Horacio Vásquez

De Wikipedia
Horacio Vásquez
35. Presidente de la República Dominicana

24 xunetu 1924 - 3 marzu 1930
Juan Bautista Vicini Burgos - Rafael Estrella Ureña
3. Presidente de la República Dominicana


Wenceslao Figuereo - Juan Isidro Jimenes
Vida
Nacimientu Moca22 d'ochobre de 1860
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte Moca25 de marzu de 1936 (75 años)
Oficiu políticumilitar
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Rojo (República Dominicana) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Felipe Horacio Vásquez Lajara (22 d'ochobre de 1860Moca – 25 de marzu de 1936Moca), foi un militar y políticu dominicanu qu'ocupó la presidencia de la República Dominicana en dos periodos: 1902–1903 y 1924–1930. Tamién foi presidente interín en 1899 el cual tenía'l propósitu d'entamar y celebrar les eleiciones d'esi añu.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Horacio Vásquez nació'l 22 d'ochobre de 1860, n'Estancia Nueva, próximu polos predivos de Moca; Los sos padres fueron Basilio Vásquez Lizardo (fíu del español Ramón Vásquez y de la mocana María Lizardo Caba) y Ramona Lajara Gómez (fía del azuano Pedro Lajara y de Tomasa Gómez).[1]

Vásquez adquirió importantes conocencies, d'adultu dedicar a los llabores agrícola y comercial, viaxando con frecuencia a La Vega, na cual taba rellacionáu cola so familia d'importancia social. Home de gran estatura y de constitución física fornida, ganábase rápido la simpatía a la xente que lo apreciaben de manera especial pola so serenidá, la derechura de la so conducta, les sos condiciones intelectuales y el so porte distinguíu, anque nunca amosó vivencia d'inxeniu

Carrera política[editar | editar la fonte]

Horacio Vásquez cuntaba con 26 años cuando s'empecipió na política pocos díes más tarde d'españar la Revolución de Moya, al ser atacada la ciudá de La Vega por tropes insurrectes, destacar nel so defensa, solidarizándose col gobiernu qu'encabezaba Alejandro Woss y Gil pero qu'en realidá tenía como figura relevante a Ulises Heureaux (Lilís)

Gobiernu provisional en 1899[editar | editar la fonte]

Al so regresu al país dedícase nuevamente a l'actividá de comercialización en compañía de Ramón Cáceres, el so primu, y Federico Velásquez. A Horacio Vásquez, llegó-y la noticia de qu'impartieren órdenes p'asesinalo y confirmó-y d'ello al so primu Ramón Cáceres, quien odiaba a Lilís por responsabilizalo de la muerte del so padre. La reacción de Cáceres aceptada por Horacio Vásquez foi la consumación del asesinatu de Lilís. Impartióse la combalechadura y asina producióse un momentu favorable, el 26 de xunetu de 1899, Ulises Heureaux foi asesináu.

Terminada la tiranía de Lilís nun-y foi posible caltenese nel poder al presidente Figuereo qu'asumiera'l poder inmediata y constitucionalmente. Producióse una sulevación militar so la direición de Horacio Vásquez que formó en Santiago un gobiernu provisional que rápido se treslladó a Santu Domingu y, magar que nun s'atopaba nel país, Jiménes foi reconocíu como líder principal del movimientu de Vásquez, quien investido como "Presidente del Gobiernu Provisional" gobernó'l país dende agostu a payares de 1899, llamó a eleiciones y, col so sofitu, Jiménes presentóse como candidatu únicu llogrando una apolmonante votación.

Esta eleición tuvo calter plebiscitario, Horacio Vásquez figuró na boleta como vicepresidente, pero desafortunadamente producióse un distanciamientu ente Jiménez y Horacio Vásquez. Esti postreru aspiraba a asoceder a Jiménez, pero ésti paecía inclinase por Francisco Henríquez y Carvajal.

Gobiernu provisional 1902-1903[editar | editar la fonte]

Les ambiciones personales y les intrigues convirtieron el distanciamientu en rotura y Horacio Vásquez , opuestu na so intimidá a un llevantamientu n'armes contra'l gobiernu, el so primu Ramón Cáceres terminó per vencer a les presiones, por esi entós gobernador de Santiago, españando la insurrección el 26 d'abril de 1902.

Nel golpe militar de 1902, Vásquez espulsó al presidente Jiménez, eslleió'l congresu y asumió'l poder so la forma xurídica de "Presidente Provisional" col sofitu del Partíu Nacional y ensin nomar vicepresidente. En 1903, ante una situación caótica de la economía y l'amenaza d'intervención d'Estaos Xuníos, un golpe d'Estáu derrocó al xeneral Vásquez, quien depués de delles selmanes de combates, arrenunció a la presidencia del gobiernu provisional n'abril de 1903.

Presidencia constitucional 1924-1930[editar | editar la fonte]

Retirar cola ocupación estauxunidense de 1916, hasta 1924 onde volvió ocupar la presidencia de la República, depués de la realización d'eleiciones y col beneplácito de les tropes d'ocupación, qu'abandonaron la isla. Foi escoyíu presidente pal periodu 1924-1928 col 69.8% de los votos,[2] pero la prórroga del so mandatu en 1927 y la so eventual reelección, aniciaron una revuelta de la Guardia Nacional que, encabezada por Rafael Trujillo, derrocar en 1930.

Los partidarios de Vásquez fueron conocíos como horacistas, a diferencia de los Jimenistas, partidarios del principal rival de Vásquez, Juan Isidro Jimenes.

Vida personal[editar | editar la fonte]

Na década de 1880, casóse con María de los Ángeles Trinidad de Moya Pérez (1863–1941), conocida como Trina de Moya, una fina muyer de gran espiritualidá que cultivaba la poesía (a la que se-y axudica la composición del Himnu de les Madres). De Moya yera fía d'Antonia Mauricia Pérez y de Román Martín de Moya Portes; yera prima de Casimiro Nemesio de Moya y sobrina de Casimiro de Moya. Unu de los caseríos pertenecientes a Trina de Moya na provincia Espaillat convertir nun pueblu que darréu pasaría a conocese como Villa Trina nel so honor. los sos nietu Maximiliano Vasquez foi un dirixente politico del PRD y trabayu nel gobiernu d'Hipolito Mejia

Muerte[editar | editar la fonte]

Vásquez atopábase metanes una campaña pa la reelección pero amás d'eso atopábase enfermu y a la fin de 1929, cayó postráu en cama y foi treslladáu a Baltimore pa ser sometíu a una intervención quirúrxica col propósitu de extirparle un cálculu renal que terminó cola extirpación d'unu de los sos reñones.

Muerre'l 25 de marzu de 1936 na so finca de la parada vieya a la edá de 75 años, onde se retiró en siendo derrocáu.[1][3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Clío (Imprenta J.R. vda. García, sucs.) 16 (81):  p. 101. 1948. https://books.google.com/books?id=CLxmAAAAMAAJ. Consultáu'l 14 d'agostu de 2015. 
  2. Nohlen, D (2005) Elections in the Americas: A data handbook, Volume I, p247 ISBN 978-0-19-928357-6
  3. Infante, Pedro A. (2002) Trujillo: aproximamientu al home y el so tiempu. Lletra Gráfica, páx. 53. ISBN 9789993486411. Consultáu'l 14 d'agostu de 2015. «Desilusionáu de la política, Vásquez retirar a una finca en Tamboril onde morrió nel añu 1936.»

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]