Condensación

De Wikipedia


Condensación
Transición de fase
Cambiar los datos en Wikidata

Denomínase condensación al procesu físicu que consiste nel pasu d'una sustancia en forma gaseosa a forma llíquida. Ye'l procesu inversu a la ebullición.

Anque'l pasu de gas a llíquido depende, ente otros fautores, de la presión y la temperatura, xeneralmente nómase condensación al transu que se produz a presiones averaes a l'ambiental. Cuando s'usa una sobrepresión elevada pa forciar esta transición, el procesu denomínase llicuefaición.

La condensación ye un procesu rexíu colos fautores en competición d'enerxía y entropía. Dimientres que l'estáu llíquidu ye más favorable dende'l puntu de vista enerxéticu, l'estáu gas ye'l más entrópicu. Esto tien dos consecuencies inmediates:

La condensación produzse al baxar la temperatura (por exemplu, cola orbayada na madrugada), esto ye, al primer el fautor enerxéticu frente al entrópicu.

La condensación, a una temperatura dada, conlleva una lliberación d'enerxía. Esto tien parte de la responsabilidá de la sensación de temperatura mayor nun ambiente mui caldiu y mui llientu: la homedancia que condensa na nuesa pelleya mos ta tresmitiendo un calor adicional. Adicionalmente, ésta fai inútil el procesu natural de refrixeración por mugor y evaporación.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]