Juan Pardo (cantante)

De Wikipedia
Juan Pardo
Vida
Nacimientu Palma11 de payares de 1942[1] (81 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante, cantautor, compositor, productor musicalpintor
Miembru de Juan & Junior
Los Pekenikes
Los Brincos
Xéneru artísticu Easy listening
pop
rock
Instrumentu musical voz
guitarra
Discográfica Zafiro
Ariola
Hispavox
IMDb nm0661110
Cambiar los datos en Wikidata

Juan Ignacio Pardo Suárez (11 de payares de 1942Palma), conocíu artísticamente como Juan Pardo, ye un cantautor y compositor español. Anque mallorquín de nacencia, Pardo  criar en Galicia. Foi una de les figures de la historia musical n'España, yá que amás del so gran ésitu en solitariu, formara parte nos sos entamos de dalgunos de los grupos de la década de 1960. Tamién promovió y compunxo temes dempués pa otros grandes cantantes como a Los Pecos, Rocío Jurado, Luz Casal, Xil Ríos, Camilo Sesto, Andrés  do Barru, Chiquetete, Massiel o a Juan Camacho, ente otros. Foi unu de  el cantautores con más cantares rexistraos. En 2003, coincidiendo col llanzamientu del so últimu álbum d'estudiu, Lúa Chea, la discográfica EMI reveló que ye'l compositor que más derechos d'autor xenera a la SGAE.

Trayeutoria artística[editar | editar la fonte]

La so carrera profesional empezó en Los Vándalos. Depués formó parte de Teleko y de Los Pekenikes. Equí sustituyó a Antonio Morales "Junior", col que más palantre formaría un dúu.

Acordies con l'historiador José Ramón Pardu ex-baxista de Los Teleko y primu so, cuando per primer vegada Juan Pardo allegó al estudiu de grabación con Los Pekenikes (inda un grupu vocal), el grupu nun informara a la compañía, Hispavox, del cambéu de cantante, lo que dio llugar a una interesada anéudota. Al cabu d'una ratada de grabación, el direutor artísticu de la compañía llamó aparte a Alfonso Sainz, líder de la banda, y díxo-y: "Mira, volvéi llamar a Junior. Esi mozu que traxistis nun sirve pa cantante y enxamás va faer carrera". De xacíu, "esi mozu" yera Juan Pardo y, a éstes finalmente nun cantaría nel discu. Eso dexaría-y grabar con Philips un discu cola so banda, los Teleko (Juan Pardo y el so conxuntu), anque finalmente nun tocaríen ellos, sinón los omnipresentes Los Rescamplos.

Unos meses más tarde confirmóse definitivamente la marcha de Junior de Los Pekenikes y Pardo ocupó'l so llugar, agora aceptáu pola compañía. Con ellos llega a grabar  doce canciones, ente elles "Da Dou Ron Ron", "La bamba", "A la fin lloré" y "Ella te quier", versión española del "She Loves You" de los Beatles, lo que convierte a Los Pekenikes nel primer grupu español en traducir a la banda de Liverpool, primero que Los Mustang.

Más tarde foi cantante en Los Brincos, onde a la fin coincidió con Junior. Dos años más tarde dambos abandonaron el grupu y formaron Juan y Junior. Les sos discrepancies con Junior llevaron a la disolución del dúu y al empiezu de la carrera de Pardo en solitariu en 1969. Naide llogró supera-y na llista d'ésitos d'esi añu con "La charanga". Nesti mesmu añu (1969), apaez el so primer trabayu de llarga duración, el discu: Juan Pardo, editáu por Zafiru, y producíu por David Pardo (nada que ver cola so familia) con temes como "Busca un amor" (compuestu pa Fórmula V, anque Juan presenta equí la so propia versión con lletra distinta), "Barcelona", "Cantares", "El mio Lady" (una preciosa "añada") o "Flamencu blues". Sígue-y el  disco  Soledad en 1970, nel mesmu sellu, con "Un añu más", "Quixi por querer" y el cantar que dio títulu del discu.

