Ebullición

De Wikipedia
Agua en procesu de ebullición.
Animación de la ebullición de l'agua.

La ebullición ye un procesu físicu nel qu'un líquidu pasa a estáu gaseoso. Realízase cuando la temperatura de la totalidá del líquidu iguala al puntu de bullidura del líquidu a esa presión. Si sigue caleciéndose el líquidu, ésti absuerbe'l calor, pero ensin aumentar la temperatura el calor emplegar na conversión de la materia n'estáu líquidu al estáu gaseosu, hasta que la totalidá de la masa pasa al estáu gaseosu. El calor puestu en xuegu mientres el calentamientu de la masa del líquidu denominar calor sensible, y al que se manifiesta mientres el cambéu d'estáu llamar calor latente de ebullición o vaporización.

La ebullición implica una transición d'estáu líquidu-gas na que, a nivel submicroscópico, les partícules adquieren una mayor llibertá de movimientu en función d'una medría de la enerxía cinética.

Magar esti procesu ye bien distintu a la evaporación, que ye paulatín y pal que namái delles molécules del líquidu tienen enerxía abonda pa pasar a estáu gaseosu, forma parte d'un mesmu fenómenu llamáu vaporización.

La temperatura de ebullición depende de la presión a la que ta sometida'l líquidu. Nuna olla a presión, l'agua, por casu, llega a una temperatura de 105 o 110 °C antes de ferver, por cuenta de la mayor presión alcanzada polos gases nel so interior. Gracies a esta mayor temperatura de l'agua nel interior de la olla, la cocción de la comida dase más rápido. Otra manera, cuando se fierve nuna olla abierta, mengua la temperatura de ebullición de l'agua cuando aumenta l'altitú del llugar nel que realizamos la cocción.

La adición d'aditivos a l'agua, como'l sal común, de normal aumenta'l so puntu de bullidura, fenómenu conocíu como aumentu ebulloscópico

El procesu de ebullición de l'agua, especialmente a alta presión, utilizar dende l'antigüedá como mediu para esterilizar l'agua, por cuenta de que dalgunos microorganismos muerren a esta temperatura.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]