Kabardia-Balkaria

Coordenaes: 43°35′N 43°24′E / 43.58°N 43.4°E / 43.58; 43.4
De Wikipedia
Kabardia-Balkaria
Bandera de Kabardino-Balkaria (es) Traducir coat of arms of Kabardino-Balkaria (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-KB
Tipu d'entidá república de Rusia
Capital Nálchik
Presidente Kazbek Kokov
Nome llocal Къэбэрдей-Балъкъэр Республикэ (kbd)
Llingües oficiales rusu
Cabardianu
Idioma karachái-bálkaro
Xeografía
Coordenaes 43°35′N 43°24′E / 43.58°N 43.4°E / 43.58; 43.4
Superficie 12500 km²
Llenda con Osetia del Norte-Alania, Krai de Stávropol, República de Karacháyevo-Cherkesia, Samegrelo-Zemo Svaneti (es) Traducir y Racha-Lechjumi y Kvemo Svaneti (es) Traducir
Demografía
Población 869 191 hab. (1r xineru 2021)
Densidá 69,54 hab/km²
Más información
Estaya horaria Hora de Moscú y Europa/Moscú
Fundación 5 xineru 1936
glava.kbr.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Kabardia-Balkaria (en rusu: Кабардино-Балкарская Республика, tr.: Kabardino-Balkárskaya Respúblika; en kabardino: Къэбэрдей-Балъкъэр Республикэ; en balkario: Къабарты-Малкъар Республика) o Kabardino-Balkaria (Кабардино-Балкария, tr.: Kabardino-Balkáriya) ye una de les ventiún repúbliques que, xunto colos cuarenta y siete óblast, nueve krais, cuatro distritos autónomos y dos ciudaes federales, conformen los ochenta y tres suxetos federales de Rusia. La so capital ye Nálchik. Ta allugada nel distritu Cáucasu Norte llindando al norte con Stávropol, al este con Osetia del Norte-Alania, al sur con Xeorxa y al oeste con Karacháyevo-Cherkesia.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La república ta asitiada al norte de los montes d'El Cáucasu, con altores de 5.000 metros. Equí asítiase'l volcán Elbrús na zona suroeste cola frontera de Karacháyevo-Cherkesia. La rexón dispónse en redol al monte y a los valles colindantes, que s'alcen a un altor de 2000 metros sobre'l nivel del mar. De los visos nevaos nacen los ríos y la so superficie supera 12.500 quilómetros cuadraos, lo que fai a la república de les más pequeñes de Rusia.

Zona horaria[editar | editar la fonte]

Kabardia-Balkaria ta asitiada na zona horaria de Moscú (MSK/MSD). UTC offset is +0300 (MSK)/+0400 (MSD).

Ríos[editar | editar la fonte]

Los ríos más grandes son:

Llagos[editar | editar la fonte]

Mapa detalláu de Kabardia-Balkaria.

Hai aproximao cien lagos na república, nengunu d'ellos grande. Daqué más de la metá (cincuenta y cinco) tán asitiaos ente los ríos Baksán y Malka, el mayor con una superficie de non más de 0,01 km². Dalgunos de los llagos son:

Política[editar | editar la fonte]

El xefe del gobiernu en Kabardino-Balkaria ye'l Presidente. El presidente actual ye Yuri Kókov, qu'ostenta'l cargu dende 2014.

El parllamentu de la República ye l'Asamblea llexislativa, formada por dos cámares —caúna con 36 diputaos escoyíos pa un mandatu de cinco años—, el Conseyu de la República y el Conseyu de Representantes.

La Constitución de Kabardino-Balkaria foi adoptada'l 1 de setiembre de 1997.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Wikipedia
Wikipedia
La Wikipedia en cabardiano ye una versión de Wikipedia nun idioma que se fala nesta república rusa. Puedes visitala y contribuyir nella.
Wikipedia
Wikipedia
La Wikipedia en karachái-bálkaro ye una versión de Wikipedia nun idioma que se fala nesta república rusa. Puedes visitala y contribuyir nella.