Long Walk to Freedom

De Wikipedia
Long Walk to Freedom
obra escrita, autobiografía y edición
Datos
Autor Nelson Mandela
Fecha 1994 y 1995
Xéneru autobiografía
Llingua de la obra inglés
Editorial orixinal Little, Brown and Company
País orixinal Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
ISBN ISBN 978-0-316-54818-2
OCLC 39296287
Obres derivaes Mandela: Long Walk to Freedom
Cambiar los datos en Wikidata

'Long Walk to Freedom (n'asturianu Un llargu camín a la llibertá) ye una obra autobiográfica escrita pol ex-presidente sudafricanu Nelson Mandela y publicada en 1994 por Little Brown & Co. El llibru describe'l so niñez, mayoría d'edá, educación y 27 años en prisión. Col réxime del apartheid Mandela yera consideráu como terrorista y foi encarceláu na isla Robben pola so implicación como líder del entós illegal Congresu Nacional Africanu. De magar, llogró reconocencia internacional pola so llucha dende la presidencia por reconstruyir la sociedá segregacionada del país.[1] Los últimos capítulos del llibru describen el so ascensu políticu y la so creencia de que la llucha sigue contra l'apartheid en Sudáfrica.

Mandela añadió la siguiente dedicatoria'l so llibru: a los mios seis fíos: Madiba y Makaziwe (la mio primer fía) que morrieron, y a Makgatho, Makaziwe, Zenani y Zindzi, que'l so sofitu y ciñu atesoro; a los mios ventiún nietos y trés bisnietos que tanto quiero; y a tolos mios collacios, amigos y compañeros sudafricanos a quien sirvo y que'l so coraxe, determinación y patriotismu siguen siendo la mio fonte d'inspiración".

Resume[editar | editar la fonte]

Dientro de les primeres partes de l'autobiografía, Mandela describe la so educación mientres la so niñez y adolescencia en Sudáfrica y la so conexón cola dinastía real Thembu. El so nome de neñu yera Rolihlahla, que podría traducise como tira de la caña d'un árbol o como un eufemismu pa alborotador.

Más palantre, Mandela describe la so educación nun colexu Thembu llamáu Clarkebury y dempués na estricta escuela de Healdtown. Menta la so educación na universidá de Fort Hare y les sos práutiques de derechu más tarde.

Na segunda parte del llibru, introduz aspeutos políticos y sociales del apartheid en Sudáfrica y les influencies de los políticos como Daniel François Malan, quien estableció los mínimos de les llibertaes africanes, empezando oficialmente coles polítiques de apartheid. Mandela xunir al Congresu Nacional Africanu en 1950 y describe la so organización como táctiques y bases propies d'una guerrilla pa lluchar contra l'apartheid.

En 1961 Mandela foi lleváu a prisión per enguizamientu a la fuelga y l'abandonu del país ensin pasaporte, polo que la so sentencia foi de cinco años na cárcel. Sicasí, pocu dempués sentencióse-y a cadena perpetua por sabotaxe no que se conoz como Xuiciu Rivonia pol xuez Quartus de Wet, en llugar d'una posible sentencia a muerte. (p. 159)

Mandela describe'l so tiempu en prisión na isla Robben y en Pollsmoor. Esos 28 años quedaron marcaos pola crueldá de guardar afrikaner, trabayos agotadores y les nueches en minúscules celdes casi inhabitables. A diferencia del so biógrafu Anthony Sampson, Mandela nun acusa al guarda James Gregory d'inventase una amistá col so prisioneru. El llibru de Gregory Goodbye Bafana falaba de la vida de la familia de Mandela y describía a Gregory como amigu cercanu. Acordies con Mandela: La Biografía Autorizada, la posición de Gregory yera de censor de cartes apurríes al futuru presidente y ye según afayó los detalles de la vida personal de Mandela, de los cualos fixo dineru por aciu el so llibru. Mandela plantegó demandáse-y por romper tal enfotu.[2] En Un llargu camín escontra la llibertá Mandela solo señala de Gregory: yo nun lu conociera realmente bien, pero él sí a nós porque fuera'l responsable de revisar el corréu que recibíamos y unviábamos.[3]

Darréu a la so sentencia, Mandela atopar col presidente sudafricano Frederik Willem de Klerk y foi lliberáu en 1990. A diferencia del reporte del so amigu Anthony Sampson, el llibru de Mandela nun trata la presunta complicidá de de Klerk na violencia de los años 80 y 90 o'l papel del so exmujer Winnie Mandela en tal sangría. Foi en 1994 cuando foi nomáu presidente de Sudáfrica.

Crítiques[editar | editar la fonte]

El llibru ganó'l Premiu Alan Paton en 1995 y traducióse a diverses llingües, incluyendo una traducción al afrikaans por Antjie Krog.

Adautación cinematográfica[editar | editar la fonte]

Un llargu camín escontra la llibertá afíxose al cine col títulu Mandela: Un llargu camín escontra la llibertá, dirixida por Justin Chadwick, escrita por William Nicholson y producida por Anant Singh. Mandela concedió personalmente los derechos de la película a la compañía de Sinh antes de 2009. Singh cree que como ta basada nos mesmos escritos de Mandela, va ser la imaxe definitiva d'él.[4] En febreru de 2012, l'actor inglés Idris Elba confirmó que roblara pa encarnar a Mandela na película.[5] El preestreno tuvo llugar el 29 de payares de 2013 n'Estaos Xuníos.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Sampson, Anthony (1999). Mandela: The Authorised Biography. HarperCollins. ISBN 0-00-638845-0.
  • Mandela, Nelson (1995). Long Walk to Freedom: The Autobiography of Nelson Mandela. Little Brown & Co. ISBN 0-316-54818-9.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Spencer, Clare (29 de xunetu de 2011). «The pitfalls of naming places after famous people» (n'inglés). BBC News. https://www.bbc.co.uk/news/magacín-14323173. 
  2. Mandela: La Biografía Autorizada, páx. 217.
  3. Mandela, Nelson. Un llargu camín escontra la llibertá, páx. 614.
  4. Staff (13 de marzu de 2009). Xinhua News Agency (ed.): «Mandela's autobiography Long Walk to Freedom to be adapted into filme» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 16 de marzu de 2009. Consultáu'l 13 de marzu de 2009.
  5. «Confirmed! Idris Elba set to play Nelson Mandela in Biopic» (inglés). Huffington Post. Consultáu'l 23 de febreru de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]