Lada Zhiguli/VAZ-2101

De Wikipedia
[[Imaxe: Lada 2101 Sedán, modelu 1980.|285px]]
Empresa matriz Bandera de Rusia Lada
Bandera d'Italia Fiat Auto
Fabricante Bandera de Rusia Lada
Periodu 1970-2012
Fábricas Tolyatti, Rusia[1]
Tipu Automóvil de turismu
Segmentu Segmentu D
Carroceríes Sedán 4 puertes (VAZ-2101)
Familiar 5 puertes (VAZ-2102)
Coupé 2 puertes (VAZ-21012)
Configuración Motor delanteru y tracción trasera
Llargu, anchu, altor, batalla Sedán: 4042 / 1625 / 1420 / 2420 mm[2]
Familiar: 4045 / 1625 / 1440 / 2420 mm[3]
Pesu 950 kg
Rellacionáu Fiat 124
SEAT 124
Lada Zhiguli
VAZ-2101
Lada Riva/VAZ-2107 (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El Lada Zhiguli/VAZ-2101 ye un automóvil de turismu producíu dende 1969 hasta l'actualidá pola marca rusa AvtoVAZ, sobre la base d'un diseñu de la firma d'automóviles italiana Fiat. Primeramente taba disponible nuna sola versión de 4 puertes, y con posterioridá foi presentada la versión familiar.

Historia[editar | editar la fonte]

El 16 d'agostu de 1966, axuntar en Moscú la empresa del Soviet de Comerciu Esterior de cooperación científica y téunica col fabricante de coches italianu Fiat, pa dar finalmente una lluz al desenvolvimientu llocal de coches na Xunión Soviética pa pasaxeros por un periodu de 8 años.[4]

Nel marcu del proyeutu aprobáu pa construyir una novedosa planta automotriz na XRSS, colos debíos tresllaos teunolóxicos y capacitación del personal de producción, la puesta n'operación de la planta nun asocedería sinón hasta 1970. Nésti alcuerdu definen los modelos a producise so llicencia, y depués autorizóse'l so desenvolvimientu llocalmente: Los primeros dos coches seríen un sedán (VAZ-2101) y una berlina (VAZ-2102), aparte del vehículu "de luxu" (VAZ-2103). Como prototipu de la producción determinóse de momentu que'l desenvolvimientu fadríase basándose nel modelu Fiat 124, que ganó en 1967 el títulu de "Coche del Añu".

Nel branu de 1966 fueron capacitaos y familiarizaos col coche italianu los primeres especialistes soviéticos p'asina da-yos a entender el tamañu de la encomienda asignada: Un autu fiable pero algamadizo a les mases. Les pruebes de dichu modelu nes carreteres soviétiques fueron develando graves problemes cola llonxevidá del cuerpu y los sistemes de frenáu, cuantimás; los frenos traseros, que yeren de discu. La poca distancia al suelu y la falta del sistema d'aniellos nel motor fadríen que'l so funcionamientu fora entá más problemáticu nos caminos de tierra.

La insatisfaición col so desempeñu nos inxenieros soviéticos tendríen el pocu rememorable orixe d'un términu d'usu industrial (un motor tamién llamáu "nizhnevalny" o desechable), o absolutamente inútil en términos de desenvolvimientu de diseñu adicional. Tolos comentarios de los especialistes soviéticos fueron consideraos polos diseñadores italianos, y dieron orixe a meyores sustanciales, aplicaes darréu nos coches manufacturados n'Italia.

