Real Decretu sobre Títulos y Denominaciones de la Corona, en Princesa d'Asturies.

Letizia Ortiz formar nel protocolu y les obligaciones del so nuevu rangu, y llueu se vio a la Princesa desendolcase con naturalidá nel desenvolvimientu de les sos munches actividaes sociales.

Descendencia[editar | editar la fonte]

El 8 de mayu de 2005 la Casa Real anunció que los Príncipes d'Asturies esperaben la nacencia del so primer fíu. Un día dempués, el 9 de mayu de 2005, los Príncipes empecipiaron una visita oficial a les Islles Baleares, llugar de descansu branizu de la Familia Real Española. El 31 d'ochobre de 2005, a les 1:45 hores de la mañana, Letizia dio a lluz per aciu cesárea a una neña, Leonor, primoxénita del herederu del Tronu y segunda na llinia socesoria de la Corona española. El bautismu de la mesma tuvo llugar el 14 de xineru de 2006, siendo los sos padrinos los Reis d'España, nel Palaciu de la Zarzuela], igual que con otros seis nietos de los Reis, pero utilizando la pila bautismal de Santu Domingu de Guzmán, acutada a persones con rangu real.

El 25 de setiembre de 2006 la Casa Real anunciaba que los Príncipes d'Asturies esperaben la nacencia del so segundu fíu pa mayu de 2007. El 27 de payares de 2006 la Casa Real, nuna nota informativa a Agencia EFE, anunció que sería una neña. Yera la primer vegada que la Familia Real española anunciaba'l sexu d'unu de los sos integrantes enantes de la so nacencia. Finalmente la Princesa dio a lluz, tamién per aciu cesárea, a la so segunda fía, Sofía de Borbón, a les 16:50 de la tarde del 29 d'abril de 2007, qu'ocupa'l tercer puestu na llinia de socesión al tronu. Al igual que'l restu de la Familia Real, foi bautizada con agua del ríu Xordán, siendo los sos padrinos Paloma Rocasolano (madre de la Princesa) y el príncipe Konstantin de Bulgaria (fíu de Simeón de Bulgaria).

Distinciones[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques españoles[editar | editar la fonte]

  • Dama Gran Cruz de la Orde de Carlos III.

Otres distinciones[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques estranxeres[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: The Peerage. Identificador de persona en The Peerage: p20517.htm#i205164. Apaez como: Letizia Ortiz Rocasolano. Autor: Darryl Lundy. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p20517.htm#i205164. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. 4,0 4,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. 5,0 5,1 URL de la referencia: http://www.ordens.presidencia.pt/?idc=154.
  6. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2004-9530.
  7. URL de la referencia: https://www.elconfidencialdigital.com/articulo/medios/reina-letizia-abandona-academia-television-indicacion-zarzuela/20190220212754122044.html. Data de consulta: 5 payares 2023.
  8. URL de la referencia: https://www.vanitatis.elconfidencial.com/casas-reales/2016-11-23/letizia-reina-relacion-religion_1293705/#:~:text=La%20Reina%20era%20una%20agn%C3%B3stica,siguen%20escaseando%20en%20su%20agenda. Data de consulta: 4 payares 2023.
  9. http://www.diariodenavarra.es/especiales/bodareal/familias/pagina6.asp
  10. http://www.diariodenavarra.es/especiales/bodareal/familias/pagina7.asp
  11. https://www.elmundo.es/elmundo/2007/02/07/espana/1170852163.html
  12. https://elpais.com/diario/2008/08/23/revistaverano/1219508525_850215.html
  13. http://www.geneall.net/H/per_page.php?id=212277