Aeropuertu Internacional de Kandahar

Coordenaes: 31°30′26″N 65°51′01″E / 31.5072°N 65.8503°E / 31.5072; 65.8503
De Wikipedia
Aeropuertu Internacional de Kandahar
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: KDH • OACI: OAKN
Llocalización
PaísBandera d'Afganistán Afganistán
Provincia Kandahar
Ciudá Kandahar
Coordenaes 31°30′26″N 65°51′01″E / 31.5072°N 65.8503°E / 31.5072; 65.8503
Aeropuertu Internacional de Kandahar alcuéntrase n'Afganistán
Aeropuertu Internacional de Kandahar
Aeropuertu Internacional de Kandahar
Aeropuertu Internacional de Kandahar (Afganistán)
Altitú 1015 m
Historia y usu
Xestión Ministry of Transport and Civil Aviation (en) Traducir
Fuerza Aérea Afgana (es) Traducir
Apoyo Decidido (es) Traducir
Orixe del nome Kandahar
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Kandahar
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Aeropuertu Internacional de Kandahar (IATA: KDHOACI: OAKN), conocíu a cencielles como Aeropuertu de Kandahar, ta asitiáu a 16 quilómetros al sureste de la ciudá de Kandahar, nel sur d'Afganistán.

L'aeropuertu foi construyíu na década de los 60 polos Estaos Xuníos gracies a un programa de l'Axencia de los Estaos Xuníos pal Desarrollu Internacional (USAID). Unu de los hipotéticos usos que se-y diera sería sirvir de base aérea avanzada en casu de guerra contra la Xunión Soviética. En 1979, mientres la Guerra d'Afganistán (1978-1992), l'aeropuertu yera usáu polos soviéticos y sufrió graves daños nos años siguientes por causa de los combates. Nel 2001 ver de nuevu estropiáu pola guerra liderada polos Estaos Xuníos tres el 11-S.

En 2007 l'aeropuertu terminó un procesu de reconstrucción lo que dexó retomar operaciones con vuelos civiles y militares.[1] Dende 2006 les instalaciones fueron curiaes por fuercies canadienses, pero con presencia constante d'otros exércitos de la OTAN.

Mientres el branu son habituales tormenta de polvu qu'enzanquen el so llocalización dende'l cielu, circunstancia agravada pol pocu contraste ente la pista y el terrén desértico que la arrodia. Pela nueche ye más fácilmente visible gracies al llume del aeropuertu.

Historia[editar | editar la fonte]

Construcción[editar | editar la fonte]

L'aeropuertu construyir ente los años 1956 y 1962 cola ayuda de consultores norteamericanos, con un presupuestu de 15 m$. L'arquiteutura de les instalaciones tien una gran semeyanza colos edificios estauxunidenses de la dómina y convirtióse n'unu de los aeropuertos más importantes d'Asia Central. El propósitu orixinal pal que foi diseñáu foi sirvir de sofitu pa vuelos internacionales dexando recargar a los aviones de héliz nes sos rutes ente Oriente Mediu y el Sureste Asiáticu. Sicasí, al poco tiempu, cola apaición de los aviones de reaición, eses escales téuniques yá nun yeren necesaries, decayendo el númberu de tráficos nel aeropuertu nes décades posteriores.[2] Desque foi apostráu a ser una base aérea creció la posibilidá de que fora utilizáu polos Estaos Xuníos nuna guerra contra l'antigua Xunión Soviética.

Periodu soviéticu[editar | editar la fonte]

Mientres la ocupación soviética d'Afganistán, l'aeropuertu de Kandahar foi intensamente utilizáu pol exércitu coloráu, tantu pa sirvir de ponte loxística cola Xunión Soviética como pa ser la base de los cazabomarderos qu'atacaben a los muyahid.