Mientres 1969 y 1970, llanza dellos cantares en formatu de senciellu que, esguilaron lo más alto de les llistes d'aquélla dómina y que fueron bien populares, como: "Cuando te namores", "Toros en Méxicu", "Meu ben dorme", "A Marián neña", "Leonor"...

Coles mesmes, mientres esta dómina (principios de los años 70),  dedicar a promocionar y llanzar a nuevos artistes, con cantares apurríos por él en munchos casos, demostrando la so arrogancia y el pocu mieu a la competencia, ente los que s'atopen Cristina, yá en solitariu en dexando Los Stop, con cantares como "Amor prohibíu", "Barcu a vela", "Les cais moyaes", "Cantar de suañar", "Xacintu", "Mama Samba", "L'últimu día d'amor" o "Perbién, vete del mio", Marisol, Andrés do Barro, Camilo Sesto, Juan Camacho, Emilio José y Peret y más palantre, nos 80, Iván, Los Pecos, Parchís y Xil Ríos. En 1971 camuda de sellu al terminar el so contratu con Zafiru, quedando pendiente dalguna clausa que torga reeditar ciertos discos de la dómina. Una vegada robláu con Ariola, publica en 1973 My Guitar, cantáu en llingua inglesa.

Esi mesmu añu, apaez el cantar "Adiós a Mariquiña", grabada en castellán y gallegu, que trata d'un poema de Manuel Curros Enríquez[2] musicado por Juan. Sigui intentando asitiar ésitos nel mercáu anglosaxón y nel 74 edita Conversations with Myself, de nuevu (y siempres d'equí p'arriba) producíu por Juan y que la so canción-#título, editada en senciellu en versión española ("Conversaciones conmigo mesmu"), dio-y un ésitu aquel añu. Equí termina la triloxía d'obres n'inglés, con clara orientación al pop y al rock y al mercáu anglosaxón.

Al añu siguiente llanza Hotel Tobazo, onde decide que quier ser un compositor y cantante n'español y románticu, pero con amaneramientos bebíos del pop y del rock (que nunca va abandonar a lo llargo de tola so carrera posterior). Esti trabayu cunta colos arreglos y teclaos d'Eduardo Leiva (habitual nos próximos discos) y les guitarres de Tony Obrador (otru ex Pekenike) y los coros de Luz Casal y Ana Oz (del dúu Ana & Johnny, bien conocíu por aquella dómina).

Nun hai qu'escaecer el so Calypso Joe (1975), discu que se recrea nos ritmos xamaicanos.

Nel añu 1976, graba un particular homenaxe a la so tierra d'adopción, Galicia, el discu cantáu íntegramente en  gallego "Galicia miña nai dos dous mares", poniendo música a poemes d'Eduardo Pondal y Ramón Cabanillas, con una sola esceición, el cantar que da títulu al discu y con otra anéudota: autorizar a Juan a grabar l'Himnu de Galicia.

Dempués de grabar n'Inglaterra'l discu Amor mio (1977), que contién dos de les sos meyores temes d'esta dómina: "La mio Firida" y "Amor Mio", remata'l so contratu con Ariola y edítase l'obligáu Grandes ésitos (1978).

Xusto unos meses antes del discu enantes citáu llanza un single con temes ensin incluyir darréu en nengún discu: "Eso pasó-y a toos" y "A los tos pies madame".

Por esta dómina Juan compón la tema  Quijote/Sancho pa la esitosa serie animada de TVE #Don Quixote de la Mancha. Amás de componer y grabar, Juan tamién xestiona y produz la carrera d'unu de los duetos más esitosos de la historia d'España: Los Pecos colos que siempres guardó una escelente rellación.

 Tres  año dempués llanza'l discu Juan, muncho más Juan (en nueva casa, Hispavox). Les temes "Amar dempués d'amar" y "Nun me fales, nun me fales" consiguieron un ésitu acandilante n'España, Hispanoamérica ya inclusive el segundu títulu esguiló puestos nes llistes alemanes.

En marzu de 1982 participa como artista convidáu nel programa de Televisión Española D'equí p'arriba, empobináu y presentáu por Miguel de los Santos, presentando como artista convidada a Yuri per primer vegada n'España. N'este mesmu programa presenta una bien primicia del so gran ésitu Bravo pola música (del que se llegaron a vender 600 000 copies).[3]

En 1983 presenta'l so doble discu Caballu de batalla.

