Cristobalina Fernández de Alarcón

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Cristobalina Fernández de Alarcón
Vida
Nome completu Cristobalina Fernández de Alarcón
Nacimientu Antequera1576 [[(Gregorianu)]]
Fallecimientu 16 de setiembre de 1646
Estudios
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu escritora y poeta
Xéneru artísticu poesía
Cambiar los datos en Wikidata

Cristobalina Fernández de Alarcón (Antequera, provincia de Málaga, 1576 - íd., 16 de setiembre de 1646) foi una poeta malagueña del Sieglu d'Oru.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fía natural, pero reconocida, del escribán públicu Gonzalo Fernández Perdigón, quien-y dexó n'heriedu la quinta parte de tolos sos bienes, según testamentu otorgáu'l 6 de mayu de 1597. La so familia yera pudiente y la so tía Beatriz de Rivera pudo espacha-y una escelente educación gramatical y llatina con preceptores como Bartolomé Martínez y Juan d'Aguilar, de forma que pasó a formar parte del colectivu femenín d'humanistes que Quevedo llamó despectivamente "hembrilatinas", xuntu con Luisa Sigea, Francisca de Nebrija, Luisa de Medrano y Beatriz Galindo, ente otres; dientro d'elles foi la poeta más importante ya influyente.

En 1591 contraxo un primer matrimoniu col comerciante malagueñu Agustín de los Ríos en Santa María, del que enviuda en 1603; depués celebró les sos segundes nupcias en 1606 col estudiante d'ascendencia portuguesa Juan Francisco Correa, con quien tendría cuatro fíos: María, Manuela, Ana y Francisco. Nun se caltien tola so obra. Ganó diversos certámenes lliterarios, lo que-y valió les crítiques airaes de Francisco de Quevedo y de Luis de Góngora. De la so abondosa obra, sicasí, non más subsistieron quince poemes.

Sostuvo una rellación platónica col poeta de la Escuela antequerano-granadina Pedro d'Espinosa, que-y inspiró'l so «Cantar amorosu» y apaez nos sos versos col nome de "Crisalda"; despechado, Pedro D'Espinosa fíxose sacerdote y retiróse a la ermita de la Madalena tres el segundu matrimoniu de la escritora. Col so segundu home vivió en Estepa ente 1614 y 1616, trabayando pal Marquesáu d'Estepa marqués d'Estepa. Enviudó per segunda vegada y treslladóse de nuevu a Antequera con una de les sos fíes. Cultivó temes relixoses y místicos, pero tamién los profanos, ganando numberosos premios en xustes y certámenes poéticos con sonetos, quintillas y comedies en versu. Cuando Lope de Vega llegó a Antequera en 1602, visitar y allabar como la musa antequerana» o la «sibila de Antequera» na so Lloréu de Apolo.

En 1615 escribió'l so poema más famosu pa celebrar la beatificación de Santa Teresa de Jesús, premiada nunes xustes poétiques en Córdoba en 1616. Ta soterrada na parroquia de San Sebastián de la so Antequera natal.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]






Cristobalina Fernández de Alarcón