Espluma de poliuretano

De Wikipedia
Espluma de poliuretano con isocianatos, que foi espuesta a la lluz ultravioleta. La coloración producir tres un tiempu d'esposición.

La espluma de poliuretano (espluma PU) ye un material plásticu porosu formáu por un agregamientu de burbuyes, conocíu tamién polos nomes coloquiales de gomaespuma n'España o gomapluma en dellos países suramericanos. Contienen sustancies d'escasu poder canceríxenu que si representen dalgún peligru, namái sería tres esposiciones intenses y teniendo contautu direutu.Tamién ye denomináu Poliuretano proyeutáu, por cuenta de la forma na que se suel aplicar sobre superficies. Fórmase básicamente pola reacción química de dos compuestos, un poliol y un isocianato, anque la so formulación precisa y almite múltiples variantes y aditivos. Dicha reacción llibera dióxidu de carbonu, gas que va formando les burbuyes. Considerando que los cauchos de poliuretano sólidos son productos especiales, les esplumes de poliuretano son llargamente utilizaes y materiales bien conocíos. En munchos aspeutos, la química d'estes esplumes ye similar a la de los cauchos tipu Vulkollan, sacante que les reacciones de la evolución de gas déxase-yos realizar de forma concurrente col allargamientu de la cadena y cruz / vinculación. Anque líquidos volátiles tamién s'utilicen con esplumes ríxides y p'esplumes flexibles de baxa densidá, el gas pa la espluma flexible ye de normal dióxidu de carbonu producíu mientres la reacción del poliol, isocianato y otros aditivos. Les primeres esplumes producir por aciu l'usu de poliésteres que contienen grupos carboxilo.

Sicasí, los poliésteres posteriores fueron producíos con valores carboxilo baxos y el desprendimientu de gas producíu pola reacción yá se mentó cuando se fala de los Vulkollans, qu'ente'l isocianato y l'agua.

Dende prepolímeros y procesos pre / polímeru cuasi yá nun son importantes con poliésteres, los cuatro siguientes tipos namái se van tener en cuenta equí. Básicamente, y según el sistema de fabricación, pueden estremase los tipos d'esplumes de poliuretano en dos tipos:

  • Esplumes en caliente: son les esplumes que lliberen calor mientres la so reacción, fabricaes en pieces de gran tamañu, destinaes a ser cortaes darréu. Fabricar nun procesu continuu, por aciu un dispositivu llamáu espumadora, que básicamente ye la unión de delles máquines, de les cualos la primera ye un mezclador, qu'apurre y entemez los distintos compuestos del amiestu; la segunda ye un sistema de cintes ensin fin, qu'abasna la espluma mientres la so crecedera, llindando la so crecedera pa da-y al bloque la forma deseyada; y la parte final de la espumadora ye un dispositivu de corte, pa cortar el bloque al llargor deseyáu. Xeneralmente son les más barates, les más utilizaes y conocíes pol públicu.
  • Esplumes en fríu: son aquelles qu'apenes lliberen calor na reacción, utilizar pa crear pieces a partir de moldes; como rellenos d'otros artículos; como aislantes, etc. Fabricar por aciu una espumadora senciella, que consiste nun dispositivu mecedor. De normal suelen ser de mayor calidá y duración que les esplumes en caliente, anque'l so costu ye abondo mayor.

Esplumes de poliéster d'una inyeición[editar | editar la fonte]

Hasta finales de la década de 1950 la mayor parte esplumes flexibles basar en resines de poliéster. Estes esplumes fueron desenvueltos n'Alemaña mientres la Segunda Guerra Mundial y conocíense como ` Moltopren '. Los poliésteres comúnmente tienen un pesu molecular d'aproximao 2.000 y prodúcense comúnmente a partir d'acedu adípico y un glicol tal como dietilenglicol, xunto con una pequeña proporción d'un ingrediente trifuncional tal como trimetilolpropano . Son líquidos mafosos abondo similares a les resines de poliéster laminado.

