Krai de Primorie

Coordenaes: 45°20′N 134°40′E / 45.33°N 134.67°E / 45.33; 134.67
De Wikipedia
Krai de Primorie
flag of Primorsky Krai (en) Traducir coat of arms of Primorsky Krai (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-PRI
Tipu d'entidá Krais de Rusia
Capital Vladivostok
Governor of Primorsky Krai (en) Traducir Oleg Kozhemyako (es) Traducir
Nome llocal Приморский край (ru)
División
Xeografía
Coordenaes 45°20′N 134°40′E / 45.33°N 134.67°E / 45.33; 134.67
Superficie 164673 km²
Llenda con Jabárovsk (es) Traducir, Heilongjiang, Jilin y Rason
Demografía
Población 1 877 844 hab. (1r xineru 2021)
Densidá 11,4 hab/km²
Más información
Estaya horaria Hora de Vladivostok (es) Traducir y Asia/Vladivostok (en) Traducir
Fundación 20 ochobre 1938
primorsky.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Primorie (rusu: Приморский край, tr.: Primorski krai; en chinu: Pinyin: [滨海州]) ye unu de los nueve krais que, xunto colos cuarenta y siete óblast, veintidós repúbliques, cuatro distritos autónomos y trés ciudaes federales, conformen los ochenta y cinco suxetos federales de Rusia. La so capital ye Vladivostok. Ta ubicao nel estremu sueste del país, nel distritu Dalniy Vostok, llindiando al norte con Khabarovsk, al este col mar del Xapón, al sur con Corea del Norte y al oeste con China.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

En rusu, primorie significa ‘litoral, la marina’, y primorski, ‘del litoral, de la marina’, polo que la rexón ye tamién conocida como Territoriu del Litoral.

Xeografía[editar | editar la fonte]

  • Llargor de les fronteres: más de 3000 km incluyendo 1350 km de costa.
  • Picu más altu: Monte Ánik, 1933 m. s. n. m. (metros sobre'l nivel del mar).
  • Llargor ferroviariu: 1628 km de los que 345 km tán electrificaos.
  • Llargor de les carreteres: 12633 km.

El krai de Primorie llindia con China, Corea del Norte y les cálides agües del mar de Xapón (Mar del Este). Ye la rexón más al sueste de Rusia, situada ente los 42° y 48° llatitú norte y los 130° y 139° llonxitú este. De norte a sur, el so llargor abarca los 900 km. Los montes dominen el territoriu del krai. La mayor parte del territoriu ye montañosa y casi un 80% son viesca.

La elevación media ye d'unos 500 m. s. n. m. (metros sobre'l nivel del mar). Sikhoté-Alín ye una formación montañosa que s'estiende pela mayor parte del krai. Ta compuesta por delles sierres paraleles: la Partizansky, la Siny ('azul escuru'), la Kholodny ('fría'), y demás. Nel sur de Primorie hai un gran númberu de cueves. La relativamente accesible cueva de Spyáschaya Krasávitsa ('la bella durmiente') nel cotu natural d'Ussuriysk ta recomendada pa turistes. Hai fragmentos conservaos enforma d'antiguos volcanes nel área. Los cordales tán recortaos polos estrechos y fondos valles de los ríos y por regatos, como'l Partizánskaya, el Kíyevka, el Zerkálnaya, el Cheryómujovaya, el Yedinka, el Samargá, el Bikín, y el Bolshaya Ussurka. La mayoría de los ríos nel krai tienen fondos con piedres y d'agua llimpio. El más grande de toos ye l'Ussuri, con un llargor de 903 km. El nacimientu del ríu Ussuri orixínase 20 km al este del monte Óblachnaya. La estensa llanura Prijankáyskaya sitúase nel oeste y suroeste de Primorie, alfombrada poles viesques de coníferes de fueyes caduques. Una parte de la llanura qu'arrodia'l llagu Khanka, el más grande del Dalniy Vostok, ta ocupada por un monte d'estepa.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]