Copa del Rei de fútbol 1911

De Wikipedia
Copa del Rei de fútbol 1911
Xeneral
Deporte fútbol
Estáu España
Data de principiu 9 d'abril de 1911
Data de fin 15 d'abril de 1911
Edición 9
Ganador Athletic Club
Eventu final 1911 Copa del Rey Final (en) Traducir
Estadístiques
Participantes 10
Partíos disputaos 8
Cronoloxía
Copa del Rei de fútbol 1910 Copa del Rei de fútbol 1911 Copa del Rei de fútbol 1912
Cambiar los datos en Wikidata

La Copa del Rei de Fútbol 1911 ye la novena edición d'esta competición. El tornéu apostar nel campu de Jolaseta, asitiáu nel barriu de Neguri de Getxo (Vizcaya) ente'l 9 y el 15 d'abril de 1911 y foi ganáu pol Athletic Club, siendo'l cuartu títulu de Copa llográu polos bilbainos.

La edición de 1911 carauterizar por ser una de les más convulsas de la hestoria del tornéu arriendes de una denuncia por alliniación indebida contra l'equipu anfitrión del tornéu, el Athletic Club. Esta denuncia nun espolletó, pero acabó causando incidentes, protestes airaes d'otros equipos y la retirada de dellos d'ellos; lo que torgó un desenvolvimientu normal del tornéu. Como nota histórica, cabo reseñar que'l Athletic Club, zusmiu'l tornéu con hasta cinco xugadores del Club Atlético de Madrid que naquella dómina yera sucursal del equipu bilbaín.[1][2]

Tornéu en Vizcaya[editar | editar la fonte]

Pa poner fin a la cisma de l'anterior edición que favoreció la celebración de dos campeonatos, la Federación Española de Clubes de Fútbol aceptó que'l tornéu de copa va apostar por primer vegada en Vizcaya. D'esta forma satisfaía les reclamaciones de los equipos disidentes, que reclamaben que'l tornéu nun s'apostara siempres en Madrid y que fuera entamáu na ciudá del ganador de l'anterior edición. Puesto que el Athletic Club ganara'l tornéu de Copa de los equipos non federativos del añu anterior, la Federación decidió entamar el tornéu de Copa en Jolaseta, el campu de fútbol que'l Athletic Club tenía nel conceyu vizcaín de Getxo. Eso dexó reconducir la cisma y dexó la presencia del Athletic y de la Real Sociedad de Fútbol nel tornéu entamáu pola Federación. El Madrid F. C., tercer equipu que protagonizó la dixebra del añu anterior, taba n'hores baxes y nun allegó a Vizcaya.

Equipos participantes[editar | editar la fonte]

Los equipos qu'allegaron al tornéu de Getxo fueron: Athletic Club, Bilbao (nun confundir con Bilbao F. C.), F. C. Barcelona, C. D. Español de Barcelona, Sociedad Gimnástica Española, Real Club Fortuna de Vigo, Santander Foot-ball Club, Real Sociedad de Fútbol y los equipos de les Academies d'Artillería, Caballería ya Infantería. El Real Club Deportivo de La Coruña y l'equipu de l'Academia d'Inxenieros dar de baxa a última hora.

Fase final[editar | editar la fonte]

Na primer xornada, apostada'l 9 d'abril enfrentar nuna ronda previa los dos equipos locales, el Athletic Club y el Bilbao, venciendo a la Fortuna de Vigo y a l'Academia d'Artillería respeutivamente por 2-0 y 2-1. Sicasí tres la disputa d'estos partíos españó la gran polémica. Los integrantes de la Real Sociedad denunciaron que'l Athletic incurriera n'alliniación indebida nel partíu ante la Fortuna de Vigo. La denuncia taba basada en que los bilbainos alliniaren a dos xugadores ingleses, Sloop y Martin, que nun cumplíen la condición federativa de llevar dos años morando n'España, condición que sí cumplía otru tercer xugador inglés del equipu, Veitch. Los donostiarras pidieron la retirada de los xugadores estranxeros y la repetición del partíu. La denuncia nun espolletó. La tensión foi n'aumentu hasta llegar al puntu de que los xugadores de la Real Sociedad retirar del tornéu y tornaron a San Sebastián, a pidimientu de los sos propios padres.

