Guijo de Ávila

Coordenaes: 40°31′54″N 5°38′24″W / 40.531666666667°N 5.64°O / 40.531666666667; -5.64
De Wikipedia
(Redirixío dende Guijo de Ávila (Salamanca))
Guijo de Ávila
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Partíu xudicial Béjar
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Guijo de Ávila (es) Traducir Carmen María Briz Sánchez (es) Traducir (Partíu Socialista Obreru Español)
Nome oficial Guijo de Ávila (es)[1]
Códigu postal 37774
Xeografía
Coordenaes 40°31′54″N 5°38′24″W / 40.531666666667°N 5.64°O / 40.531666666667; -5.64
Guijo de Ávila alcuéntrase n'España
Guijo de Ávila
Guijo de Ávila
Guijo de Ávila (España)
Superficie 13.46 km²
Altitú 981 m[2]
Llenda con Guijuelo, Cespedosa de Tormes, Santibáñez de Béjar, La Cabeza de Béjar y Fuentes de Béjar
Demografía
Población 77 hab. (2023)
- 42 homes (2019)

- 34 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 5,72 hab/km²
guijodeavila.es
Cambiar los datos en Wikidata

Guijo de Ávila ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Intégrase dientro de la contorna de Guijuelo y la subcomarca del Alto Tormes. Pertenez al partíu xudicial de Béjar.[3]

El so términu municipal ta formáu por un solu nucleu de población, ocupa una superficie total de 13,46 km² y según los datos demográficos recoyíos nel padrón municipal ellaboráu pol INE nel añu 2017, cuenta con una población de 67 habitantes.

Cuenta con una Aula d'Enerxíes Anovables dedicada a la realización d'actividaes d'educación ambiental. Ta fornida y diseñada pa recibir visites y pa desenvolver nella tou tipu d'actividaes educatives sobre les enerxíes anovables. Pa ello cunta col equipamientu propiu d'una aula acompañáu de paneles informativos, xuguetes solares, audiovisuales rellacionaos cola tema, una pequeña base bibliográfica y una estación meteorolóxica propia. Tamién s'habilitó una biblioteca estensa, con dellos ordenadores con accesu a internet.

Historia[editar | editar la fonte]

Na división de 1833 foi incluyida na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa.[4] Hasta entós había estáu amestada a Ávila dende el mesmu momentu de la repoblación medieval de la zona a principios del sieglu XII, fechu al que debe'l so apellativu "d'Ávila". Dientro de la Comunidá de Villa y Tierra d'Ávila formó parte del sexmo de Serrezuela. Nesti sentíu, Guijo yera un moyón castellanu frente a Guijuelo, na Salvatierra lleonesa, y a Fuentes de Béjar, na Tierra de Béjar, territoriu esti postreru que s'integró nel Reinu de Lleón al empecipiase'l sieglu XV, quedando Guijo de Ávila como'l territoriu castellanu más occidental, formando una especie de cuña fronteriza arrodiada de tierres lleoneses por trés cuartes partes del so términu. Esta peculiaridá remató nel sieglu XIX al incluyise Guijo nel territoriu salmantino.

Demografía[editar | editar la fonte]

Gráfica d'evolución demográfica de Guijo de Ávila ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/guijo-de-avila-id37155.
  3. Llorente Maldonado, Antonio (1976). Centro d'Estudios Salmantinos: contornes históricu y actual_de_l.html?id=wZQtAQAAIAAJ Les contornes históricu y actual de la provincia de Salamanca (en castellanu), páx. 157. Consultáu'l 9 de payares de 2011. «Un casu de zona mal definida que nun pertenez a nenguna de les contornes tradicionales, ye la que se topa nel estremu nordeste del actual partíu xudicial de Béjar, a lo llargo del Tormes, dende la so entrada na provincia hasta les llendes de Salvatierra; esta zona perteneció a Castiella non a Lleón, ya inclusive nel sieglu XVIII formaba parte de la provincia d'Ávila, non de Salamanca (…) Ye una contorna qu'hai gravitado siempres más escontra Barco de Ávila y Piedrahita qu'escontra Béjar o Ávila, y nun tien nada de particular que nun tea englobada en nenguna contorna salmatina, anque por pertenecer alministrativamente a Salamanca y a Béjar, los sos habitantes, o a lo menos los sos secretarios, considérense salmantinos y bejaranos. Nesta zona tán incluyíos los pueblos d'El Tejado, Navamorales, Puente del Congosto, Bercimuelle, Gallegos de Solmirón, Cespedosa de Tormes y Guijo de Ávila. Unu de los secretarios consultaos, precisamente'l de Guijo de Ávila diose perfectamente cunta de la situación particular d'estos pueblos riberanos del Tormes, y diznos na so respuesta al Cuestionariu: Esti conceyu de Guijo de Ávila, al igual qu'otros estremeros, siendo casi toos del Partíu de Béjar, nun pertenecen nengunu d'ellos a la Contorna de Sierra de Béjar, constituyendo una contorna entemedia ente ésta y la de Salvatierra, con calteres bastante difinidos y distintos a los d'aquelles, que perbién puediera considerase como Contorna Media del Tormes (páxina 97)»
  4. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]