La Niña

De Wikipedia
(Redirixío dende La Niña (carabela))
La Niña
Carabela
Información
Parte de Columbus' fleet (en) Traducir
Propietariu/a
Hermanos Niño (es) Traducir
País de rexistru [[Corona de Castiella|{{{2}}}
Acontecimientos significativos primer viaxe de Colón
Participó en viajes de Cristóbal Colón (es) Traducir (xunto con La Pinta (es) Traducir, nao Santa María (es) Traducir)
Carauterístiques
Fuercia motora Saléu a vela
Eslora 22 metros
Masa 50 tonelaes
Tripulación 20
Cambiar los datos en Wikidata
Recreación de La Niña.

La Niña foi una de los dos carabeles qu'usó Cristóbal Colón nel so primer viaxe al Nuevu Mundu en 1492. La otra carabela yera La Pinta. La tercer embarcación, La Santa María, en realidá yera una nao o "carraca" y non una carabela.

Historia[editar | editar la fonte]

Construyida nos antiguos estelleros del puertu de la Ribera de Moguer ente 1487 y 1490, na so botadura sobre'l ríu Tinto, la nave recibió'l nome de "Santa Clara" (n'honor al Monesteriu de Santa Clara de dicha llocalidá), anque pasaría a la posteridá col nome de los sos propietarios, los hermanos Niño. Fabricada con maderes de pinu y chaparro, el so primitivu velame llatín foi tresformáu a veles cuadraes na escala que la flotilla descubridora realizó nes Canaries, y yá na islla de La Española instalóse-y, xunto a los sos palos de trinquete, mayor y contramesana, un nuevu palu de mesana. Les veles de La Niña escarecíen de rizos, polo que nun teníen un sistema de cabos que dexara amenorgar la superficie en casu de fuerte vientu. Les jarcias que sosteníen los palos taben engabitaes nes bandes del buque. La carabela escarecía de castiellu de proa, ente que l'alcázar yera bastante pequeñu.

Cristóbal Colón, en presencia del escribán Alonso Pardo executó en Moguer una real provisión que, en nome de los Reis Católicos, dába-y poderes[1] pa requisar tres carabeles en:

"... les cibdades y villes y logares de la mariña de la mar d'Andalucía como de tolos nros. reynos y Señorios ...".
Archivu Xeneral d'Indies. Signatura: PATRONATU, 295, N.4.

Confiscó dos naves que dempués fueron refugaes. Finalmente los Pinzón escoyeron a La Niña xunto con La Pinta por ser bien maniobrable. La costeó el conceyu de Palos como-y foi ordenáu na real provisión unviada polos monarques a esta llocalidá.

La Niña travesó'l Atlánticu nel viaxe descubridor encabezada por Vicente Yáñez Pinzón, con Juan Niño como maestre y pilotada por Sancho Ruiz de Gama. Tres el fundimientu de la carabela Santa María, convertir na nave capitana de la espedición. Al mandu de la carabela La Niña diba Cristóbal Colón, y de la carabela La Pinta Martín Alonso Pinzón.

El día 14 de febreru de 1493 al altor de les Islles Azores cruciar con una fuerte torbonada que tuvo a puntu de faer naufragar les embarcaciones. Col pasar de les hores la violencia de la torbonada provocó la perda de contautu ente les carabeles y la tripulación de La Niña empiecen a tarrecese lo peor. Nesi momentu Cristóbal Colón, decidió echar en suerte'l pelegrinar en romería al Conventu de Santa Clara como aición de gracies pa superar tan mala situación (Votu colombín).

N'aportando de nuevu al puertu de Palos el 15 de marzu de 1493, emponer escontra Moguer, con Cristóbal Colón, los Niño y el restu de la marinería moguereña, dellos indios y papagayos. La xente, allegre, ver llegar al Conventu de Santa Clara onde cumplieron el votu realizáu. Encendieron un ciriu y tuvieron aquella nueche en vixilia.

