Idioma protoeslavu

De Wikipedia
Proto-eslavu
Rexón Europa del este
Familia Indoeuropéu

  proto-eslavu

Alfabetu ___
Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2
ISO 639-3

El protoeslavu ye l'antiguu idioma común de tolos pueblos eslavos, deriváu de la mesma del idioma indoeuropéu. Falóse antes del sieglu VII. Del protoeslavu surdieron l'antiguu eslavu eclesiásticu y otres llingües eslaves. Nun s'atoparon testimonios escritos del protoeslavu, polo que se reconstruyó por aciu la comparanza ente les llingües eslaves más antigües y otres llingües indoeuropees.

Orixe[editar | editar la fonte]

Acordies con dellos cálculos, la llingua protoeslava desenvolver ente'l I y el II mileniu e.C. Esiste discutiniu abiertu sobre si'l protoeslavu esgazóse direutamente del protoindoeuropéu, o si facer con posterioridá de la caña proto-báltoeslava.

A lo llargo de la so esistencia (probablemente unos 2000 años) el protoeslavu sufrió dellos cambeos. Nel sieglu V o VI dalgunes tribus eslaves empezaron a emigrar. Estes migraciones supunxeron la rotura del protoeslavu. Los búlgaros formaron el so primer imperiu nel añu 681, y a finales del sieglu IX, el dialeutu búlgaru que se falaba en Tesalónica foi rexistráu per primer vegada, dando llugar na lliteratura a lo que se conoció como "antiguu eslavu eclesiásticu". Esta llingua nun puede considerase como protoeslava, yá que s'escribió per vegada primera a lo menos dos sieglos dempués de la división del protoeslavu, pero ta entá lo bastante cerca como por qu'esistiera inteligibilidad mutua colos falantes de los otros dialeutos eslavos d'aquel tiempu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]