Gran Palaciu de Bangkok

Coordenaes: 13°45′00″N 100°29′31″E / 13.7501°N 100.492°E / 13.7501; 100.492
De Wikipedia
Gran Palaciu de Bangkok
พระบรมมหาราชวัง (th)
residencia real (es) Traducir
Llocalización
Monarquía constitucionalBandera de Tailandia Tailandia
Ciudá Bangkok
District of Bangkok (en) Traducir Phra Nakhon (es) Traducir
Khwaeng (en) Traducir Phra Borom Maha Ratchawang (en) Traducir
Coordenaes 13°45′00″N 100°29′31″E / 13.7501°N 100.492°E / 13.7501; 100.492
Gran Palaciu de Bangkok alcuéntrase en Tailandia
Gran Palaciu de Bangkok
Gran Palaciu de Bangkok
Gran Palaciu de Bangkok (Tailandia)
Patrimoniu
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
El Chakri Mahaprasad Hall nel Gran Palaciu de Bangkok.

El Gran Palaciu Real (en tailandés: พระบรมมหาราชวัง, Phra Borom Maha Ratcha Wang) ye un complexu d'edificios en Bangkok, Tailandia, que sirvió como residencia oficial del rei de Tailandia dende'l sieglu XVIII hasta mediaos del sieglu XX. Cola muerte del rei Ananda Mahidol nel Palaciu de Baromphiman, el rei Bhumibol Adulyadej treslladó la residencia oficial al Palaciu Chitralada.

La construcción del conxuntu del complexu palaciegu empecipiar en 1792, mientres el reináu de Caña I. Asítiase al este del ríu Chao Phraya, protexíu pol mesmu. El restu del complexu atópase defendíu por una valla de 1.900 metros de llargor qu'arrexunta un área de 218.400 metros cuadraos. Más allá de la valla atopa una canal, creada tamién con propósitos defensivos. Asina la zona asemeya una isla, conocida como Rattana Kosin. Los llugares más destacaes son el templu Wat Phra Kaew, que contién al Buda d'Esmeralda, y l'edificiu d'estilu renacentista italianu Chakri Mahaprasad Hall.

Historia[editar | editar la fonte]

Guardián frente al Chakri Mahaprasad Hall.

Cuando'l rei Buddha Yodfa Chulaloke (Caña I) decidío mover la capital de Siam de Thonburi n'a l'oeste hasta Bangkok nel este del Ríu de Chao Phraya el rei decidió construyir un nuevu palaciu magníficu como un llugar de residencia según un centru de gobiernu. La zona escoyida sicasí yera ocupáu polos comerciantes chinos, a quien el rei rápido pidió que se treslladaren(hasta la zona actual de Yaowarat).

La torre del oru empezar a construyir de 06 de mayu 1782. De primeres el palaciu constar de dellos edificios de madera arrodiao polos cuatro llaos con una alta paré defensiva de 1.900 metros de llargor, que se zarra una superficie de 218.400 metros cuadraos. Llueu'l rei ordenó que se construyera'l Templu del Buda Esmeralda; como'l so llugar personal de cultu y el templu real. En cuanto el palaciu completóse, el rei decidió dir a una ceremonia de coronación pa celebrar en 1785.

El plan del Gran Palaciu siguir de cerca'l del antiguu palaciu n'Ayutthaya. El palaciu ye de forma rectangular, col llau occidental al llau d'un ríu y el templu real asitiáu al llau este, con toles estructures empobinaes al norte. El palaciu mesmu estrémase en tres trimestres: los barrios esteriores, los cuartos medios y los cuartos interiores.

Phra Thinang Dusit Maha Prasat

El palaciu convirtiérase'l centru del gobiernu de Rattanakosin y la corte real pola mayoría de los primeros díes de la dinastía de Chakri hasta'l reináu del rei Chulalongkorn (Caña V), quien prefirió permanecer nel Palaciu de Dusit, pero inda s'utilizaba'l Gran Palaciu como una oficina y un llugar de residencia primaria. Esta práutica foi siguida polos sos fíos (Caña VI y Caña VII) quien preferíen los sos propios palacios. El rei Ananda Mahidol (Caña VIII) treslladar al palaciu de tiempu completu dempués del so regresu dende l'estranxeru en 1945. Sicasí dempués de la so misteriosa muerte un añu más tarde n'unu de los palacios nel interior del complexu, el so hermanu'l rei Bhumibol Adulyadej (Caña IX), quien-y asocedió, decidió treslladase definitivamente al Palaciu de Chitralada.

El palaciu ye, sicasí, inda bien n'usu, como munchos rituales reales llevar a cabu equí pol Rei cada añu. Otres ceremonies reales celebraes equí son coronaciones, funerales reales, matrimonios y llacuaes d'estáu. Los terrenes del palaciu tamién contienen les oficines y edificios de la Mesa de la Casa Real, la Oficina del Secretariu Priváu del Rei y l'Institutu Real de Tailandia.

Galería[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]