Los combates na redoma de Kandahar fueron especialmente intensos mientres la guerra. Sicasí, l'aeropuertu quedó relativamente intactu hasta'l final del conflictu. La pista d'aterrizaxe, que sí que foi unu de los elementos estropiáu, foi reconstruyíu a mediaos de la década de los 90 pola ONX pa dexar vuelos de calter humanitariu.

Periodu talibán y Fuercia Internacional d'Asistencia pa la Seguridá[editar | editar la fonte]

2005

L'aeropuertu foi utilizáu principalmente mientres estos años pa propósitos militares y humanitarios, acoyendo vuelos regulares de les Naciones Xuníes y del Comité Internacional de la Cruz Roja de y dende Kabul, Jalalabad, Herat y Peshawar, Paquistán. Ariana airlines (l'aereollinia nacional afganistana de la dómina) tenía vuelos ocasionales ente Kandahar, delles ciudaes del país y Paquistán.[3]

N'avientu de 1999, l'aeropuertu de Kandahar convertir en noticia al ser l'escenariu onde unos terroristes pakistaníes, que secuestraren y fixeren aterrizar el vuelu 814 de Indian Airlines, esixeron al gobiernu de la India la lliberación de 5 supuestos terroristes y el so regresu a casa en cuenta de dexar con vida a los rehenes. Anque los detalles de les conversaciones ente la India y Paquistán nun trescendieron, trés presos encarcelaos na India fueron lliberaos.

Al empiezu de la guerra de 2001, los marines aterrizaron nel aeropuertu y tomaron el control de les instalaciones. Nel contestu de la Operación Llibertá Duradera, la Real Fuercia Aérea y Armada Britániques esplegaron un escuadrón d'Harrier GR7A p'apurrir sofitu aereu cercanu a les fuercies terrestres de la coalición.[4] Ocho F-16 de la Real Fuercia Aérea Holandesa fueron treslladaos al aeropuertu de Herat a finales de 2006 pa sofitar aiciones de la OTAN nel sur del país.

El gobiernu afganistanu foi lentu nel arreglu de les instalaciones estropiaes per años de combates y falta total de caltenimientu, pero finalmente los xardinos, aseos, restoranes y zones interiores fueron restauraos. Cola transición en 2005 de la terminal de pasaxeros de manes norteamericanes a les afganistanes, los vuelos civiles reiniciáronse.

En payares de 2005, tres el zarru de la base Camp Julien en Kabul, qu'acoyía a gran númberu de soldaos canadienses n'Afganistán, gran parte d'estos fueron treslladaos a la provincia de Kandahar. L'aeropuertu sirve de base pa los equipos de reconstrucción provincial de la zona y ye curiáu por personal de la ISAF.

Incidentes nel aeropuertu[editar | editar la fonte]

Dende 1985 l'aeropuertu foi escenariu de 5 incidentes de gravedá que causaron la muerte siquier 15 persones. El más tráxicu asocedió'l 11 de xunetu de 1985, cuando un Antonov 12 de la Fuercia Aérea Soviética foi baltáu por un misil pereciendo los 14 ocupantes.[5]

Aereollinies y destinos[editar | editar la fonte]

Un avión de Kam Air nel aeropuertu de Kandahar.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Saeed Zabuli (30 de payares de 2007). «AAA begins flights for Kandahar» (inglés). Pajhwok Afghan News. Archiváu dende l'orixinal, el 19 de xineru de 2008. Consultáu'l 5 d'avientu de 2008.
  2. Kaplan, Robert(2001); Soldiers of God: With Islamic Warriors in Afghanistan and Pakistan; Vintage Departures; ISBN 1-4000-3025-0, páxs.185-186
  3. Kaplan, p.186
  4. «Scramble! Scramble! Scramble!" Harriers get tough in Afghanistan» (inglés). Ministeriu de Defensa británicu (25 d'agostu de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de mayu de 2008. Consultáu'l 5 d'avientu de 2008.
  5. «Criminal Occurrence description 11 JUL 1985» (inglés). Aviation Safety Network. Consultáu'l 5 d'avientu de 2008.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]