Latón

De Wikipedia
Latón
tipo de entidad química (es) Traducir
aleación de cobre (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Productu fabricáu con latón, cerrojo de HerBron.
Componente de latón.

El latón ye una aleación de cobre y cinc. Les proporciones de cobre y cinc pueden variar pa crear una variedá de latones con propiedaes diverses. Nos latones industriales el porcentaxe de cinc caltiénse siempres inferior al 50 %. La so composición inflúi nes carauterístiques mecániques, la fusibilidad y la capacidá de conformanza por fundición, forxa, troquelado y mecanizado. En fríu, los lingotes llograos pueden tresformase en llámines de distintes espesures, banielles o cortase en tires susceptibles d'espurrise pa fabricar alambres. El so densidá tamién depende de la so composición. Polo xeneral, la densidá del latón ronda ente 8,4 g/cm³ y 8,7 g/cm³. El so puntu de fusión ta ente los 900 y los 940 °C, dependiendo de la composición.

Magar el bronce ye, sicasí, principalmente una aleación de cobre con estañu, dellos tipos de latones denominar bronces. El latón ye una aleación sustitucional que s'utiliza pa decoración por cuenta que'l so rellumu da-y un aspeutu similar al del oru, p'aplicaciones en que se riquir baxa resfregón, como cerradura y válvules, para fontanería y aplicaciones llétriques, y, estensamente, n'instrumentos musicales como trompetes y campanes, amás de platillos de baxu costu (Power Beat, Paiste 101, 201 y en delles cantidaes de la serie Pst, Planet Z) poles sos propiedaes acústiques.

El latón ye conocíu pol ser humanu dende dómines prehistóriques, inclusive primero que'l mesmu cinc fora descubiertu. Entós producíase por aciu l'amiestu de cobre con calamina, una fonte natural de cinc. Nes villes alemanes de Breinigerberg, un antiguu sitiu romanu, afayóse onde esistía una mina de calamina. Mientres el procesu d'entemecíu, el cinc estrayer de la calamina y entemezse col cobre. El cinc puru, per otra parte, tien un bajísimo puntu de fusión como pa ser producíu poles téuniques antigües pal trabayu del metal.

Tipos de latón[editar | editar la fonte]

En función del so porcentaxe de Zn, reconócense tres grupos principales de latones. [ensin referencies]

  • Latones de primer títulu, con porcentaxe de Zn inferior a 34 %
  • Latones de segundu títulu, con porcentaxe de Zn de 33 a 44 %
  • Latones de tercer títulu con porcentaxes de Zn cimeru a 42 % ensin apenes aplicaciones industriales.

Delles aleaciones avezaes recibíen nomes especiales; asina, llamábase “similor” a l'aleación de cobre y cinc en proporción 80 a 20; “metal del príncipe Alberto” a la mesma aleación en proporción 84 a 16; y “crisocola” a la de 82 partes de cobre, 6 de cinc y 6 d'estañu.[1]

Los latones, d'alcuerdu a los elementos minoritarios qu'intervengan na aleación, son maleables namái en fríu, y non en caliente, y dalgunos nun lo son a nenguna temperatura. Tolos tipos d'esta aleación vuélvense argayadizos cuando se calecer a una temperatura próximo al puntu de fusión.

El latón ye más duru que'l cobre, pero fácil de mecanizar, troquelar y fundir, ye resistente a la oxidación, a les condiciones salines y ye maleable, polo que puede laminarse en planches fines. El so maleabilidad varia según la composición y la temperatura, y ye distinta si entemecer con otros metales, inclusive en cantidaes mínimes.

Nel latón al plomu, el plomu ye práuticamente insoluble nel latón, y dixébrase en forma de finos glóbulos, lo que favorez la fragmentación de les forgaxes nel mecanizado. Tamién el plomu tien un efeutu de llubrificante pol so baxu puntu de fusión, lo que dexa menguar la gastadura de la ferramienta de corte. El latón almite pocos tratamientos térmicos y namái se realicen recocidos de recristalización y homogeneización.

Aplicaciones[editar | editar la fonte]

El latón tien un color doráu, polo que s'utiliza en bixutería y elementos decorativos.[1] Otres aplicaciones de los latones tomen los campos más diversos, dende la calderería hasta'l armamentu, soldadura, hasta la fabricación d'alambres, tubos de condensador, terminales llétriques y ellaboración de dinero-moneda. Nun ye atacáu pel agua salada, d'ende que s'use nes construcciones de barcos, n'equipos pesqueros. Tamién ta presente na fabricación de munchos instrumentos musicales de vientu, llingüetes sonores pa armonios, acordiones y rexistros de lengüetería para órganos musicales. Amás, pola so aición antimicrobiana, usar nos pomos de les puertes nos hospitales, que se desagafen solos a diferencia de los metálicos.

Dientro de les aplicaciones decoratives, emplégase sobremanera pa la confección de llámpares, barres de cortina de altran y pa delles pieces trabayaes dientro de la orfebrería. Los países que mayor consumu demuestren nesti tipu de enseres son los países del este d'Europa, bálticos o de l'antigua Xunión Soviética.[ensin referencies] Tamién los países árabes, principalmente los mayores productores de petroleu, ya inclusive dellos países asiáticos.

El latón nun produz chispes por impautu mecánicu, una propiedá atípica nes aleaciones. Esta carauterística convierte al latón nun material importante na fabricación d'envases pa la manipulación de compuestos inflamables. Pol so fácil mecanizado y bon preciu de les forgaxes reciclaes úsase enforma pa la fabricación de válvules industriales. Coles mesmes utilízase na fabricación de hélices de barcu pola so resistencia a la cavitación, ya inclusive en delles caxes d'ordenadores onde s'asitia la placa base.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Sáez de Montoya, Constantino (1856) Tratáu teóricu-práuticu de metalurxa. Madrid: Gaspar y Roig, p. 543
  • Coca Rebollero,

P. y J. Rosique Jiménez (2000). Ciencia de Materiales Teoría- ensayos- tratamientos. Ediciones Pirámide. ISBN 84-368-0404-X.