Froilán Largacha

De Wikipedia
Froilán Largacha
Presidente de Colombia

10 febreru 1863 - 14 mayu 1863
Tomás Cipriano de Mosquera - Tomás Cipriano de Mosquera
Vida
Nacimientu Popayán15 d'avientu de 1823
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá5 de mayu de 1892 (68 años)
Estudios
Estudios Universidad del Cauca (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu abogáu
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Froilán Largacha Hurtado (15 d'avientu de 1823Popayán – 5 de mayu de 1892Bogotá) foi un abogáu y políticu colombianu, quien ocupó la presidencia de Colombia del 10 de febreru de 1863 al 14 de mayu de 1863 como parte del executivu plural que gobernó al país mientres foi redactada la Constitución de 1863.

Biografía[editar | editar la fonte]

Froilán Largacha yera fíu de Felipe Santiago Largacha y de María Josefa Hurtado. Casóse con Carolina Ortiz Ortiz, fía d'Agustín Ortiz y Eusebia Ortiz. Padres de María Inés y Carlos Largacha Ortiz. José María Quijano Wallis, quien lo conoció personalmente, referir a Largacha como l'únicu home que yo atopé como prototipu de la perfeición moral, nos puestos públicos estremar pol so talentu, la so instrucción, el so remangu y pol so irreprochable honradez. José María Quijano Wallis Memories Autobiográfiques Históricu-Polítiques y de Calter Social.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Graduáu como abogáu de la Universidá del Cauca. Dictó cátedra y foi secretariu xeneral d'esa institución. Collaborador de les xeres qu'entamó Sergio Arbolea Pombo como secretariu d'Instrucción Pública del Cauca so l'alministración del gobernador Vicente Cárdenas (1848). Xuez parroquial en Popayán.

Carrera política temprana[editar | editar la fonte]

Presidente de Colombia[editar | editar la fonte]

L'Asamblea Constituyente de Rionegro expedió la Llei de 9 de febreru de 1863 pola cual designó un Executivu Plural que gobernara al país, que foi integráu por cinco secretarios de despachu, ente los cualos figuró Largacha al mandu de la cartera de l'Ayalga y Creitu Nacional.

Principales polítiques[editar | editar la fonte]

Crítica al so gobiernu[editar | editar la fonte]

Últimos años[editar | editar la fonte]

Ocupó de nuevu la Secretaría de l'Ayalga nel últimu periodu presidencial del xeneral Mosquera (1866). Secretariu de Facienda en 1868 del gobernador de Cundinamarca, xeneral Rudesindo López Delgadillo. En 1872 integró'l xuráu que tenía d'aprobar la meyor propuesta de implementación d'enseñanza primaria nel país. Foi convidáu por Nicolás Pinzón Warlosten pa integrar el primer grupu de profesores de la Universidá Externado de Colombia, xera que efeutivamente exerció. Se posesionó como Maxistráu suplente de la primer Corte Suprema de Xusticia del país, creada por -y constitución de 1886.

Homenaxes Póstumos[editar | editar la fonte]

Un oleu de la so figura ta espuestu nel Muséu Nacional de Colombia. Los sos restos fueron treslladaos al Panteón de Los Próceres que foi inauguráu en 1940 en Popayán. Na carrera séptima con cai octava de Popayán esiste una placa que recuerda la so esistencia.

Referencies[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Tomás Cipriano de Mosquera
Presidente de Colombia

1863
Socesor:
Tomás Cipriano de Mosquera