A otru día l'Español de Barcelona desfacer de l'Academia d'Infantería y l'Academia de Caballería del Santander Foot-ball Club. El día 12 d'abril completáronse los partíos de cuartos col derby ente equipos bilbainos, que ganó'l Athletic con claridá, y el F. C. Barcelona-Sociedad Gimnástica Española. Nel partíu ente Barcelona y Gimnástica volvió desamarrase l'escándalu. El Barça ganó con autoridá por 4-0, pero los madrilanos impugnaron el partíu. Nesti casu la Federación dio la razón a la impugnación y ordenóse repitir el partíu. El Barcelona negóse y por ello foi descalificáu. Distintos cróniques atestíguan la esistencia d'una agresión física con una llave inglesa a un xugador de la Gimnástica nel hotel de concentración que tenía en Bilbao.

El 14 d'abril, nel partíu de semifinales, producióse un plante del Español y l'Academia de Caballería que se negaron a xugar el so partíu en solidaridá cola Fortuna de Vigo. Mientres nel otru partíu, diose tamién un desenllaz insólitu. Nel descansu, cuando'l Athletic ganaba por 2-0, los xugadores de la Gimnástica de Madrid retirar del alcuentru, aduciendo que de xugar la segunda parte diben perder el tren que los llevaba a Madrid.

El tornéu diba terminar de forma llamentable y caótica, ensin apostase una final, pero finalmente l'Español de Barcelona, reconsideró la so postura de boicó, decidió quedase en Getxo y aposta-y el títulu al Athletic na final.

Resultaos[editar | editar la fonte]

Octavos de final Cuartos de final Semifinal Final
 9 d'abril  10 y 12 d'abril  14 d'abril  15 d'abril
                           
           
 Athletic Club[n 1]  2
 Fortuna de Vigo  0  
 Athletic Club  4
   Bilbao 1  
 Bilbao  2
 A. A. Segovia  1  
 Athletic Club  2
   Gimnástica de Madrid[n 2]  0  
     
       
 F. C. Barcelona[n 3]  4
   Gimnástica de Madrid  0  
     
       
 Athletic Club  3
   C. D. Español  1
     
       
 C. D. Español  6
   A. I. Toledo  0  
     
       
 C. D. Español[n 4]   
   A. C. Valladolid     
     
       
 A. C. Valladolid  1
   Santander Foot-ball Club  0  
     
       

===Final apostóse'l 15 d'abril de 1911 nel campu de Jolaseta. El partíu foi claramente ganáu pol Athletic Club por 3-1. Los goles bilbainos fueron marcaos por Veith, Belaunde y Garnica. El gol españolista marcar Neyra. Curiosamente, nel Athletic Club nun xugó la final nengunu de los xugadores ingleses causantes del discutiniu.


Plantía:Ficha partíu de fútbol

Campeón
Athletic Club
4º títulu

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. El Athletic Club foi denunciáu por alliniación indebida, pero la denuncia nun espolletó.
  2. La Gimnástica solo apostó la primer parte del partíu de semifinales. Al descansu y con 2-0 en contra, decidieron dar per rematáu'l partíu y asina nun perder el tren que teníen que coyer esi mesmu día en direición a Madrid
  3. El F. C. Barcelona ganó'l partíu pero la Gimnástica impugnó l'alcuentru y la federación ordenó que se repitiera. Los azulgranas consideraron la decisión inxusta y negáronse a xugar de nuevu. El Barcelona foi descalificáu y la Gimnástica pasó de ronda.
  4. Los dos equipos decidieron retirase en solidaridá cola Fortuna de Vigo, anque con posterioridá l'Español reconsideró la so postura y quedóse p'apostar la final al Athletic. Otra versión cunta que los xugadores de l'Academia de Caballería tuvieron que retirase antes del alcuentru por ser reclamaos d'urxencia nel so reximientu.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Arnáiz, Luis; Salazar, Bernardo; Martialay, Félix. 100 Finales de Copa "Historia del Campeonatu d'España". Interviú, RTVE y RFEF.
  • Velasco, Santiago. «Copa del Rei Alfonsu XIII 1911». Linguasport.



  1. [1] La Sucursal Apodera
  2. [2] TVE Historia del Atlético de Madrid