Ficoloxía

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La ficoloxía (del griegu φῦκος, alga, del que deriva'l términu en llatín fucus, y -λογία, tratáu, estudiu) o algología (del llatín algum, algae) ye una disciplina de la botánica que se dedica al estudiu científicu de les algas.

Considérase algues a la mayor parte de los organismos autótrofos fotosintetizadores que nun son plantes puramente felicidaes. Son los principales fotosintetizadores na mayoría de los ecosistemes acuáticos. Munches especies son unicelularye, anque namái les pluricelulares pueden llegar a algamar grandes dimensiones, con esceición de la gran variedá d'algues sifonales unicelulares que lleguen a midir dellos centímetros y a formar xardinos unicelulares. La ficoloxía tamién inclúi l'estudiu d'organismos procariotas, formes conocíes antes como algues verdeazuladas (algues cianofíceas) y agora como cianobacterias.

Historia[editar | editar la fonte]

La historía de la ficoloxía ta amestada a la de la botánica dende los sos oríxenes (como la d'otres subdisciplinas d'esta, por casu la micoloxía, qu'estudia los hongos).

Desenvuelta polos primeros botánicos, arriquecida por otres subdisciplinas como la etnobotánica o la taxonomía, y evolucionada como la mesma botánica pol desenvolvimientu de los estudios químicos a nivel macromolecular, especialmente los estudios xenéticos.

Con éses fueron los griegos (Teofrasto, Dioscórides) los primeres n'estudiar les algues a les que nomaron como plantes marines ( φῦκος - phykos ). Mientres los sieglos XVI y XVII fueron incluyíes nos inventarios botánicos y de cutiu clasificaes dientro de les criptógames como na obra Prodromus theatri botanica (1620) de Gaspar Bauhin. Yá nel sieglu XVIII Linneo dixebrar con delles esceiciones del restu de criptógames na so obra Species Plantarum (1753).

Sistemática[editar | editar la fonte]

La comparanza de xenes y xenomes dexó escluyir por completu que les algues sían un grupu monofilético, merecedor de ser tratáu como un taxón; ye pela cueta un conxuntu polifilético. El conceutu sigue siendo útil en campos como la ecoloxía o la biotecnoloxía.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Ficología