Ríu Chao Phraya

Coordenaes: 15°42′02″N 100°08′27″E / 15.7006°N 100.1408°E / 15.7006; 100.1408
De Wikipedia
Ríu Chao Phraya
Situación
Monarquía constitucionalBandera de Tailandia Tailandia
Tipu ríu
Coordenaes 15°42′02″N 100°08′27″E / 15.7006°N 100.1408°E / 15.7006; 100.1408
Ríu Chao Phraya alcuéntrase en Tailandia
Ríu Chao Phraya
Ríu Chao Phraya
Ríu Chao Phraya (Tailandia)
Datos
Conca hidrográfica Chao Phraya basin (en) Traducir
Superficie de la conca 15 000 km²
Llonxitú 372 km
Desembocadura Golfu de Tailandia
Afluentes
Cambiar los datos en Wikidata

El Chao Phraya (tailandés: แม่น้ำเจ้าพระยา[1]) ye un llargu ríu de Tailandia, el principal ríu del país que flúi dende la rexón montascosa del norte del país hasta'l golfu de Tailandia, cerca de Bangkok. Ye importante pal tresporte de les esportaciones del país y tamién parte d'un valle agrícola altamente granible. El nome aplícase puramente namái al trayeutu baxu del ríu, que s'empecipia na confluencia de los ríos Nan (740 km) y Ping (658 km).

Tien un llargor de 372 km, anque'l sistema fluvial Chao Phraya-Nan, llega a los 1112 km y drena una gran cuenca de 160 400 km², más d'un terciu del país, y similar a a países como Túnez, Surinam, Nepal o Bangladex.

Xeografía[editar | editar la fonte]

El Chao Phraya empecipiar na confluencia del ríu Ping y del ríu Nan, en Nakhon Sawan (tamién llamáu Pak Nam Pho) na Provincia de Nakhon Sawan. Percuerre de norte a sur 372 quilómetros dende les llanures centrales hasta Bangkok y el golfu de Tailandia. En Chainat, el ríu estremar nel cursu del ríu principal y el ríu Tha Chin, que flúi en paralelu al ríu principal y desagua nel golfu de Tailandia a unos 35 quilómetros al oeste de Bangkok, en Samut Sakhon. Na baxa llanura aluvial qu'empieza agües embaxo de la presa Chainat, dixebrar del ríu principal munches pequeñes canales (khlong). Los khlongs utilizar pal riego de los arrozales de la rexón.

Asentamientos nel ríu[editar | editar la fonte]

Les principales ciudaes a lo llargo del Chao Phraya, ordenaes de norte a sur, son les siguientes: Nakhon Sawan, Uthai Thani, Chainat, Singburi, Ang Thong, Ayutthaya, Pathum Thani, Nonthaburi, Bangkok y Samut Prakan. Estes ciudaes atopar ente los llugares de más importancia histórica y más densamente poblaos de Tailandia, precisamente por cuenta del so accesu a la vía acuática.

Tributarios[editar | editar la fonte]

Los principales afluentes del ríu Chao Phraya son los siguientes:

  • ríu Pa Sak, con un llargor de 513 km y una cuenca de 16 291 km²;
  • ríu Sakae Krang, con 225 km y una cuenca de 5191 km²;
  • ríu Nan, con 740 km y una cuenca de 57 947 km² (y el so principal afluente, el ríu Yom, de 700 km y una cuenca de 23 616 km²);
  • ríu Ping, con un llargor de 658 km y una cuenca de 44 688 km² (y el so principal afluente, el ríu Wang, de 335 km), *

ríu Tha Chin, con 765 km;[2][3][4]

Cada unu d'estos afluentes (y el Chao Phraya sí mesmu) son amás alimentaos por otros afluentes menores, de cutiu denominaos khwae. Tolos afluentes, incluyíos los pequeños khwaea, formen un ampliu patrón en forma d'árbol, con cañes que flúin al traviés de casi toles provincies del centru y norte de Tailandia.[2] Nengún de los afluentes del Chao Phraya estiéndense más allá de les fronteres de la nación.[5] El Nan y el ríu Yom flúin casi paralelos dende Phitsanulok a Chumsaeng nel norte de la provincia de Nakhon Sawan. El ríu Wang entra nel ríu Ping, cerca del distritu Sam Ngao na provincia de Tak.

