Geoda

De Wikipedia
GeodaFicha de mineral
Xeneral
Categoría hábito cristalino (es) Traducir
Subclase de cavidad (es) Traducir y formación rocosa (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Geoda d'amatista in situ.
Geoda.

Una geoda ye un cuévanu predresu, de normal zarrada, na que cristalizaron minerales que fueron conducíos hasta ella disueltos n'agua soterraño y que los sos cristales son de gran tamañu por cuenta de la poca presión a la que se producieron. El procesu de cristalización produzse en capes nes parés del cuévanu, polo que pueden atopase geodas bueques.

En terrenales cársticos, como los xeneraos en depósitos d'aljez, l'agua esllee la roca, que los sos cristales son pequeños por sometese a grandes presiones, y nos mesmos cuévanos creaes puede recristalizar el mesmu material, pero esta vegada con cristales enforma mayores que los de la roca circundante.

Tamién se conocen como geodas les roques bueques en que'l so interior crecieron otres especies de minerales como cuarzu ente otros minerales.

La geoda xigante de Pulpí[editar | editar la fonte]

Una de les mayores geodas del mundu #atopar en Pulpí (Almería, España).  Trátase d'una geoda xigante de 9 metros de llongura por 2 d'anchu y ente 1 y 2 metros d'altu, compuesta de cristales de yelsu, dalgunos de los cualos miden hasta un metro. Esta geoda afayose en 1999 nuna mina abandonada en Pilar de Jaravía, una pedanía de Pulpí, na provincia española d'Almería. Nel 2008, el conceyu d'esa llocalidá almeriense y delles conseyeríes de la Xunta d'Andalucía tienen en marcha un proyeutu pa la esplotación turística d'esta maravía de la naturaleza. Munches otres geodas pueden vese nel Karst en Yelsos de Sorbas, dambos na provincia d'Almería (España). Tamién abondaben nel Valle del Rudrón (Burgos), pero fueron expoliadas por buscadores ensin escupulicios.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]