Al añu siguiente (1984) fai les paces musicales" con Fernando Arbex y editen un discu compuestu por dambos ("Un Sorbito de Xampán").

En 1985 edita en single la tema Ciudadanos del Mundu... (Abríi los brazos)", dedicáu a les persones deficientes mentales.

L'añu 85  saldar con un discu doble grabáu en direutu (Pardo pola música). Darréu llanza "Qué tienes na cama" con collaboraciones de Los Chunguitos (na tema que da títulu al discu y que tien aires de rumba) y Mari Trini. En 1987 sale Mírame de frente.

En 1989 edita unu de los meyores trabayos de la so carrera: Gallu d'engarradiella. Al añu siguiente, el discu que gusta pola so humanidá cotidiana Unu ta solu y nel añu 1991, l'espiritual Merqué unes ales. Ye nestos años de gran ésitu de Juan Pardo cuando compón un discu pa Rocío Jurado na que s'inclúi unu de los más esitoses temes de la chipionera: "Puntu de Partida"

Juan Pardo termina 1992 con un recopilatorio doble, en forma de grandes ésitos, tituláu Bonalmente Juan, onde recueye temes del entamu de la so carrera en solitariu, dos d'ellos vueltos a grabar en gallegu ("A charanga" y "Anduriña") y una tema nueva "Lo nueso muerre". La neña y El mar sale al añu siguiente y en 1995,  obrar Añu nuevu. Juan Pardo tien una casa en Remesar, una aldega de Galicia que ta cerca de Santiago y pertenez al Conceyu d'A Estrada y nesti nuevu trabayu Pardo dedica un cantar a esi pueblu llamada "Campos de Remesar",

En 1997 saca un doble compactu, Alma galega, de gran venta, que se recrea en tonaes tradicionales gallegues y cantares mesmes compuestes a lo llargo de la so carrera, al pie de otres de nueva factura. Cuntó con distintes collaboraciones: la del cantautor y compositor gallegu Xil Ríos, Joan Manuel Serrat,  Paloma San Basilio, Gwendal y Amancio Prada, Ana Kiro y la cantante y pintora ferrolana María Manuela, según, El Consorciu, Xosé Manuel Budiño o Tita. A principios de 1999, Pardo sospriende con un gran discu, Pasión pola vida, que ye, un pocu, como volver a los sos entamos, con cantares más potentes, ritmos más aceleraos y menos balaes.

En 2001  poner a la venta'l nuevu proyeutu discográficu de Juan, denomináu Trigeneración, trabayu ambiciosu y con significáu bien especial pa Juan, polo que representa: un resume de la so carrera con Los Brincos, con Juan y Junior y en solitariu, que toma xustu trés xeneraciones: años 60, 70 y 80.  Tratar de nueves grabaciones de les famoses temes, con arreglos nuevos. El so últimu discu  editar en 2003 sol títulu Lúa chea nel que Juan da rematada la so esitosa carrera musical tres mediu sieglu xubíu a los escenarios. Anguaño, Juan lleva una vida relaxao y feliz ente Madrid y Galicia pero ensin dexar a un llau la so vena artística yá que el so principal hobby ye la pintura.

Tres diez  año alloñáu de los escenarios. Juan Pardo produz el discu "De familia" de la cantante Lys Pardo, la so fía, que recrea dellos cantares de Los Brincos, Juan y Junior y el mesmu Juan Pardo. En dichu trabayu apaez un dueto de padre y fía, na versión de Anduriña.

