El xoyeru

De Wikipedia
El Xoyeru
Datos d'observación
(Dómina J2000.0)
Tipu Cúmulu abiertu
Ascensión reuta 12h 53m 42s[1]
Declinación -60° 22′ 0″[1]
Distancia 6.440 al
Magnitú aparente (V) 4.20
Constelación Cruz del Sur
Otres designaciones
NGC 4755,
Cúmulu de Kappa Crucis,
Melotte 114[1]
[editar datos en Wikidata]

El Xoyeru (tamién conocíu como NGC 4755) o Kappa Crucis, ye un cúmulu estelar abiertu que toma'l so nome de la diversidá de colores que presenten les sos estrelles, les que se ven como si fueren "xoyes". Alcuéntrase na constelación de Crux o la Cruz del Sur. Como Kappa Crucis, tien denominación de Bayer, a pesar de que se trata d'un grupu en llugar d'una estrella individual .

Ye unu de los meyores cúmulos abiertos, afayáu por Nicolas Louis de Lacaille cuando s'atopaba en Sudáfrica mientres 1751-1752. Esti grupu ye unu de los más pequeños conocíos, con una edá envalorada de namái 14 millones d'años. Tien una magnitú aparente de 4.2, ta asitiáu a 6.440 años lluz de la Tierra y contién alredor de 100 estrelles.

Posición onde apuntar el telescopiu. Al tar al llau de la cruz del sur ye namái visible dende l'hemisferiu sur.

Descripción[editar | editar la fonte]

Esti famosu grupu de nueves estrelles brilloses foi nomáu "El Xoyeru" cuando Sir John Herschel describir como "una caxa de diverses piedres precioses de color", al referise a la so observación nel telescopiu. El color naranxa brillante de estrellar Kappa Crucis oldea fuertemente contra la so predominantemente azul compañeru. Kappa Crucis ye una nueva estrella n'etapa de superxigante colorada, lo qu'indica que, paradóxicamente, la so vida ta llegando al so fin. El grupu paecer a una estrella a güeyu y apaez cerca de la estrella más oriental de la Cruz del Sur (beta Crucis), polo que namái ye visible dende'l hemisferiu sur.

Intereses[editar | editar la fonte]

Ye unu de los puntos favoritos pa reparar polos astronomos aficionaos novicios.

Galería[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Coordenaes: Sky map 12h 53m 39s, -60° 21 42.12