Derechos conexos

De Wikipedia

Derechos conexos ye un términu rellacionáu cola llei de derechos d'autor y copyright pa referise a derechos similares a los derechos d'autor; provién de les lleis anglosaxones, los derechos conexos son parte del marcu xurídicu del copyright.

Situación internacional[editar | editar la fonte]

La definición de derechos conexos ye distinta en cada país. De normal entienden los derechos de los intérpretes, productores de fonogramas y radiodifusores.

Los derechos conexos tán contemplaos internacionalmente pola Convención Internacional sobre la Proteición de los Artistes Intérpretes o Ejecutantes, Los Productores de Fonogramas y los Organismos de Radiodifusión, conocida como la Convención de Roma, roblada en 1961 y alministrada pola OMPI.

Los Derechos Conexos son aquellos relativos a protexer los intereses xurídicos de ciertes persones yá sían físiques o d'esistencia ideal y que contribúin a poner les obres a disposición del públicu. Son susceptibles de proteición principalmente los artistes intérpretes o ejecutantes, los productores de grabaciones y los organismos de radiodifusión; pero dicha mención ye puramente enunciativa, yá que nun llinda a protexer a otros tipos de suxetos que promuevan la esposición de la obra o la forma específica d'esponela, yá que tamién como exemplu podría citase a editores, promotores, difusores de medios dixitales non radiales, etc.

La Convención de Roma de 1961 ye la base internacional na cual esprésense estos derechos y se promueve la so proteición por un plazu de 20 años dende l'adquisición del derechu, ye dicir desque s'interpretó la obra, o desque s'espublizó; del mesmu esiste otru alcuerdu internacional más específicu y aplicable a la nuesa dómina, los ADPIC (alcuerdu relativu a derechos de propiedá intelectual relatives al comerciu) determinaos na Ronda d'Uruguái de la OMC de la mesma estableciéronse pautes de proteición d'estos derechos. El ADPIC establecen proteición de los productores ya intérpretes, tocantes a los sos derechos, de 50 años y los derechos de los radiodifusores de tan solo 20 años.

Nel añu 1996 realízase'l tratáu WPPT (tratáu de la OMPI sobre interpretación y fonogramas qu'entró a valir en 2002, que ampara l'espardimientu na Internet.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]