Concha Catalá

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Concha Catalá
Concha Catalá.JPG
Vida
Nacimientu Bilbao7  de xineru de 1881
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

Madrid3  de xunetu de 1968

(87 años)
Estudios
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu actriz y actriz de cine
Cambiar los datos en Wikidata

Concepción García Paz Catalá, conocida artísticamente como Concha Catalá (Bilbao, 7 de xineru de 1881-Madrid, 3 de xunetu de 1968), foi una actriz española.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fotografiada por Vicente Barberá Masip (c. 1906)

Considerada una de les grandes dames del teatru n'España na primer metá del sieglu xx. Yera fía d'un direutor d'orquesta y, siendo una neña instalar en Madrid cola so familia. Na capital d'España empecipiar nel mundu de la interpretación, estudiando nel Conservatoriu con Teodora Lamadrid y debutando finalmente cola Compañía de Rosario Pinu nel Teatru de la Comedia, estrenando ente otres pieces Los Galeotes (1900) y Les flores (1901), dambes de los Hermano Álvarez Quinteru. Poco dempués, pasa a la compañía de María Guerrero.

N'años socesivos trabayó con dalgunos de los más célebres intérpretes del momentu, como Francisco Morano o José Tallaví.

Consagrada como una de les más destacaes intérpretes de la escena española, estrenó obres de prestixosos autores como Jacinto Benavente o José María Pemán, especilizándose en personaxes de dames de calter. Ello, ensin refugar la comedia que cultivó por casu en Una nueche de primavera ensin suañu (1927), de Jardiel Poncela y en Pa ti ye'l mundu (1929), de Carlos Arniches. Escenificó, amás, obres d'autores estranxeros como Ibsen, en Casa de muñeques (1917), xunto a Catalina Bárcena.

En 1940 formó compañía propia con Manuel González, Carmen Carbonell y Antonio Vico, col nome de Los cuatro garres. Xuntos estrenaríen, ente otres pieces, la obra Y amargaba (1941), de Benavente. Tres la disolución del grupu, siguió trabayando sobre les tables en solitariu con obres como La casa (1946), de José María Pemán.

Realizó delles incursiones en cine, pudiendo mentase Una morena y una roxa (1933), de José Buchs; Sollutos d'España (1939), de Benitu Perojo, con Estrellita Capo o El so hermanu y él (1941), de Luis Marquina.

Tres el so ésitu en Doña Clarines (1963), de los Álvarez Quinteru, retirar de los escenarios.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

  • Medaya d'Alfonso X, el sabiu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]






Concha Catalá