Fábrica de Mieres

De Wikipedia
Fábrica de Mieres
fábrica
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia Provincia d'Asturies
Conceyu Mieres
Direición España
Cambiar los datos en Wikidata

Fábrica de Mieres foi una importante empresa minerosiderúrxica española fundada en 1879 establecida nel conceyu asturianu de Mieres, nel llugar en que yá esistía una siderurxa dende 1844 conocida pol mesmu nome.

Historia[editar | editar la fonte]

La fábrica en 1877, según grabáu de Daniel Perea en La Ilustración Español y Americano.

El 17 de setiembre de 1844 ye fundada en Londres l'Asturian Mining Company, qu'establez na vega de Sueros, ente Mieres del Camín y Ablaña, nel conceyu asturianu de Mieres, una fundición de fierro. El so únicu altu fornu poner en funcionamientu en 1848, apurriendo'l primer fierro calidable n'España utilizando coque (conocíu entós como «el métodu inglés»). L'establecimientu foi conocíu, entós y darréu, como la fábrica de Mieres.

El 6 de xunetu de 1849 la Asturian Mining Company ye eslleida pol gobiernu d'España y los sos activos liquidaos. El banqueru español, anque afincáu en París, Lleón Lillo convertir en dueñu de la fábrica y de les mines de fierro y carbón el 15 de xunu de 1850, por 502 000 francos. Lleón Lillo yera un testaferru d'Agustín Fernando Muñoz y Sánchez, duque de Riánsares y home de reinar madre, María Cristina de Borbón-Dos Sicilies. Darréu incorporaríase a la sociedá Juan Grimaldi, cónsul xeneral en Francia. Lleón Lillo y Compañía volvieron a entamar l'actividá de la ferrería mierense a finales de 1850.

En 1852 pasa a la Compagnie Minière et Mètallurgique de Asturies, con sede en París, y en 1861 a la Société Houillére et Métallurgique des Asturies, que'l so principal accionista yera'l francés Numa Guilhou. Esta funda en 1870 la Sociedá Numa Guilhou colos fracasos de les sociedaes establecíes en Mieres enantes, pasando a ser Fábrica de Mieres S.A. en 1879.

Na factoría cercana a la villa de Mieres del Camín, los altos fornos fabricaben fierro, usando como combustible'l carbón estrayíu de les sos mines, principalmente de la Contorna del Caudal. Formó un importante triángulu siderúrxicu xunto cola Fábrica de Moreda-Xixón y la Fábrica de La Felguera, anque nun llegó a tener la pujanza d'esta postrera.

Les pertenencies mineres de Fábrica de Mieres pasaron a Hunosa en 1967 y la producción siderúrxica a Uninsa, más tarde Ensidesa (güei Arcelor Mittal), cerrando y baltando la factoría nos años 70 tres la oposición total de los ciudadanos mierenses.

La empresa foi liquidada en 2010.

Bibliografía utilizada[editar | editar la fonte]

  • Anes Álvarez de Castrillón, Rafael (xunetu-setiembre de 1987). «La industrialización d'Asturies nel sieglu XIX: Un tresformamientu económicu parcial». Boletín del Institutu d'Estudios Asturianos (Uviéu) nᵘ 123:  páxs. 843-858. ISSN 0020-384X. 
  • Ojeda, Germán (1985). Asturies na industrialización española, 1833-1907. Uviéu: Universidá d'Uviéu, Serviciu de Publicaciones. ISBN 84-323-0521-3. Consultáu'l 4 de mayu de 2010.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]