Cambeos menores fueron aplicaos nel xasis y la tresmisión, y como resultáu; el VAZ-2101 yá yera sustancialmente distintu de los Fiat 124, los sos frenos traseros tuvieron meyores de desempeñu úniques (dexaron el sistema de discos por unu más fiable de campanes), y una suspensión notablemente anidiada, que fadría que los baches de les rutes ensin asfaltar nun tuvieren una gran tresferencia al habitáculo, y col conxuntu d'exes delanteres que foi ameyoráu, na exa trasera faise la sustitución completa con un sistema más eficiente de ballestes (de cinco fueyes) en llugar d'amortiguadores, y un sistema de direición d'exa abierta con soporte entemediu, amás de que l'adherencia fadríase mayor y en que'l so diseñu fora modificáu'l de la tresmisión. Inclusive en términos de comodidá, el VAZ-2101 yera meyor que l'orixinal de la Fiat, porque los asientos delanteros podíen tresformase en cames, lo que sería darréu apreciáu pelos miles de los sos nuevos propietarios.

Curiosamente, delles innovaciones fueron aplicaes al "modelu cero" y al "modelu unu", col fin d'unificalos y faelos lo más asemeyaos posibles al modelu de luxu del Fiat 124, el Fiat 124S, lo que foi llográu col VAZ-2103. De primeres, añader una puerta d'apertura al esterior de goncios bien afechiscu y resistente al mal tratu.

Nel VAZ-2101 tamién retuvo'l diseñu orixinal de los espejuelos retrovisores. En total, al Fiat 124 realizáronse-y más de 800 cambeos nel so diseñu, dempués de lo que foi nomáu Fiat 124R, o como "Fiat 124 Rusificado", que foi de gran apurra pa la empresa FIAT; y el so modelu'l Fiat 124, y col cual atropáronse una gran cantidá de datos ya información única alrodiu de la fiabilidá de los sos vehículos en condiciones estremes.

Los seis primeros coches de la primer serie de coches Lada Zhiguli/VAZ-2101 seríen puestos en serviciu'l 19 d'abril del añu 1970, y los trabayos de producción nes llinies de producción principal empezaríen n'agostu del mesmu añu. Antes del final d'añu en Tolyatti fabricaríense yá cerca de 21.530 "Zhigulis", y en 1971 esta cifra aumentó hasta los 172.175 vehículos, y el picu de producción del VAZ-2101 sería vistu en 1973, cuando se fabricaron unos 379.007 exemplares. La planta de Tolyatti operaría a la so máxima y plena capacidá dende 1974.

Pal llanzamientu oficial d'esti modelu, nel mes de mayu del añu 1972, la Fábrica d'Automóviles del Volga foi gallardoniada col Premiu Internacional "Golden Mercury". Nel añu 2000, al VAZ-2101 nomóse-y como'l meyor coche domésticu del sieglu XX; como resultáu d'una encuesta fecha a nivel nacional en Rusia, y realizada pola revista especializada "La Rueda". Mientres tol so tiempu de producción (de 1970 hasta 2012) la Fábrica d'automóviles del ríu Volga dio la vida a más de 17.860.000 vehículos basaos na so plataforma (que la so producción asitiar dende 1970 hasta 1988) sería de cerca de los 4.850.000, incluyendo tolos modelos que tomaren como base los componentes mecánicos del VAZ-2101 según a tolos cambeos que del sedán deriváronse. Sobre la base mecánica del VAZ-2101 creáronse dellos modelos, y asina se conoció como'l "coche clásicu" de la familia d'autos de la VAZ/Lada, que tuvieron en producción hasta'l 17 d'abril de 2012, siendo dexar los sos derechos de producción a la planta local Izhmash y a la planta ucraína Bogdan xunto con otros de los sos modelos yá descontinuados pero con ventes entá asumibles.

El Zhiguli nel mundu[editar | editar la fonte]

El Zhiguli foi unu de los primeros modelos de Lada de los que seríen producíos so llicencia de la Fiat, y que como n'otros países; sería posible la so fabricación gracies a los alcuerdos de llicencia roblaos con otros fabricantes locales y el autoproductor italianu.

