Higueruela

Coordenaes: 38°57′52″N 1°26′40″W / 38.9644°N 1.4444°O / 38.9644; -1.4444
De Wikipedia
Higueruela
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia d'Albacete
Partíu xudicial Almansa
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Higueruela (es) Traducir Óscar Tomás Martínez
Nome oficial Higueruela (es)[1]
Códigu postal 02694
Xeografía
Coordenaes 38°57′52″N 1°26′40″W / 38.9644°N 1.4444°O / 38.9644; -1.4444
Higueruela alcuéntrase n'España
Higueruela
Higueruela
Higueruela (España)
Superficie 205.45 km²
Altitú 1039 m
Llenda con Hoya-Gonzalo, Chinchilla de Montearagón, Casas de Juan Núñez, Pozo-Lorente, Alatoz, Alpera y Bonete
Demografía
Población 1147 hab. (2023)
- 602 homes (2019)

- 556 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.3% de provincia d'Albacete
0.05% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 5,58 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Higueruela ye un conceyu español asitiáu al sureste de la península ibérica, na provincia d'Albacete, dientro de la comunidá autónoma de Castiella-La Mancha. Atopar a 42 km de la capital provincial. En 2017 cuntaba con 1.196 habitantes según los datos oficiales del INE. Entiende les pedaníes de Casa Aparicio, Casillas de Marín de Abajo y Oncebreros, esta postrera compartida con Hoya-Gonzalo.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Ta a 1.039 msnm y la superficie total de la so términu municipal ye de 205,45 km². Nel so conceyu atópase'l monte Molatón (Mojinete) con unos 1.200 msnm. Llenda al este con Alpera (a 19 km), al oeste con Hoya-Gonzalo (a 10 km), al sur con Bonete (a 16 km) y Villar de Chinchilla (a 11 km; ye una pedanía de Chinchilla de Monte-Aragón) y al norte con Pozo-Lorente (a 16 km).

La Llaguna del Salobralejo ta asitiada a pocos quilómetros de Higueruela en direición al Villar de Chinchilla, al altor de la estación de ferrocarril de la llinia Madrid-Alicante. Esta llaguna ta arrodiada por trés aldegues: El Salobralejo, la Casa de Justi y Emiliete.

Historia[editar | editar la fonte]

La historia de Higueruela remontar al añu 1350 aproximao. La contorna de la Mancha de Montearagón yera una rexón abondosa en montes y con bien poques poblaciones d'importancia y, salvu Chinchilla de Monte-Aragón, solo aldegues o pequeños caseríos, y los diversos señores feudales concedíen privilexos pa repoblar el territoriu y asina asegurar la frontera col reinu musulmán de Murcia. Aparentemente ésti foi l'entamu de Higueruela, que se desafió de Chinchilla de Monte-Aragón nel añu 1820.

Economía[editar | editar la fonte]

Ensin dala dulda, dende finales del sieglu XX, Higueruela camudó'l so paisaxe físico d'una manera indiscutible. Cuando se construyó'l so parque eólicu yera'l 2º más grande del mundu.

Los escelentes vinos que se producen nel so términu municipal pertenecen a la Denominación d'Orixe Almansa. Estos vinos son ellaboraos por dos bodegues, siendo la variedá d'uva predominante la garnacha tintorera.

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

Hai de solliñar la ilesia parroquial de Santa Quiteria. El templu ye obra del académicu don Lorenzo Alonso Franco y foi construyida a finales del sieglu XVIII n'estilu neoclásicu. Les obres artístiques que se caltienen nel templu son una imaxe de San Antonio de Padua obra de Roque López (discípulu de Salzillo) y una pequeña escultura góticu-renacentista de Santa Quiteria.

Camín de Santiago de Llevante[editar | editar la fonte]

Dende finales del sieglu XX fueron adquiriendo gran importancia l'espardimientu de los distintos Caminos de Santiago que traviesen la provincia d'Albacete, ente ellos el denomináu Camino de Santiago de Llevante. Esti camín xune la ciudá de Valencia cola de Zamora, onde se xune cola Ruta Xacobea de la Plata, y percuerre la provincia d'Albacete dende Almansa hasta Minaya, pasando tamién polos términos municipales de Higueruela, Hoya-Gonzalo, Chinchilla de Monte-Aragón, Albacete, La Gineta y La Roda.

Fiestes[editar | editar la fonte]

Les fiestes patronales son el 22 de mayu, día de Santa Quiteria.

El 15 de mayu celébrase San Isidro y el primer fin de selmana d'agostu son les fiestes de branu n'honor de Santa Bárbara.

Agospiamientos[editar | editar la fonte]

Higueruela cuenta dende l'añu 2004 con un Hostal-Restorán de dos estrelles.

Llibros sobre Higueruela[editar | editar la fonte]

  • Higueruela. Pasen sin llamar, de José Colmenero.
  • Higueruela. La nuesa historia, de Juan Belmar del Rey.
  • Al pan, pan... y al vinu, vinu, de José Colmenero.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]