Los prepolímeros de poliéster[editar | editar la fonte]

Como se va aldericar más palantre, les esplumes flexibles de poliéster nun son del tou satisfactorios p'aplicaciones de tapicería y na década de 1950 l'atención de los químicos estauxunidenses recurríu al usu de poliéteres. Estos materiales podríen ser llograos de forma más barata que los poliésteres, pero los productos yeren menos reactivu y colos sistemes de catalizadores entós disponibles nun podíen ser convertíos direutamente n'esplumes por un procesu d'una sola / disparu. Como resultancia desenvolvióse una téunica de prepolímero, OOF recuerda qu'usa con Vulkollan y que yá fuera utilizáu con ciertos poliésteres. Nesti procesu, el poliéter faise reaccionar con un escesu de isocianato pa dar un prepolímero termináu en isocianato que ye razonables estable si caltener en llates sellaes en condiciones seques.

Esplumes de poliéster Cuasi-prepolímero[editar | editar la fonte]

Esti procesu, que ye entemediu ente'l prepolímero y el procesu d'una sola disparu, ye útil cuando prepolímeros son demasiáu mafosu, onde la resina non fácilmente afaese a los procesos d'unu disparu y onde l'equipu disponible ye más fayadizu pa sistemes de dos Part. Principalmente un poliol faise reaccionar con un gran escesu de isocianato de manera que'l prepolímero formáu ye de baxu pesu molecular y hai un gran númberu de grupos isocianato llibres. Esti productu faise reaccionar de siguío, nel momentu de la formación d'espluma col compuestu de hidroxilo adicional, agua y catalizador pa producir la espluma. El compuestu de hidroxilo adicional pue ser un poliol o una molécula simple tal como etilenglicol o glicerol que como la función adicional d'un depresor de la mafa.

Esplumes de poliéster d'una inyeición[editar | editar la fonte]

Les poliéter d'una inyeición agora formen el gruesu de la espluma de poliuretano flexible que se ta fabricando. Este ye un resultáu de la economía favorables de poliéteres sobremanera cuando se fai reaccionar nun procesu d'un solu disparu, y porque los poliéteres xeneralmente producen esplumes de meyores carauterístiques d'amortiguación . Una formulación típica pa la producción d'un solu disparu espluma de poliéster va entender poliol, isocianato, catalizador, surfactante y axente de sopláu y éstos considérense por separáu.

Propiedaes y aplicaciones d'esplumes flexibles[editar | editar la fonte]

Esplumes de poliuretano flexibles son estructures de célules abiertes elástiques . En comparanza coles esplumes de cauchu natural y látex SBR son menos inflamables y tienen meyor resistencia a la oxidación y l'avieyamientu. El principal interés de les esplumes flexibles de poliuretano ye pa una amortiguación y otros materiales de tapicería y por esta razón la carga carauterístiques de compresión son d'importancia .

Carauterístiques y usos[editar | editar la fonte]

Ye un material bien versátil yá que, según los aditivos y los sistemes de fabricación utilizaos, pueden consiguise carauterístiques bien distintes y esplumes destinaes a usos bien distintos. Dende los bien conocíos bloques d'espluma elástica pa colchones hasta esplumes cuasi ríxides pa juguetería, automoción o calzaos.

Pa comparar les distintes esplumes suelse utilizar enforma la densidá, pero namái sirve como elementu comparativu cuando se fala d'esplumes cola mesma composición, yá que distintes fórmules dan carauterístiques distintes. Nunes esplumes búscase la mayor duración posible, n'otres el preciu más económicu, n'otres la transpirabilidad, la capacidá aislante, la facilidá de perfilar o dar forma, la llixereza, etc.

La espluma de poliuretano (o gomaespuma) tien múltiples usos nel mundu actual. Dalgunos d'ellos son:

  • en colchones como rellenu principal o como integrante de los acolchaos.
  • en muebles n'asientos de sofás y sielles, rellenu d'acolchaos, etc.
  • na construcción, como aislante térmicu, absorbente acústicu o como rellenu.
  • en automoción como elementu principal de salpicaderos, asientos, etc.
  • en munchos artículos más como xuguetes, prindes de vistir, esponxes, calzaos, almaes, coxinos, envases y polo xeneral tou tipu d'acolchaos o rellenos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

¿Para qué sirve la espluma de Poliuretano? - Fonte: Bricolemar

Más Información sobre espluma de Poliuretano - Fonte: Impimur

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Brydson, John (1966). «27», Plastics Materials, 1966 (n'inglés), Oxford: Iliffe Books Ltd, páx. 899. ISBN 0 7506 41320.