Na planta de VAZ empecipiaríase la so producción gracies a un alcuerdu bien importante, que sería robláu ente los gobiernos d'Italia y de la Xunión Soviética, a partir del cual Lada fabricó esti modelu mientres décades con delles denominaciones, dende Lada 2101 a Lada 2107, siendo conocíu popularmente como "Zhiguli", ya inclusive se llegaría a la construcción de la ciudá amiesta a la planta d'ensamblaxe y fabricación, la que se denominó n'honor al comunista italianu Palmiro Togliatti, gran políticu comunista italianu de la post-guerra y quien morrería en Yalta, Ucraína, eso sí; nuna de les claúsulas d'arreglu amiéstase que "nengún coche producíu en Rusia podría ser vendíu n'Italia", una y bones lo económico facer bien popular, desvirtuando al modelu orixinal; amás de que dichu artículu del arreglu sería una clara muestra de les polítiques proteicionistes de los italianos en favor de los sos productos, y n'especial; nésti modelu d'automóvil.

En Cuba ye l'autu de les mayoríes, en Rusia ye l'autu más económicu y más producíu, con más de 17 millones d'unidaes manufacturadas hasta la fecha,[5] y qu'entá a la fecha sigue fabricándose pero yá non por AvtoVAZ, sinón por Izhmash; una firma que mercó inclusive la llicencia de producción del Lada Samara, pero nel cual síguense reteniendo práuticamente tolos acabaos del modelu orixinal d'AvtoVAZ.

Diseñu y mecánica[editar | editar la fonte]

Una semeya onde pueden apreciase delles de les diferencies estétiques ente'l VAZ-2103 (esquierda) y el VAZ-2101 (derecha).

Nel marcu de cooperación ente los gobiernos socialista d'Italia, y el soviéticu, el modelu 124 sería llicenciáu pa la so producción en Rusia, obviamente con una serie de regles que la ayenaben pa ser única y puramente comercializáu en Rusia (yá que dada les grandes cadenes de producción ruses podríen da-y un severu golpe a la producción italiana), a pesar de lo cual viéronse unos pocos exemplares en dichu país.

Destacar por ser daqué distintu al modelu de la Fiat, que yá yera un modelu dafechu aceptáu, y nel que se partía de soluciones téuniques clásiques (tracción posterior y exa posterior ríxidu, teniendo muelles y amortiguadores coaxiales), pero con amenorgamientos en ciertes partes, que nun afectaben la reputación del modelu orixinal, y qu'inclusive aportaron a distintives del mesmu, como frenos de discu delanteros, sistema de precalentamiento nes versiones iniciales, calefacción en tol habitáculo, ente otres carauterístiques.

Nel nuevu diseñu que s'afadría pa Rusia les llinies de la carrocería permaneceríen invariables, ye dicir; una llinia de tres volúmenes bien cuadrada, pero con munchos acabaos cromaos que-y daben una suntuosidá "bien a lo ruso".

Motorización[editar | editar la fonte]

El motor inicial yera'l motor Fiat OHV un cuatro cilindros con un solu árbol, 1,197 llitros y una potencia de 60 CV, que diba acopláu a una caxa de 4 cambeos de tipu manual.

Esti motor, diseñáu pol italianu Aurelio Lampredi, dexaba unes bones prestaciones pa la dómina (145 km/h) y unos consumos aceptables. La versión familiar (presentada unos pocos meses dempués) yera mecánicamente idéntica al sedán, pero tenía les rellaciones de cambeos más curties, lo que lu favorecía na so aceleración a plena carga, anque llindaba la so velocidá máxima nel tope menos 5 km/h.

Na producción soviéticu/rusa realizáronse munches cambeos téunicos, como la incorporación de motores de tipu rotativu, y cambeos estéticos bien "ruses", como una nueva parrilla delantera y trasera, maniyes cromaes; como les del "Special", y afectáronse toles variantes de dichu modelu, la berlina base y a la carroceta familiar, qu'inclusive sirvieron como "base" d'otra serie de modelos.

