Jorja Fox

De Wikipedia
Jorja Fox
Vida
Nacimientu Nueva York7 de xunetu de 1968 (55 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Estudios
Estudios Institutou de Teatru y Cine Lee Strasberg
American Academy of Dramatic Arts 1990)
Melbourne High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu actriz de televisión, actriz de cine, actrizactriz de teatru
IMDb nm0289080
jorjafox.org
Cambiar los datos en Wikidata

Jorja-An Fox (7 de xunetu de 1968Nueva York) ye una actriz d'Estaos Xuníos.

N'inglés, el so nome pronúnciase como «Xeorxa». Davezu apaez nos títulos de creitu como Jorja Fox, anque tamién apaeció como Jorjan Fox. El so papel más notable ye'l de Sara Sidle na popular serie de televisión CSI: Crime Scene Investigation. Ye vexetariana y trabayó xunto a PETA pa promocionalo. Vive en Los Angeles al pie del so perru Ali y dos gatos, Rumplestiltskin y Sid Poitier. En 2003 quedó na posición 80 de la llista de les 103 muyeres más sexis del mundu, ellaborada pola revista Stuff.

Biografía[editar | editar la fonte]

Jorja ye la más pequeña de la so familia. Los sos padres vienen de Montreal y creció en Melbourne Beach, Florida. Asistió al institutu mientres dos años tres los cualos ganó un concursu de modelos, lo que la llevó a mover la so residencia a Nueva York y buscar ellí una carrera como actriz. Tres dellos papeles en filmes independientes, d'ésitu moderáu, Fox ganó l'atención de los medios cuando apaeció na serie ER, de la NBC, interpretando a un secundariu recurrente (nos títulos de creitu apaeció como Jorjan Fox). En dichu papel interpretaba a la interna Maggie Doyle; dichu personaxe resultó ser lesbiana. Tres esti papel, apaeció nel episodiu de Ellen onde la protagonista declara la so homosexualidá.

La so carrera cinematográfica siguió coles películes Velocity Trap y Food for the Heart. En 1999 consiguió'l papel de l'axente del serviciu secretu Gina Toscano na serie de la NBC The West Wing (The West Wing n'España). Tamién apaeció na película Memento xunto a Guy Pearce y Carrie-Anne Moss.

Ye la confundadora de Honeypot Productions, una compañía de teatru independiente sita en Los Angeles. Dicha compañía produció cinco espectáculos orixinales, de los cualos protagonizó cuatro, escribió trés y dirixó unu. El so amigu y cofundador de Honeypot, Heather Reid, escribió Dear Bernard, producción na que participó ella tamién. La so compañera de repartu de CSI Emily Procter la llapada Horha, que ye la pronunciación n'español (fonética hispana) del so nome n'inglés.

Discutiniu en CSI:Crime Scene Investigation[editar | editar la fonte]

Jorja Fox y el so compañeru en CSI:Crime Scene Investigation George Eads fueron oxetu de crítiques tres el so despidu en 2004. Supónse que nun apurrió a tiempu una notificación a la CBS diciendo que taría a tiempu cuando empezara'l rodaxe; d'ende'l so despidu. L'asuntu resolver en menos d'una selmana y dambos fueron contrataos de nuevu; sicasí, nun aumentar el so sueldu, como los pasó al restu de los sos compañeros. Fox foi la primera a la que la CBS contautó pa la so contratación, pero ella supeditó dicha contratación a la del so compañeru George.

El 18 d'abril de 2007, la revista TV Guide informó que Jorja Fox podría nun tornar pa la octava temporada de CSI, yá que inda nun roblara'l so contratu. El final de temporada dexó en suspensu a los televidentes, yá que se pon en peligru la vida del so personaxe Sara Sidle. El New York Post publicó que Jorja nun se presentó a la filmación d'esti capítulu por cuenta de dellos asuntos alrodiu del so contratu. Nin CBS o l'axente de Jorja confirmó esta información.

En setiembre de 2007, dempués de dellos rumores alrodiu de la salida de Jorja Fox de CSI, un foru en llinia llamáu Your Tax Dollars at Work, que cunta con alredor de 15.000 miembros de más de 50 países, empezó una campaña pa caltener a Sara Sidle en CSI. La campaña. llamada Dollars for Sense, consiste n'unviar a los productores del programa un dólar por que Jorja quedar en CSI. Cola ayuda de donaciones, la campaña tamién entamó l'usu d'una pancarta aérea los martes y los xueves de les dos primeres selmanes d'ochobre que va sobrevolar l'área de los Estudios Universal en California, onde esta la locación de la serie. La pancarta aérea lleva'l mensaxe «Keep Jorja Fox on CBS» y que la so traducción ye «Caltengan a Jorja Fox en CBS».

El 15 d'ochobre de 2007, Jorja Fox comunicó a Entertainment Weekly qu'abandonaba la serie CSI tres siete temporaes y media. La so última apaición producir nel séptimu episodiu de la octava temporada, que foi estrenáu'l 15 de payares de 2007. El dineru recaldáu na campaña Dollars for Sense foi donáu a National CASA, organización qu'ayuda a los neños adoptaos.

Jorja Fox realizó una apaición especial en CSI pa los capítulos 9x01 For Warrick, 9x02 The Happy Place, 9x05 Leave out all the rest y pal 9x10 One to go (este representa la salida de William Petersen). One to go ye la despidida de Grissom del llaboratoriu pa realcontrase col so amor, Sara Sidle.

Filmografía (llista incompleta)[editar | editar la fonte]

Jorja Fox carauterizada pa la serie CSI.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]