Hotel California (cantar)

De Wikipedia
Hotel California
Datos
Tipu cantar y cenciellu
Álbum Hotel California
Intérprete Eagles
Idioma inglés
Xéneru rock y soft rock
Sellu discográficu Asylum Records
Lletrista Glenn Frey, Don Henley y Don Felder
Compositor Don Felder
Productor Bill Szymczyk
País Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Fecha publicación 22 febreru 1977
Duración 6,5 minutos
Cronoloxía d'Eagles
New Kid in Town Hotel California (cantar) Life in the Fast Lane
Cambiar los datos en Wikidata

Hotel California ye'l títulu del cantar del álbum homónimu (avientu de 1976) de la banda estauxunidense de rock Eagles. El cantar foi llanzada como single el 22 de febreru de 1977. Ye un de los cantares más famosos de la banda, y del estilu adult oriented rock. Los creitos d'escritura del cantar son compartíos por Don Felder (música), Don Henley y Glenn Frey (lletres). La grabación orixinal del cantar se caracteríza por tener a Don Henley cantando como primer voz y concluyir con un estensu solu de guitarra llétrica interpretáu por Don Felder y Joe Walsh. La llírica del cantar anició diversidá d'interpretaciones de fans y de críticos per igual, pero los Eagles  describir como "la so descripción de la vida d'alta sociedá en Los Angeles".[1] Henley, pela so parte dixo que'l cantar ye sobre "un viaxe de la inocencia a la esperiencia. Eso ye tou".[2]

Ian Anderson, compositor de Jethro Tull, fixo referencia en repitíes ocasionesal posible plaxu cometíu por The Eagles nel cantar "Hotel California" (1977), sobre'l so cantar "We used to know", del álbum Stand Up (1969), anque nunca llegó a plantegar la tema judicialmente.[3][4] Mientres 1970 The Eagles foi telonero de Jethro Tull, momentu nel cual la banda inglesa interpretaba en direuto la so tema.

Historia y Reconocencia[editar | editar la fonte]

Don Felder mientres taba na so casa de la sablera practicando con una guitarra acústica de 12 cuerdes, tuvo una idea musical pa un cantar. Compunxo los acordes de guitarra y la melodía. #Rexistrar nuna grabadora Teac de 4 pistes y depués fixo copies en casete y #pasar a Don Henley, Glenn Frey, Joe Walsh y Randy Meisner. La lletra foi escrita principalmente por Henley con dalgunos apurras de Frey.[5]

La grabación foi producida por Bill Szymeczyk mientres ocho meses nos que la apolazaron toma tres toma.[5]

Don Felder y Joe Walsh executen los solos de guitarra col so estilu virtuosu.[5]

Nos años setenta, los cantares empobinaos a los emisores AM teníen de tener ente 3:00 y 3:30 minutos de duración. La introducción tenía de tener a lo más 30 segundos primero qu'empezaren a cantar.[5] "Hotel California" tien una duración de seis minutos y mediu. La introducción dura cincuenta segundos y a la fin tien un solu de guitarres de dos minutos. El formatu yera dafechu contrariu a lo qu'entós s'acostumaba.

La cubierta del álbum Hotel California correspuende al Beverly Hills Hotel, conocíu como Pink Palace. La fotografía #tomar David Alexander y John Kosh, que se xubieron 18 metros nuna grúa pa sacar l'hotel nel ocaso sobre los árboles.[5]

The Beverly Hills Hotel. Apaeció na portada d'Hotel California.

 Tres meses dempués del so llanzamientu, el senciellu foi certificáu d'Oru pola RIAA estauxunidense por cuenta de les ventes de 1 000 000 de copies.

The Eagles tamién ganó un Grammy al meyor discu del añu en 1978.

Nel 2009, el cantar "Hotel California" foi certificada Platino (Premiu por ventes dixitales) pola RIAA por ventes de 1 000 000 en descargues dixitales.

Nel llistáu de les 500 meyores cantares de tolos tiempos según Rolling Stone  allugar nel cuarentenu novenu puestu.[6]

Ta tamién nel Salón de la Fama del Rock como una de "les 500 cantares que formaron el Rock and Roll".

El solu de guitarra del cantar  allugar nel octavu puestu de "los 100 meyores solos de guitarra" nuna encuesta realizada pola revista Guitar World. "Hotel California" foi un cantar fixu nos conciertos de la banda dende'l so llanzamientu y ye una de les más populares y conocíes del grupu.

La interpretación del cantar apaez nel álbum en direutu de 1980 y nuna versión acústica nel álbum de 1994 llamáu Hell Freezes Over que ye una xunta en conciertu, con CD y videu.

Creitos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.rollingstone.com/music/lists/the-500-greatest-songs-of-all-time-20110407/the-eagles-hotel-california-20110525
  2. Véase el documental Historia de los Eagles
  3. Your song “We Used To Know” is certainly an influence on “Hotel California.” Can you talk about that?
  4. During a BBC radio interview, Ian Anderson (Tull's frontman ) said laughingly that he was still waiting for the royalties.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 songfacts (ed.): «Hotel California by Eagles» (inglés). Consultáu'l 6 d'agostu de 2013.
  6. RollingStone (ed.): «49. Hotel California - Eagles». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 8 d'agostu de 2013.