Los motores de la serie VAZ-2101 teníen dende esa entós la mayor capacidá de cilindraje y la meyor (por non dicir escelente) respuesta d'aceleración de tolos turismos soviéticu/rusos de la dómina. En combinación con una robusta tresmisión de cuatro velocidaes que brindó gran enfotu, inclusive a conductores con esperiencia; l'abonda fuercia y fiabilidá pa superar les serpenteantes montes de la xeografía rusa, y en xunto a los descensos y ascensos enllargaos de la mesma. La innovación foi mayoritariamente aplicada al circuitu de tipu zarráu nel sistema de refrigeración, diseñáu pa usu con anticonxelante namái

Los principales cambeos afectaron a los motores, que la so potencia amontar unos 5 CV de media en toles versiones, y nes versiones especializaes, que detentarían prestaciones percima de la versión familiar, y qu'inclusive incorporaben meyores no tocante al habitáculo y a les suspensiones. Antes d'eso, los modelos soviéticos de les otres clases de coches en circulación aprovir nel so depósitu de compensación de refrigerante con agua, y los sos radiadores de cutiu; los enllenaos con agua, apaecíen na temporada d'iviernu conxelaos, polo que yera necesariu "calecer los citaos depósitos" en frente de cada estacionamiento. y que gracies a l'apaición nes cais del VAZ-2101 crearíase una peramplia rede d'estaciones de serviciu algamadizos al públicu polo xeneral, lo que faía d'antes de la so llegada un problema recurrente; y que'l Soviét supremu diría solucionando; primero con redes d'autoservicios como les esistentes n'occidente, y con soluciones provistes polos inxenieros nes que s'ameyoraba'l diseñu del motor, que solucionar paliativamente cola adición d'un sistema de calentamientu, y reemplazando l'agua con fluyíu refrigerante los atascos del encendíu y del refrigerante.

Acabaos ya interior[editar | editar la fonte]

Nel VAZ-2101 utilizar por primer vegada interiores de plásticu d'alta calidá, na decoración de la so habitáculo internu; los cualos nun teníen nada que tarrece-y a la lluz solar direuta. Resumiendo lo anterior nun ye esaxeráu dicir que, xunto colos primeros coches VAZ-2101 que llegaren a la estinguida Xunión Soviética; la planta AvtoVAZ traxo a Rusia una serie amplia de nueves teunoloxíes y nuevos materiales, que-yos faía a estos coches equivalentes n'acabaos a cualquier coche vendíu n'occidente.

Variantes[editar | editar la fonte]