Testigu del momentu foi Juan Rodríguez Cabezudo, amigu del almirante y cuidador del so fíu Diego. Este confiesa nes probanzas del Almirante de 1515 lo siguiente:

" ... entraron dientro de la carabela onde'l dichu almirante venía y -yos motró el dichu almirante carátulas d'oru que traía de les tales Yndias y seys o siete yndios que traía d'allá y con un cuchiellu quitó'l dichu almirante un pocu d'oru a vn indiu y dar ... "
Archivu Xeneral d'Indies, Signatura: PATRONATU,12,N.2,R.3 (fls. 33v-34r.)

El 25 de setiembre del mesmu añu formó parte de la flotilla del segundu viaxe de Colón. Yá nes nueves tierres, partió como capitana d'un viaxe d'esploración nel que s'afayaron Xamaica y la mariña sur de Cuba.

Nueves noticies de La Niña, yá daquella propiedá de la Corona, lléguennos dende'l puertu d'Haití, onde un ciclón funde nel branu de 1495 a tolos barcos amarraos a puertu, sacante a esta carabela, qu'anque sufrió dellos daños, foi l'únicu navío que nun naufragó.

Esta capacidá de caltenese a flote foi quiciabes determinante por que La Niña sirviera de modelu al primer barcu construyíu n'América, la carabela Santa Cruz, conocida como La India. Torna a España cola segunda espedición colombina'l 11 de xunu de 1496.

Nos años posteriores, la Corona encamienta'l gobiernu de La Niña a Alonso Medel, quien realiza cola carabela dellos viaxes comerciales. Nel intre d'una d'estes espediciones ye prindada por barcos corsarios franceses, dalgunos de que los sos tripulantes, naturales d'El Puerto de Santa María, son sobornaos con 30 ducaos por Medel, y ayuden al español a escapar de los corsarios.

L'últimu viaxe de La Niña del que tenemos noticia foi una espedición a Haití, dempués de que'l navío fora reparáu y calafateado en Palos, con un costu de 35.000 maravedinos.

Apenes 35 díes dempués de la so partida, La Niña enriba a Haití n'unu de los más rápidos viaxes trasatlánticos de la historia.

A partir d'esi momentu nun tenemos noticies fiables de la suerte de La Niña, anque una mención a una carabela Santa Clara, gobernada por Alonso Prieto en 1508, llévanos a pensar que la carabela moguereña, una de les naves más famoses de la historia, navegaría inda unos años más ente'l vieyu y el nuevu continente qu'ella ayudó a afayar.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • ROPERU REXIDOR, Diego. La "Niña II" Aventura tresoceánica pela ruta del primer viaxe colombín : historia y documentos. Caxa Provincial d'Aforros, 1987)
  • ROPERU REXIDOR, Diego. Los llugares colombinos y la so redolada. Fundación Ramón Areces, Madrid, 1992.
  • FERNÁNDEZ VIAL, Ignacio; OLLERU MARÍN, Álvaro, Los trés carabeles. Diputación Provincial d'Huelva, Huelva, 1998. (ISBN 84-8163-139-6)
  • BORDA CAMACHO, Germán, Visiones de Pero Alonso Niño, descubridor d'América. Ed. Archivu Históricu Municipal; Fundación Municipal Cultura, Moguer, 2001.
  • ROPERU REXIDOR, Diego. Moguer y América na era de los descubrimientos. Col. "Biblioteca Nueva Urium", nᵘ2. Archivu Históricu Municipal; Fundación Municipal Cultura, Moguer, 2003. (ISBN 84-607-8932-2)
  • FERNÁNDEZ VIAL, Ignacio, Los marinos descubridores onubenses. Diputación Provincial d'Huelva, Huelva, 2004. (ISBN 84-8163-352-6)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Comisión al contino Juan de Peñalosa, por que faiga cumplir na villa de Moguer, una cédula de SS. AA., ordenando apurrir a Cristóbal Colón, onde y cuando les pidiera, tres carabeles armaes y forníes. Archivu Xeneral de Simancas. Signatura: RGS,149206,1

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]