Avión de reaición

De Wikipedia
Avión de reaición
clase de aeronave por propulsor (es) Traducir
aeronave propulsada (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Un avión de reacción,[1] avión a reacción, o de propulsión a esquita[2] (del inglés jet que significa; remexu) '),[2] ye un mediu de tresporte (un vehículu aereu, vease avión) propulsado por motores de reaición que xenera un remexu de gases escontra tras, emburriando l'avión palantre, según les Lleis de Newton. Los aviones a reacción fueron un saltu na aviación, tanto comercial como militar, poles grandes ventayes en prestaciones como en maniobrabilidad que dexa; non tantu en consumu polo qu'a principios del sieglu XXI perdiera daqué de terrenal sobre les aeronaves de turbohélizs.[3]

L'aviación de reacción supunxo una revolución na aeronáutica tan grande como la invención del propiu avión[4] al dexar vuelos de mayor altitú y, por tanto, mayor autonomía, abrir la puerta a l'aviación supersónica y hipersónica, dexaben aumentar la potencia col aumentu de la velocidá,[5] desenvolver les rutes intercontinentales ensin escales o una nueva xeneración de caces, ente otres.

Principios de l'aviación de reacción[editar | editar la fonte]

Como se dixo l'aviación de reacción básase cuasi por entero nel motor de reacción. Los principios de la reacción conocer dende muncho primero d'apaecer los primeres prototipos alemanes; lo que faltaba yera la téunica metalúrxica que dexara disponer d'una aleación capaz d'aguantar les temperatures a les que salen los gases y los distintos tipos d'escomiu que sufren les toberas.[4]

L'aviación de reacción militar[editar | editar la fonte]

Heinkel He 178

Los alemanes y estauxunidenses primeru y el restu de países desenvueltos dempués, trabayaben yá antes de la Segunda Guerra Mundial na teunoloxía de reacción y n'aleaciones col puntu de fusión lo suficientemente eleváu como pa podeles utilizar. Empecipiáronse dellos proyeutos, como'l Heinkel He 178 o'l Bell P59A. Magar los esfuercios de dambos bandos, nun llograron disponer de los primeros aviones realmente operativos hasta casi'l final de la guerra, cuando'l He 178 yá algamaba los 450 km/h en combate. Los británicos introducieron el Gloster Meteor, y los alemanes el Messerschmitt Me 262 en 1944, los estauxunidenses el P-80 Shooting star y el Nakajima J9Y xaponés, deriváu del Me 262 un añu más tarde, xunto a otros posteriores como'l Heinkel He 162.

Les ventayes d'estos aparatos sobre los convencionales yeren numberoses y gracies a elles llograron ablayar una proporción d'adversarios cimeru a modelos anteriores. Sicasí cuntaben cola desventaxa de ser bien lentos nel aterrizaxe y despegue, polo que los aliaos emplegaben la so inmensa superioridá aérea dando vuelta sobre les bases aérees de les Luftwaffe, aguardando l'apaición d'un caza o bombarderu pa destruyilo.

L'aviación de reacción civil[editar | editar la fonte]

El De Havilland Comet foi'l primera avión comercial de reacción.

Anque un pocu más tarde, la industria tamién vio les ventayes de los nuevos motores pa los aviones comerciales y de carga.

El primer avión comercial con motores de reacción foi'l De Havilland Comet qu'en mayu de 1952 realizó'l vuelu Londres - Johannesburgu en 24 hores y con cinco escales provocando una conmoción ensin igualar hasta la entrada en serviciu de Concorde.[6] El Comet resultó un aparatu extraordinariamente avanzáu pa la so dómina, tantu que los sos competidores nun sabíen esautamente cómo competir con él. La presión na cabina yera'l doble de cualesquier otru, lo que dexaba volar a una altitú de cruceru de 12.192 m y, por tanto, trate bien pocu afeutáu pola meteoroloxía. Asina llograba dos años dempués realizar la ruta Londres - Ḥartum ensin escales (4.930 km).

Tanto'l Comet como los aparatos que lu siguieron yeren toos subsónicos, pudiendo algamar Mach 0,8 o Mach 0,82, onde les ondes de presión empiecen a estruyise y a xenerar anomalíes. Pa consiguir aviones más rápidos, que pudieren cruciar l'Atlánticu en menos de cuatro hores en llugar d'ocho, soviéticos, estauxunidenses y europeos trabayaron por separaos n'aviones de pasaxeros supersónicos.

El Tu-144 foi'l primer tresporte supersónicu en volar.

El primer aparatu en volar foi'l Tupolev Tu-144 qu'en 1963 voló como prototipu cerca de Moscú y en xineru de 1969 como avión de tresporte de pasaxeros con capacidá pa 121 pasaxeros, a Mach 2,35 y una autonomía pretendida de 6.435 km. En 1973 un Tu-144 ameyoráu estrellábase cerca de París. En 1975 otru aparatu llograba tresportar correspondencia ente Moscú y Alma-Ata; pero posiblemente precisaba utilizar la pos-combustión colo que'l costu por trayeutu resultaba prohibitivu y quedó fora de serviciu en 1985 o antes.[6]

N'Estaos Xuníos la Boeing presentó un aparatu d'ala trémbole capaz de tresportar a 300 pasaxeros, a una velocidá de 2,7 Mach y una altitú de 21.335 m, convirtiéndolo nel tresporte supersónicu más grande y más rápidu.[ensin referencies] Pero en 1969 tuvo que camudar l'ala por una en forma de delta calteniendo la mesma velocidá, lo qu'esixía un fuselaxe de titaniu. Finalmente tuvo d'abandonar el proyeutu en 1971.

El Concorde foi'l segundu avión supersónicu en llevar pasaxeros.

Pela so parte Francia y Gran Bretaña roblaron l'alcuerdu de repartu de trabayu en 1962 pa un avión capaz de superar Mach 2. El proyeutu vivió munchos problemes, medríes de costos, incertidumes polítiques ya inclusive el deséu per parte de recién entráu gobiernu Llaborista inglés d'abandonar el proyeutu, hasta que supieron de la esistencia d'una clausa pa evitar abandonos qu'ellos mesmu incluyeren por si los franceses nun yeren lo bastante decidíos. Finalmente'l Concorde 001 desapegaba y aterrizaba en Toulouse el 2 de marzu de 1969, el Concorde 002 desapegaba y aterrizaba de Filton n'abril del mesmu añu.

En 1975 volaba'l primera Concorde de serie y en 1976 empezaben a tresportar pasaxeros ente Heathrow y Baḥréin los británicos y ente París y Rio de Janeiro los galos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. REAL ACADEMIA ESPAÑOLA Diccionario de la lengua española - Ventena segunda edición
  2. 2,0 2,1 Jorge García de la Cuesta Terminoloxía aeronáutica
  3. Luis Calvo, Lo políticamente correcto, nᵘ 291 d'Avión Revue, Motorpress-Ibérica, Madrid, setiembre de 2006
  4. 4,0 4,1 A. Esteban Oñate, Resistencia al calor material pa motores turborreactores, nᵘ 279 d'Avión Revue, Motorpress Ibérica, Madrid, setiembre de 2005
  5. A. Esteban Oñate, La poscombustión, un tragu de JP a Mach 1, nᵘ 292 d'Avión Revue, Motorpress-Ibérica, Madrid, ochobre de 2006
  6. 6,0 6,1 Nigel Hawkes, Vehículos, Editorial Debate, Madrid, 1992, ISBN 84-7444-575-2