Una toma de les llinies de montaxe na planta de VAZ. na ciudá de Tolyatti, Rusia, en 1969 empecípiase la producción del coche, siendo retirada la so producción a les instalaciones d'Izhmash nel añu de 2009.
El primer VAZ-2101/Lada Zhiguli de producción, n'exhibición.
Una comparanza ente'l VAZ-2101 y el Fiat Polski 125p.
Radiopatrulla húngara basada nel VAZ-2104.
Una de les muestres del inxeniu cubanu, la Ladalimusina, fecha de la unión de dos carroceríes del VAZ-2101.
  • Lada Zhiguli/VAZ2101-2102 Sedán
Nome de Llista Motor Nome d'Esportación Años de Producción Notes
2101 1.2L Lada 1200 1970–1982 Volante a la izquierda
21011 1.3L Lada 1300 1974–1981 Volante a la izquierda
21012 1.2L - - Volante a la derecha
21013 1.2L Lada 1200 L 1977–1983 Volante a la izquierda
21016 1.5L - - Vehículu Policial
21018 1.3L - - Vehículu con motor Wankel
21019 2.3L - - Vehículu con motor Wankel
  • VAZ-2102 Station Wagon
Nome de Llista Motor Nome d'Esportación Años de Producción Notes
2102 1.2L Lada 1200 Combi 1972–1986 Volante a la izquierda
21021 1.3L Lada 1300 Combi 1978–1981 Volante a la izquierda.
21022 1.2L - - Volante a la derecha.
21024 1.3L - - Volante a la derecha.
21023 1.5L Lada 1500 Combi 1977–1984 Volante a la izquierda.
21026 1.5L - - Volante a la derecha.
  • VAZ-2103 Sedan
Nome de Llista Motor Nome d'Esportación Años de Producción Notes
2103 1.5L Lada 1500 1972–1984 Volante a la izquierda.
21033 1.3L Lada 1300 S 1977–1983 Versiones d'esportación namái
21035 1.2L Lada 1200SL 1972–1981 Versiones d'esportación namái
  • VAZ-2106 Sedan
Nome de Llista Motor Nome d'Esportación Años de Producción Notes
2106 1.6L Lada 1600 1976–2001/2005 Volante a la izquierda
21061 1.5L Lada 1500 DL 1976–1988 Volante a la izquierda, versión d'esportación; namái en Canadá.
21062 1.6L Lada 1600 1976–2001 Volante a la derecha, d'esportación namái
21063 1.3L Lada 1300 SL 1976–1988 Volante a la izquierda, versión económica
21064 1.6L Lada 1600 SL - Versión de luxu, d'esportación namái con caxa de 5 marches.
21065 1.6L - 1990–2001 Versión de luxu, d'esportación namái con caxa de 5 marches.
  • VAZ-2104 Station Wagon
Nome de Llista Motor Nome d'Esportación Años de Producción Notes
2104 1.3L Lada Nova 1300 Break
Lada Nova 1300 Ta
Lada Nova 1300 Family
1984–1994
21041 1.6L Lada Laika 2000–2004 Con caxa de 5 marches
21043 1.5L Lada Nova 1500 Break
Lada Nova 1500 Ta
Lada Nova 1500 Family
1984–2004 Versión con caxa de 5 marches.
21044 1.7L Lada Nova 1700 Break
Lada Nova 1700 Ta
Lada Nova 1700 Family
- Versión de exportacíon namái; sistema fuel injection del tipu CPI (Sistema de Puertu Central), proveniente de GM
21045 1.5L Diésel - - Versión de exportacíon namái; con un motor producíu so llicencia
21046 1.3L - - Volante a la derecha
21047 1.5L - - Versión de luxu del 21043, volante a la derecha
  • VAZ-2105 Sedan
Nome de Llista Motor Nome d'Esportación Años de Producción Notes
2105 1.3L Lada Nova
Lada 1300 L
1979–1995
21051 1.2L Lada Junior
Lada 1200 S
1979–1995
21053 1.5L Lada Nova
Lada Laika
1979–2004
21054 1.6L - - Versión Policial; vien con un tanque de gasolina y una batería adicional
21056 1.3L Lada Riva 1983–1997 Volante a la derecha
21057 1.5L Lada Riva 1983–1997 Volante a la derecha
21058 1.2L Lada Riva 1983–1997 Volante a la derecha
21059 - - - Versión Policial; vien con un Motor Wankel VAZ-4132
2105 VFTS 1.6L - 1982-2010 Versión d'altu desempeñu, fornida con un motor de 160 hp (119 kW) de fuercia motor y turbocargador (1.8l con un turbo d'almisión y cerca de 240 HP de fuercia)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://lada-auto.ru/cgi-bin/models.pl?model_id=4935&branch=tth
  2. «Fiat 124 berlina/saloon dimensions». Carsfromitaly.net. Consultáu'l 13 d'avientu de 2011.
  3. «Fiat 124 station wagon dimensions». Carsfromitaly.net. Consultáu'l 13 d'avientu de 2011.
  4. http://sp.rian.ru/news/20070518/65717612.html
  5. La Zhiguli va in pensione. Alvolante.it. Consultáu'l 11-12-2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]