La melota de Berenice

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La melota de Berenice (Βερενίκης πλόκαμος, Bereníkes plókamos, ca. 244 e.C.) ye un poema de Calímaco que se conoz pola imitación de Catulo y por un fragmentu de venti versos topaos nun papiru exipciu.

Ye una escoyía sobre la tema de Berenice, muyer de Ptolomeo Evergetes, faraón de la Dinastía Ptolemaica d'Exiptu, que realizara'l votu de que, si'l so home volvía vencedor d'una espedición, cortaríase la melota y ufiertar a Venus; pero, a otru día d'esti arrogante sacrificiu, los pelos sumieron del templu.

Fragmentu de la elexía de Calímaco[editar | editar la fonte]

Taba yo recién cortada y les mios hermanes llorábenme cuando, de secute, con un rápidu bater de nales, el duce soplíu del céfiro llévame al traviés de les nubes del éter y deposítame nel venerable senu de la divina nueche Cipris. Y con cuenta de que yo, la formosa melena de Berenice, apaeciera fixa nel cielu rellumando pa los humanos metanes innumberables astros, Cipris asitióme, como nueva estrella, nel antiguu coru de los astros.

Catasterismo[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Coma Berenices

L'astrónomu Conon de Samos llamó «Melota de Berenice» (en griegu, «Κόμη Βερενίκης»; en llatín, «Coma Berenices») a una constelación de siete estrellas qu'afayó, diciendo que los dioses punxeren los pelos de la reina nel cielu. Eratóstenes referir a la constelación como «Melota de Berenice» y como «Melota d'Ariadna».

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




La cabellera de Berenice