Cuenca hidrográfica del Chao Phraya[editar | editar la fonte]

Orixe del Chao Phraya en Nakhon Sawan.
El ríu cerca del puente Rama VIII.
Muelle nel ríu Chao Phraya, Bangkok.

La estensión del ríu Chao Phraya y los sos afluentes, esto ye, el sistema fluvial del Chao Phraya, xunto col terrenal sobre'l cual drena l'agua que cai nestos cuerpos d'agua, formen la cuenca Chao Phraya.[6] La cuenca del ríu Chao Phraya ye la cuenca más grande de Tailandia, qu'entiende aproximao'l 35 % del país, y drena una área de 157 924 km².[7] La cuenca estremar nes siguientes subcuencas:

  • cuenca del ríu Pa Sak;
  • cuenca del Sakae Krang;
  • gran cuenca del Nan (compuesta pola cuenca del Nan y la del Yom, y suelen superase nos analises de drenaxe);
  • gran cuenca del Ping (compuesta pola cuenca del Ping y la del Wang, y suelen superase nos analises de drenaxe);
  • cuenca del Tha (la cuenca del distributario más importante del Chao Phraya);
  • cuenca del Chao Phraya, la tierra bañada por el mesmu ríu Chao Phraya, y non polos sos principales tributarios o distributarios. Como tal, la cuenca del Chao Phraya drena 20 126 km² de tierra.[7]

La frontera natural montascosa de la cuenca hidrográfica forma una divisoria, qu'aislló históricamente, hasta ciertu puntu, Tailandia d'otres civilizaciones del sureste asiáticu. Ello ye que nel norte de Tailandia, la divisoria correspuéndese aproximao con una llarga seición de la frontera política de l'actual Tailandia. Los tramos de la frontera meridional de la divisoria correspuéndense menos cola frontera política de la nación, una y bones l'aislamientu nesti ámbitu foi torgáu pola facilidá del tresporte a lo llargo de les tierres baxes qu'arrodien el golfu de Tailandia, lo que dexó qu'una civilización tailandesa unificada estendiérase sobre la cuenca ensin nengún problema.

Delta[editar | editar la fonte]

El ríu Tha Chin ye'l distributario principal del ríu Chao Phraya. La estensión del Chao Phraya y el ríu Tha Chin y los sos distributarios, empezando nel puntu en que diverxen los distributarios, xunto cola tierra en mediu del triángulu formáu poles rexones ultraperiféricas y distributarios más internos, formen el delta del Chao Phraya. Los munchos distributarios del delta Chao Phraya tán interconectaos por canales que sirven tantu pal riego como pal tresporte.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Vease pronunciación en: [1]
  2. 2,0 2,1 «Royal Irrigation Department River Gauges Report». RID Stations (2002). Archiváu dende l'orixinal, el 14 d'agostu de 2009. Consultáu'l 20 de xunetu de 2008. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «RID River Gauges» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  3. «Chao Phraya River Basin (Thailand)». World Water Assessment Programme. Archiváu dende l'orixinal, el 8 de xunu de 2008. Consultáu'l 20 de xunetu de 2008.
  4. «Detailed Map of the Chao Phraya River Basin (Thailand)». World Water Assessment Programme. Archiváu dende l'orixinal, el 18 de setiembre de 2008. Consultáu'l 20 de xunetu de 2008.
  5. Google Earth
  6. River and Watershed Facts on the Chao Phraya
  7. 7,0 7,1 Basins of Thailand (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «Basins of Thailand» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]