Intereses[editar | editar la fonte]

  • Pedro, unu de los miembros del recordáu dúu "Los Pecos" cunta una anéudota con Pardo. Al llegar al camarín dempués d'una actuación y colos berros de los miles de fans alloriaes inda sonando de fondu, Juan parólu, coyó-y pol costazu y díxo-y: "Hasta que nun consigas camudar esos berros por aplausos nun vas ser un verdaderu artista".
  • En contraposición cola amplia mayoría d'artistes españoles que siempres acompañaron les campañes polítiques de la esquierda, Juan Pardo foi unu de los pocos que brindó'l so sofitu al centru derecha español, primero a la UCD d'Adolfo Suárez y darréu al Partíu Popular de Manuel Fraga y José María Aznar. Nel casu de la UCD compunxo'l so himnu y pal PP fixo'l cantar "Xuntos".
  • Ye un gran esquiador, de fechu ye monitor d'esti deporte.
  • Estudió nel colexu Tirso de Molina de Ferrol.
  • Fixo la música pa dellos spots publicitarios de distintes marques como por casu Danone o Trinaranjus.
  • El so padre, Almirante de l'Armada, quería que Juan ingresara na Escuela Naval, pero foi refugáu porque ye daltónicu.
  • Juan Pardo y la so gran amiga la periodista Encarna Sánchez fueron quien aconseyaron a Camilo Blanes que camudara'l so nome pol de Camilo Sestu (darréu escritu "Sesto") yá que yera'l sestu de la familia Blanes que se llamaba Camilo.
  • Na teleserie "Marieta" producida por Telecinco sobre la vida de Rocío Durcal, Juan ye interpretáu por Borja Tous, popular polos sos papeles en series como Yo soy Bea o los Misterios de Laura.
  • Un cantar compuestu ya interpretada por él, "Anduriña", yera la tema favorita del pintor Pablo Picasso ya inclusive tuvieron la oportunidá de conocese en Francia, por cuenta de la almiración mutua que se profesaben. Nesti alcuentru, el pintor regaló-y un pequeñu dibuxu d'una "anduriña" (golondrina en castellán), del cual anguaño  desconocer el so paradoriu.
  • Foi de los pocos cantantes que s'atrevieron a interpretar los sos cantares nun idioma distintu al obligáu castellán mientres la dictadura del xeneral Franco, nesti casu'l gallegu.

Cine[editar | editar la fonte]

Juan Pardo actuó en delles películes nos sos primeros años de trayeutoria: Como protagonista, con Junior “Un mundu distintu” (1968), a la que siguió “A 45 revoluciones per minutu” (1969) y “Cares” (1978) al pie de Carmen Sevilla. Y púnxo-y la música a otres como "Zampo y yo" (1965), "Más guapa que nenguna" (1965), "Solos los dos" (1968), "Si fulanu fuera mengano" (1971), "La revolución matrimonial" (1974) y "La guerra de los neños" (1980).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: ČSFD. Identificador ČSFD de persona: 451539. Apaez como: Juan Pardo. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  2. https://www.laopinioncoruna.es/seiciones/noticia.jsp?pRef=2008030600_16_171639__Contraportada-Cuando-Curros-topo-Iglesia
  3. De ahora en adelante RTVE 1982
  • Font Ribera, Vicente: Guía del pop n'España nos años sesenta, Ed. Font Ribera, Vicente, Valencia, payares 1990. ISBN 13: 978-84-404-7912-9. ISBN 10: 84-404-7912-3. 488 páxines. 16 x 22 cm, enllibráu en rústica.
  • Font Ribera, Vicente: Guía del pop español nos años 60, Ed. Font Ribera, Vicente, Valencia, mayu 1994. ISBN 13: 978-84-604-9982-4. ISBN 10: 84-604-9982-0. 488 p. 15 x 21 cm, enllibráu en rústica.
  • Pardo, José Ramón: Historia del Pop español 1959-1986, Ed. Caña Llamba Music, S.L., Madrid, 2005. ISBN 13: 978-84-934-3070-2. ISBN 10: 84-934307-0-6. 456 páxines. 15 x 23 cm, enllibráu en rústica con solapes.
  • Font Ribera, Vicente; Vico Puertes, Dario y Pardo, José Ramón: Guía del Pop Español de los años 60 y 70 Catálogu Discográficu Ilustráu, Ed. Caña Llamba Music, S.L., Madrid, avientu 2006. ISBN 13: 978-84-934307-8-8. ISBN 10: 84-934307-8-1. 608 páxines. Ilustráu color. 17 x 24 cm, enllibráu en cartoné.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]